Glädjerop!!!
Som alla här inne vet så har jag letat efter en till kanin ganska länge nu och nu hittat den rätta. Min kille gav klartecken idag på morgonen vid frukostbordet att det går bra att köpa den Belgiska Haren. Jag har meddelat uppfödaren om att vi beslutat för att köpa henne och på söndag får jag förmodligen hem tösen. Kan inte beskriva hur glad jag är över att få hem en sådan vacker tjej som henne. JIIPPIIIIII !!!!!!!!!!
hehe

Kul, har märkt att du haft lite "spretiga" önskemål… 
Man får gratulera! Varifrån kommer hon?
#1 Från Skellefteå. Ingen aning ifall uppfödningen har något namn men stamtavla och utställningsmeriter har kaninen i alla fall.
Kul :)

Kul!:)
jag har 4 dagar på mig att fix ordning rummet. Hon kommer nämligen inte sitta i en bur. =D
"6 ok ska kolla den tråden och jag ska göra henne rumsren, vet hur man gör det eftersom min andra är rumsren dock kan hon ej gå runt i huset helt frit eftersom vi har katter men hon får ena sovrummet att vara i och så klart kommer hon få gå ut. =)
Nu står det fast. Får hem tjejen redan på Lördag. Fasen vad glad jag är. =)
vad kul! vet inte riktigt vilka färger det finns på belgiska harar men det finns väl fler än viltröd? (har nämligen bara sett viltröd). Vilken färg? är din lilla tös som du ska få hem?
#9 viltröd vad jag såg på bilderna.
Gud vad roligt! Harar är så grymt fina!=)
Vad kul! :)

#9 Det finns någon/några som föder upp svart tan också -grymt fina!
#13: Och även vit rödögd. ^^
#10 ok :)
#13 det måste vara vackert!
#14 det skulle se lite ovanligt ut tycker jag ^^
#15: Kolla på denna uppfödares sida. =)
Lite annorlunda ser det ju ut, men ganska häftigt faktiskt. ^^
#16 oj, ja häftigt, men lite läskigt också ^^
oj oj, nu håller vi på att fixar ordning rummet åt lilla tösen så allt står klart när hon kommer. Kan knappt bärja mig, vill ha hem henne NU =D. Har skurat golvet i rummet, satt skydd för eventuella kontaktuttag och nu väntar jag på att killen ska komma hem med alla grejer som ska avskärma henne från våran andra kanin. Kan ta bilder på hennes Hage när den är klar och lägga upp här så kan ni få se hur tösen kommer bo =). Hela konceptet kommer kosta oss 1000kr men det är hon värd och mycket mer =). Min kille får höra mitt prat om henne varje dag, kan inte beskriva glädjen och det första som händer när hon kommer hit är att hon blir bortskämd.
Kanske lite fånigt men jag funderar på att köpa en välkomstpresent åt henne, någon som har ideer om vad man skulle kunna köpa? =D
#19 Hon kommer inte vara i hela rummet någonsin utan bara en mindre yta av det annars skulle våran kaninhane som kommer bo på andra sidan kompostgallret som delar rummet i sin bur bli galen =D.
#20 Vill bara "varna" dig ifall din hane är okastrerad .. Har du bara kompostgaller emellan dem kan de hoppa eller klättra över till varandra, "dra" upp kompostgallret och komma under och då para sig. Det kan även vara så att de biter varandra genom gallret.
Köp en påse morötter så blir hon nog glad:D Eller en sele, skålar, hus .. fast det har du säkert redan:)
#21 Jag skrev att han sitter i sin bur på andra sidan kompostgallret så han kommer inte åt henne ifall hon skulle hoppa över =). Morötter var en bra ide.
Kaniner älskar ju mjuka saker så som sängar, kuddar och annat. Kan man möjligtvis ha något mjukt till henne i hennes Hage som hon kan ligga och mysa på?
#23 det skulle gå, men hon kanske biter och gräver på den..

#23 Har en fleece filt till mina kaniner. Så länge dom inte äter upp den är det ju okey (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
#2 Hon kanske kommer ifrån Ytterstforsen. Där köpte jag Frallan:D Heter uppfödaren Thereze?
#26 Nej, hon kommer från Ytterviks Kaninfarm.
Därifrån kommer min hona :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin