Färg?
Hej! Jag är inte riktigt säker på min ena kanin Asterix´s färg! jag är inte speciellt duktig på färger och teckningar men skulle gärna vilja lära mig mer, och nu är det så att jag vill gärna ha hjälp med att fastställa hans teckning! är jag helt fel ute om jag gissar på att han är madagaskarbrokad?
Hans pappa är dvärgvädur och hans mamma är dvärgvädur/hermelin/Löwen
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig :)
//Lina Johansson
Putt^^ :)
Hejhej!
jag tycker han/hon ser ut som bourgogne check med hotot.(ändast en liten gissning)
Med vänlig hälsning,
Jenny

Jag suger på det där med färger men om jag skulle våga mig på en gissning skulle jag säga… viltgul check…
Tycker det ser ut som en madagaskar brokad, ja. =)
Den ser ut att vara lite grå-aktig runt ögat.
Eller ser jag helt fel?

madagaskar brokad

*nu kommer jag men en korkad fråga igen* 
Vad är det för skildnad (-eller likhet för den delen) på en brokad och en check?

det stavas scheck, och scheck har 3 st bestämmda teckningar om var prickarna ska sitta, en brokad är en dålig maneltecknad kanin som kan ha mer eller mindre fläckar..
Iallafall vad jag vet!

#7 Tack för hjälpen!! Tror jag hajar 

madagaskar brokad
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tycker han ser g/s japanbrokad ut, med tanke på de mörka fläckarna på ena sidan.
#11: Det är antagligen slöjan som blir att se konstig ut tack vare att den är brokad.
Hade den varit mantlad eller enfärgad hade det ju inte sett ut sådär, då hade man sett hela slöjan. =)

#12 Ja, det är det nog ;) Jag har väldigt svårt för att skilja på madagaskar och g/s japan när det är såpass mycket vitt också ^^ ;)
Viltgul brokad enligt mej.
Not your mom, not your milk.

Vitgul brokad :)
Min kanin Tindra är ungefär i den färgen :) .
#14: Den kan väl inte vara viltgul när den har gråa ringar vid ögonen och fläckar på sidorna?

Viltgul är den inte eftersom den inte har vilttecken.

#17 Vad menas med vilttecken?
Jag tycker han ser ut som en Madagaskar scheck
#19: Har han inte för mycket färg på ryggen för det? Scheckar ska ju ha en ål på ryggen, inte ett tjockare fält.
madagaskar brokad.
- Mvh Emma

ok tack för alla svaren :)

#0: Kaninen är Madagascar manteltecknad, även om den är ljus.
#6: Vitscheck = Dubbelbrokad
#7: Brokad och Manteltecknad är samma sak, iaf genkodsmässigt.
Har kaninen en dålig mantel med mycket vitt, säger man att den är "Blommig".
Det finns en artikel på siten om det…

#23 Man säger ju (också) brokad om en mantel med för mycket vitt, icke godkänd mantelteckning. Aldrig hört blommig själv…
#24: Samma här. =)
Har bara hört ordet brokad om en dålig mantelteckning. ^^

OK, jag har hört ordet "brokig" i några kretsar också.
Antar att en kanin som inte fyller standarden, "nervärderas" verbalt, och får beteckningen "Blommig" i uppfödarsammanhang, eller så är det ett "Skånskt" ord, hehe

Hej! Vet du vad för färger hans föräldrar är?
Den är Madagascar (Rödbrun) utan tvekan och även brokad (inte scheck). Frågan är om den är wienertecknad brokad också eftersom den har ringar runt ögonen och väldigt mkt vitt. Jag hade en kanin här hemma en gång som var hel vit och hade svarta tecken runt ögonen trodde den var hotot, men sen kom jag fram till med hjälp av uppfödare att den var svart wienertecknad eftersom föräldrarna var Vit blåögdxBrun Zobel

Ett litet förklarande: Brokad är det "gamla" ordet för Manteltecknad

Söt kanin iafl <3

#30 tack :)
#28 Mamman är defenitift isabella manteltecknad, tror din kanin oxå är det.
Not your mom, not your milk.