Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 307 ggr
WingsofDestiny
0

Håll tummarna!

Håll nu tummarna att jag får min vilja igenom hos min kille.
Hittade en uppfödare som kan få ner en BJ hona till mig på Söndag för en transportkostnad för enbart 100 kr. Går min kille med på det så får jag en ny tös hit =). Utställd är hon också =)

Glaaaaaaaaaaad !!

EmmA-P
0

Vad kul :)

Lyckos dig som bara behöver övertala en kille, det verkar lättare en föräldrar :)

KvirrZ
0

tog bort OT, det handlar ju om kaniner :)

Håller tummarna för din skull :D

- Mvh Emma

WingsofDestiny
0

#1 haha nää, inte när det gäller min kille. Han är velig och envis men jag hoppas på att han ger med sig denna gång.

Föresten, någon som vet hur mycket kompost galler kostar? finns ingen bur som rymmer en BJ så det blir att bygga en avskärmning.

Romana_12
0

Håller tummarna för din skull :D

EmmA-P
0

#3 Det beror ju på vad du köper, men jag gissar på runt 100 kr/4 galler.

WingsofDestiny
0

Hur långa är varje galler på ett ungefär?

WingsofDestiny
0

OK
Vad är skillnaden mellan Belgisk Hare och Belgisk Jätte?
Denna kanin tös är en Belgisk hare och väger runt 3.5 kg.

WingsofDestiny
0

Va inget, hitta information. Men söta är rasen i alla fall så det är en BH jag ska ha och inte en BJ. För många raser att hålla reda på :p

MarHai
0

Belgisk hare är en trevlig ras, men absolut ingen nybörjarkanin.
Nu säger jag inte att du är nybörjare. :)
Men det är en ras som behöver mycket utrymme. De är aktiva!
Jag har själv två harar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Ellen95
0

Håller tummarna!

WingsofDestiny
0

#9 Aldrig haft en hare tidigare och nää nybörjare är jag inte ;). Men hon är så otroligt vacker och anledningen till att jag måste köpa kompostgaller är för att den största buren jag har är för liten och den kan hon enbart använda som toalett, Sedan delar jag av rummet så hon får en springyta utanför buren dygnet runt, sen kommer jag givetvis ta ut henne också =).

Hon fick 94.5 poäng på utställningen den 3 februari och hon är född den 17 Juni 07. Jag hoppas bönar och ber att min kille tillåter mig att få henne. *mördar honom annars* Skrattande

Hanna-
0

Vad roligt! Håller tummarna.

sputtnick_plexus
0

Håller tummarna!

flikkan
0

hur går det?

SmulanSunny
0

#14 Jag undrar samma ;]

WingsofDestiny
0

Måste vänta tills killen kommer hem från jobbet vilket är klockan 24.00 först då kan jag börja tjata =D.

[Niike]
0

Gud vad kul! Önskar dig stort lycka till!

_Du får fjäska lite för din kille, baka en kladdkaka och vara jätteromantisk xD Då går det nog;D

_Håller tummarna!!

flikkan
0

haha, okej! STORT lycka till :)

WingsofDestiny
0

Vad ska jag göra, har nu två kaniner som jag är intresserade av och båda finns kvar. Den ena är en Belgisk Hare och den andra en black white dvärgvädur och är skit söt?

Vad ska jag göra, ska jag ta en hiskligt stor kanin eller en kanin jag är van vid?

WingsofDestiny
0

putt^^

Zvintos
0

#19: En belgisk hare är väl ingen hiskligt stor kanin? =)
Skiljer ju inte så mycket från en dvärgvädur, bara lite mer än 1-2kg.

Jag skulle valt dvärgväduren.
Men det beror på att jag vet att en belgisk hare inte passar mig.

johanna_loveAnimals93
0

Lycka till!

WingsofDestiny
0

Hur är en belgisk hare temperaments mässigt? Uppfödaren sa att dem lätt slåss med andra kaniner tills en av dem dör =S

WingsofDestiny
0

putt

WingsofDestiny
0

ingen som vet?

kattis90
0

Gud va kul :) Jag håller tummarna :)

Jag skulle ju valt dvv men de är bara för jag gillar den rasen :P Jag vet inget om Belgisk hare :/

PatriciaM
0

Belgisk hare är ju inte jätte stor..

det du behöver fråga dig själv är för typ av kanin du vill ha..

dvv är ju en lugn och trevlig ras.

Medans en Hare är hispig och väldigt "egen" Och kan vara väldigt jobbiga, inte så mycket "kel" kanin.

WingsofDestiny
0

Går det att omplacera en 1 årig kanin? Dvv är nämligen 1 år och så förbaskat söt och jag är tokig i Dvv.

Taci
0

Låter som du borde fundera igenom Vilken ras? som passar dig först, o inte ta en bara för du förälskar dig (; O då menar jag inte det som något illa, vet hur lätt man kan falla för en kanin, men man bör ställa sig själv frågan om rasen verkligen passar en :)

WingsofDestiny
0

#29 jo jag vet. Men mitt beslut lutar mot Dvv. Har alltid haft en Dvv så jag vet hur dem fungerar i båda gott och ont och det är också en ras jag känner mig säker med. En BH känns lite hasstigt och eftersom jag inte har vanan inne vid en Bh eller någonsin sätt en så känns den lite fel.

Vet redan att killen säkerligen kommer säga Dvv och utesluta en BH. Skrattande

Taci
0

#30, men då så, kör på dvärgisen då! :) Låter ju som det passar lite bättre, o du kommer säkerligen bli lika nöjd med den som med haren :) Lycka till med karln ;D

WingsofDestiny
0

Va uppfödaren tvungen att skicka bilder på haren. Hon är ju gudomlig. Varför ska det vara så svårt att välja Gråter. Frågan är om jag ska köra på en kanin med okänd bakgrund och som dem är osäkra på åldern (Dvv) eller en med stamtavla och utställningsmeriter som har koll på bakgrunden (BH).

Får ta en låååååååång diskussion med killen. Skrattande

WingsofDestiny
0

min kille har gått med på att skaffa BH tösen, ska bara disskutera det närmare imorgon när hans huvud klarnat mer. :)