Torsten
För två veckor sedan tog jag hem en liten omplacerings kanin. Han hade tidigare varit sällskapskanin till förra ägaren trafikskadade katt. Han red ofta på katten så därför beslutades det att han skulle kastreras. Efter kastreringen tappade han intresset för katten och började gnaga på sladdar. Då fick han bli utekanin. Som utekanin var han väldigt ensam, han slutade äta mm. Då hamnade han i ett omplaceringshem efter försök att sälja honom inte lyckats.
Han heter numera Torsten och bor ihop med Tyra som för inte så länge sen förlorade sin mamma, Nelli. Han är fortfarande lite skygg utanför trygga buren men inte så länge till.
Det kanske inte syns så bra på bilden men han är svart med lite vita hårstrån här och var, ser ut som en liten gubbe.
På bilden är det Torsten när han bor på omplaceringshemmet och en tillfällig burkompis My.

Vad fin han va :D

Tack, men jag är lite orolig över en sak. Hans ena tand är längre än de andra. Kan det vara bettfel eller vad innebär bettfel? Jag ger honom kvistar och liknade nästan varje dag nu för att fila ner tanden. Ska jag fortsätta så?
ja fortsätt så , min kanin är PRECIS lika dan , vi har vart hos vet, och filade ner dom men veckan senare växte dom ut igen så nu klipper jag dom själv lochd e går super men om de inte blir bra så åk till vet och fila ner dom, om dom växer ut igen så tycker jag att du skall klippa dom själv, nerfilningen för mig kostade ca 1500 kr + att tänderna växte ut innan en vecka hade gått :P
Stort lycka till!

okej, men gör det ont på kaninen när man klipper tänderna och hur gör man?