Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 431 ggr
Elino
0

Onyttigt?

är sallad onytigt för kaninen blir det fett av det?

emms
0

varför har du gjort 4 trådar om det?? nej sallad är inte onyttigt men de får gaser av det så man ska bara ge det i små mängder.

Emma

KvirrZ
0

#1 det kan bli så ibland, om man trycker på publiceraknappen för många gånger. Men jag har tagit bort de andra 3 nu.

- Mvh Emma

[Niike]
0

Har för mig om att det inte är så mkt vitaminer i sallad, så det är bättre att ge mer vitaminrika grönsaker. Rätta mig om jag har fel.

Tina-lin
0

#3 Nej det är rätt. Sallad innehåller mestadels vatten. Ju grönare en grönsak är ju nyttigare är den.

emms
0

men det är ju inte onyttigt ;P

Emma

Pinacoladas
0

#4 Typ grönpaprika? :P

[Niike]
0

#4 Men är inte röd paprika väldigt nyttigt/vitaminrikt? Den är ju långt ifrån grön. ^^

Tina-lin
0

#7 Jo men jag menar sallad, ju grönare en sallad sort är desto nyttigare :P Var lite otydlig där

emms
0

borttaget

Emma

[Niike]
0

#8 Aha okej, då fattar jag:)

Elino
0

#2 tack!Oskyldig

wewwa
0

Håller med dom andra, desto grönare grönsak desto nyttigare, men sallad är inte onyttigt för det..
Men dock har jag för mig att jag har läst nånstans att sallad i för stora mängder inte är bra. Nån som vet nåt om det kan stämma?

Tejo
0

#4 Njae, man ska äta grönskaker av så många olika färger som möjligt och det samma gäller våra djur. Aldrig hört att gröna skulle vara nyttigare än andra. Ofta är de gröna mindre mogna, det gäller paprika tex. De olika färgerna är olika stadier av mognad.

Sallad som gurka innehåller mest bara vatten och är inte farligt att ge sin kanin, men tänk inte att du ger det för att det är nyttigt.

Kål är gasbildande.

Denna kommentar har tagits bort.
Tina-lin
0

#14 Kolla det jag skrev under nummer #8.

Ju grönare SALLAD desto nyttigare

[Niike]
0

Tomat innehåller väl också rätt mycket vatten, eller?

Tina-lin
0

#16 Japp. Jag brukar inte ge mina sallad, gurka eller tomat i vanliga fall då det finns andra nyttigare grönsaker. Men det är ju bra att ge sallad eller gurka om kaninen ska åka långt och man inte kan ha en vattenflaska.

Tejo
0

#17 Precis, även bra att ge på sommaren när det är väldigt varmt ute. Vissa kaniner äter hellre grönsaker än dricker mer vatten när de behöver det.

Tina-lin
0

#18 Ja det är sant! Eller när det är riktigt kallt ute och vattnet fryser hela tiden.

[Niike]
0

#17 Hade för mig om det^^