Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 917 ggr
Npe
0

Klippa klor

Är det någon här som vet hur ofta man ska klippa klorna på kaninen ? och hur ofta klipper du? :)

PRO_Anders
0

Jag gör det ca engång i månaden..

emmsaaan
0

Jag 'låtsasklipper', dvs. jag har kaninen i knät & håller på med tassarna & med klotången, var tredje dag så att dom ska lära sig att det inte är farligt.

Jag klipper vanligt när det ser ut att behövas. Men det blir kanske 2 gånger i månaden.

Varannan månad/en gång i månaden tror jag att man måste klippa iaf.

MarHai
0

Jag gör det när det behövs, och innan utställningar.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Hanna-
0

Jag klipper klorna på dem vid behov.

Clariiz
0

Jag klipper när det behövs, dvs ca 1-2ggr /månad. Ibland blir det oftare. :).

Dock brukar jag "öva" genom att ha kaninen på rygg, och hålla på med tassarna, öronen, klappa på magen. Sedan borstar jag ju lejonen åså =).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Npe
0

Okej :D då vet jag ;) jag klipper typ 1 ggn i månaden eller fler om det behövs :)

Tejo
0

Jag klipper nog mina 2ggr i månaden ungefär, när det behövs men hellre ofta än att de hinner bli för långa. Bra träning också!

Nilam
0

Gör det när jag anser att det behövs. Blir väl 1-2 ggr/mån. Tror inte Homer fick sina klor klippta ofta i sitt förra hem, de är lite snea och fula, men de va nyklippta när jag fick honom. Det syntes. Nitro har svarta klor, jättesvårt att se pulpan:/

annaforsgren
0

klipper ungefär 1 gång i månaden, då lär det behövas

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

BlackTear
0

Innekainens klor klipper jag ca vartredje vecka, utekaninerna ungefär varannan månad för dem gräver ganska mkt.

MysanMinGodis
0

jag klipper när jag känner att dom blir "vassa". så jag klipper dom ca en gång i månaden.

sputtnick_plexus
0

Jag klipper klorna på mina när det behövs.

jusse
0

klipper ungefär en gång i månaden :)

Npe
0

Okej :D

-Hanna
0

Jag klipper också ungefär en gång i månaden eller när det behövs :)

Emma_B
0

Jag gör det när den behövs :)