Klippa klor
Är det någon här som vet hur ofta man ska klippa klorna på kaninen ? och hur ofta klipper du? :)

Jag gör det ca engång i månaden..

Jag 'låtsasklipper', dvs. jag har kaninen i knät & håller på med tassarna & med klotången, var tredje dag så att dom ska lära sig att det inte är farligt.
Jag klipper vanligt när det ser ut att behövas. Men det blir kanske 2 gånger i månaden.
Varannan månad/en gång i månaden tror jag att man måste klippa iaf.
Jag gör det när det behövs, och innan utställningar.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Jag klipper klorna på dem vid behov.
Jag klipper när det behövs, dvs ca 1-2ggr /månad. Ibland blir det oftare. :).
Dock brukar jag "öva" genom att ha kaninen på rygg, och hålla på med tassarna, öronen, klappa på magen. Sedan borstar jag ju lejonen åså =).
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Okej :D då vet jag ;) jag klipper typ 1 ggn i månaden eller fler om det behövs :)

Jag klipper nog mina 2ggr i månaden ungefär, när det behövs men hellre ofta än att de hinner bli för långa. Bra träning också!
Gör det när jag anser att det behövs. Blir väl 1-2 ggr/mån. Tror inte Homer fick sina klor klippta ofta i sitt förra hem, de är lite snea och fula, men de va nyklippta när jag fick honom. Det syntes. Nitro har svarta klor, jättesvårt att se pulpan:/

klipper ungefär 1 gång i månaden, då lär det behövas
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Innekainens klor klipper jag ca vartredje vecka, utekaninerna ungefär varannan månad för dem gräver ganska mkt.

jag klipper när jag känner att dom blir "vassa". så jag klipper dom ca en gång i månaden.
Jag klipper klorna på mina när det behövs.

klipper ungefär en gång i månaden :)

Okej :D
Jag klipper också ungefär en gång i månaden eller när det behövs :)

Jag gör det när den behövs :)