Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 319 ggr
Zebben
0

Nu måste hon bort!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr har min sambos allergi blossat upp otroligt. Har både kanin och hundar och något måste göras. Hundarna blir kvar, men kaninen måste tyvärr bort inom mkt mkt snar framtid. Sen får vi naturligtvis öka på städning också, även om jag inte gör annat än damsuger hundhår 1-3 ggr/dag.

Men jag har krav på hur kaninen ska bo. Hon är van att få skutta fritt i ett helt rum, så har man inte möjlighet att erbjuda ett mkt gott hem inomhus, så avlivar jag henne. Hon är även gammal ca 10 år (har fått nya uppgifter, har trott hon varit 12 år) men jättepigg och trevlig.

Hon bör få ett gott nytt hem den sista tiden. Någon som kan erbjuda sig?

Bor i stockholm, men kan levereras till Dalarna.

Hanna-
0

Putt

Lizzan
0

putt

MarHai
0

Det skiljer 10 minuter? *suck*

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jetaime
0

Kanske lite dumt men.. vad menas med "putt" Generad

MarHai
0

Man puttar upp tråden.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Niike]
0

#4 Man puttar upp tråden för att den ska hamna längst upp i "senaste inläggen". 

Måste passa på att säga; grymt söt kanin! Lycka till!:)

RosaGosa
0

Jag hoppas verkligen att du hittar ett bra hem till din vän så att hon får leva den tid som hon har kvar  med någon som tar hand om henne väl. Lycka till!

[Zorro_93]
0

putt

iggiWiggiPiggi
0

putt

Zebben
0

Tack för hjälpen med puttningarna.

Jag hoppas också att jag hittar något hem till henne. Hon är snäll, söt och jättepigg. Verkligen tråkigt. Synd att det inte var längre fram på året, för då har jag plats till henne. Men jag kan inte sätta ut henne nu, det är för kallt.

[Liinda]
0

Du kan väl söka en fodervärd så du kan ta tillbaks henne till sommaren? :)

Hanna-
0

#3: Det skiljer ju mer än en timme? Hon skrev inlägget 19:32 & jag puttade upp tråden 20:48.

[Catteklina]
0

#12 Hon menar mellan #1 och #2 's puttning.

Sosso
0

Puttar.

Sasha-Cezar
0

putt

Zebben
0

#11 Att hitta en fodervärd är nog lika svårt som att hitta en ny ägare.

Taci
0

Kände verkligen att jag blev sugen på att ta henne, men tyvärr har jag inte plats :( Annars hade jag garanterat tagit henne, trots att jag aldrig brukar skaffa mig ett djur sådär "impulsivt". Lycka till med letandet! Har du lagt in annonser på flera ställen?

Creation
0

:/ Exakt hur akut är det? Jag har ju ingen kanin, men har haft. Skulle vilja ha en igen :/ Fast så ska vi ju skaffa två marsvin till ganska snart, så då kommer troligtvis inte mamma säga ja, tyvärr :( Men om du kan hålla henne i en månad eller nåt så kan jag fråga mamma och försöka övertala. Det kommer nog bli ett nej, men jag måste nog testa i alla fall.

Bor ju bara en-två mil ifrån sthlm också, så det känns ju nära och bra… jag får se… ska vara bortrest i två veckor nu. Efter det får jag fråga istället.

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Zebben
0

Det är inte jätteakut. Men så fort som möjligt. Vi har ju ändå haft henne i 3-4 år. Men nu går det inte längre.

Du får gärna höra med Din mamma. Som Du såg i mitt tidigare inlägg så har jag lite krav på hur hon ska få bo. Jag vill inte att hon blir en burkanin, som får sitta instängd hela dagarna. Hon har aldrig gjort det tidigare och då tar jag hellre bort henne än att hon inte får komma ut och röra på sig som vanligt.

Som hon bor nu så har hon en stor bur öppen, sen har hon skuttmöjlighet i hela dotterns rum. Så något liknande.