Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 1755 ggr
Jennie104
0

Jappo-Skadad?!

Hjälp!

Förut så bet min katt Tiger Jappo på sidan av hennes ansikte!

Jag såg ingenting men vad ska jag göra?

Hur vet jag om hon är skadad?

Hon är som förut man märker inget så direkt.

ciss
0

Kolla igenom henne där hon blev biten nogrannt. Ser du några sår?

Men om du inte såg någonting, hur kan du då veta att hon blev biten? Var Tiger inne hos Jappo?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

BlackTear
0

Ser du något sår eller känner något konstigt? Annars är det väl inte farligt.

[Zorro_93]
0

säger som #1 #2

undrar som Ciss var Tiger inne hos Jappo!

Jennie104
0

jaag hade Jappo på bordet, Tiger låg på bordet han med sedan nosade han lite på Jappo och bet henne ;(

Jag kollar det imorgon, är hos pappa ;/

Tina-lin
0

Hoppas att det inte blev något sår! Katter har nämligen väldigt mycket bakterier i sin mun så ett kattbett är dödligt för de flesta djur om de inte får antibiotika. Men det borde ju ha blödigt och så då.

Jag håller mina tummar för att det inte är någon fara!

Hanna-
0

Kollade du inte direkt efter att han bet henne?

Håller tummarna!

Jennie104
0

6# Jag kollade lite snabbt

Bejja
0

Varför lät du två djur av två olika arter där to.m ett av djuren är ett rovdjur vara tillsammans? :S
Men men.. Gjort är gjort, ingen idé att vara efterklok.
Säger som #5
Håller tummarna för er :)

Jennie104
0

9# Det kommer aldrig mer få träffas och Tiger låg ju så gott där så jag var liksom inte beredd på att han skulle bitas

Har även sett honom bita Jappo lite löst när hon vart i sin Hage han har även haft tassen på honom så jag har letat sår förr…

PRO_Anders
0

Nacka katten…

KvirrZ
0

#10 HUH? hoppas verkligen att du skämtar…

- Mvh Emma

Jennie104
0

10# Aldrig!!!b

emmsaaan
0

#10 Kul att höra sånt om sitt husdjur!? Skärp dig.

Jennie104
0

Jag skulle ALDRIG Nacka Tiger! Snälla människa Ge dig!!

Zvintos
0

#8: Så länge man vet att bägge djuren accepterar varandra och inte skulle göra varandra illa, ser jag inget fel i det.

Tex så brukar mina kaniner få träffa både svärföräldrarnas två hundar och vår egen hund.
Det är ju två olika arter och hundar är ju rovdjur.
Men dessa hundar skulle aldrig komma på tanken att ens göra kaninerna illa, i sådana fall pussa ihjäl dem.
Dessa hundar vet att kaninerna inte är någonting man gör illa.
De behövdes inte läras det utan de visste det från första stund.

Men i detta fall kanske det inte var så smart att låta kissekatten träffa kaninen.
Hoppas Jappo är ok. =)

PRO_Anders
0

Okej, jag ger mig, det är bättre att den biter Jappo, den har gjort det innan, och den kommer att göra det igen…nästa gång kan det bli allvarligt….men det är  your call..

twinnie
0

#16 ELLER så låter hon katten leva. Sedan kan hon sluta låta katt & kanin umgås när hon vet att dom skadar varandra. *smart*.

L8sson
0

men du får lära katten att den inte får va i närheten av kaninen!!

Jennie104
0

16# Så Tiger skulle DÖ för att skadade Jappo som inte ens LIDER av det! Som inte ens är SKADAD!

PRO_Anders
0

#17: Jo det är sant, men där är en spelare till på planen…

KvirrZ
0

#16 Men snälla, det är ju absolut inte kattens fel! Katt=rovdjur, vad är då en kanin för katten? Det är ju snarare så att jennie får hålla kaninen borta från katten om de inte kan vara nära varandra.. Katten har ju ingen skuld i detta, den gjorde ju bara vad en katt ska göra, bita ett bytesdjur.

- Mvh Emma

Taci
0

#9.. eh, du har sett Tiger bita henne förut, o lagt tassen på henne, o ändå låter du dom va tillsammans på bordet? Herregud..

Jennie104
0

Anders, Skulle du DÖDA din katt om din katt bet din kanin löst?

ciss
0

#19: Varför frågar du hur du vet om hon är skadad när du nu säger att hon inte är skadad?

För det första - ha inte djuren tillsammans igen. Om de har bråkat tidigare ser jag ingen anledning till att ha dem tillsammans igen, oavstet hur gott katten ligger där.

För det andra bör man aldrig bara kolla lite snabbt när kaninen KAN vara skadad! Som  #5 säger har katter mycket bakterier i sin mun dessutom.

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#22 Håller med ..

emmsaaan
0

#16 Snälla männsiska, ta det lugnt. Jappo blödde ju inte ens. Hon får väl hålla dom isär ist.

Jennie104
0

22# Tiger sov. Och han låg på 2 dynor (Ganska höga) Och jag stod jätte nära Jappo och höll koll på henne.

twinnie
0

#27 Men varför har du kaninen på bordet överhuvudtaget?

PRO_Anders
0

Jo det är kattens fel..men vi ska inte ta upp Jennies tråd om detta. jag ska skapa en ny om MIN katt, läs den..

Jennie104
0

28# För att hon skulle få sitta där lite, och vila upp sig. Och jag tänkte inte på att Tiger låg på dynorna

ciss
0

#27: Höll koll? Du såg ju inte när han bet henne skrev du i #0.

Men olyckor händer.

www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0

31# Alltså jag såg inget sår

L8sson
0

håll isär djuren, om du vet att katten är i rummet så ta ut antingen kanin eller katt!

Taci
0

Jag tycker inte du någonsin ska ha dom i samma rum igen.

O ser du inget sår, o märker inget på Jappo så är det säkert ingen fara med henne, men du bör ha lite koll på henne.

Jennie104
0

De ska inte få träffas mer

Men jag är lite oroligt, Tiger brukar sitta på Jappos bur och liksom ta ner tassen som för att försöka slå henne!

Vad ska jag göra för att få honom att sluta!?

L8sson
0

asså en liten fråga.. varför blir de alltid konflikter när du jennie104 kriver eller säger nått?

jag har kollat länge på hur du är och säger.. har du de som krävs för att ha kanin/kaniner?

Jennie104
0

36# Du anser att jag inte kan sköta en kanin?

L8sson
0

#37  jo men du kommer med så konstiga inlägg hela tiden ?

Jennie104
0

38# Säg några. Och vad det är för fel med dom.

Taci
0

#35, hur kan du tillåta att katten sitter På buren o försöker slå henne med tassen! Förstår du inte att katten kan skada henne allvarligt, o hon blir förmodligen väldigt skrämd! Väldigt oansvarigt!

Jennie104
0

40# Jo det fattar jag ju jag öppnar altan dörren och schasar på Tiger, och skäller på honom såfort jag ser han gör så!

L8sson
0

#39 ja va e de för fel på dom ?? de blir konfliker i många av dem.. tex att du säger en sak sen ändrar du dej jätte snabbt.. vill inte gå in på detaljer..

Bejja
0

#15 Jo, det är klart men det är uppenbart att det inte funkar med hennes katt och hennes kanin.

Jennie104
0

42# Jag kan inte hjälpa hur jag är som person.

L8sson
0

#44 ne men tänk nästa gång du skriver nått som nu katten har gjort sake rpå kaninen förr så låter du katten och kaniner va hyffsat när varandra igen.. efter en stund säger du igen att katten har haft sin tass på kaninen ?? :O

aa men de e de jag tror .. what ever

Tina-lin
0

Jag tycker det är oerhört omoget av PRO_Anders att skriva som han gör. Hundar som jagar katter ska dessa dödas också? Jägare som jagar rådjur ska dessa dödas också? Katter som dödar råttor ska dessa dödas också?

Skriv inte såna dumma inlägg i en 12 årings tråd!

Detta tror jag inte Jennie gjorde med flit, hur många dumma misstag har man inte själv gjort när man tom varit äldre än henne?

Jennie har lärt sig en läxa och hur många som skriver här i denna tråd är det inte som skrivit i "inge illa menat" tråden där de just klagat på dessa inlägg?

Jennie104
0

46# bra sagt!

L8sson
0

vadå inge illa menat ??

Moonstrike
0

#46 kan inget annat än att hålla med dig. Den här tråden har blivit väldigt OT.

Lycka till Jennie och hoppas att det inte blev nåt! :)

Moonstrike
0

#48 det finns en tråd som heter "inge illa menat" typ.. handlar om kif och tjafs och sånt, tror jag

blaskigtkaffe
0

Jennie, ta åt dig av dom bra inläggen och skit i dom dåliga. Du ska se att med lite sunt förnuft blir det här bra! (t.ex att inte låta katt&kanin ses igen!) ..

Angående att katten slår på buren, du har inte funderat på att göra henne till innekanin? Då kan du ha bättre uppsikt och även stänga dörren till rummet Jappo är i. En fråga bara: Hur gör du som till sommaren när hon ska vara i sin rasthage? Tiger kan hur lätt som helst hoppa in till henne. (har för mig att du har kompostgaller)

Jennie104
0

51# Jag har funderat på det men mamma har sagt nej ;/
Har pressening över kompostgaller hagen

L8sson
0

#50 aha den har jag inte sätt..

jag har skrivit de jag tycke roch tänker man ska vara ärlig istället för att bara sopa bort the real thing.. för att hon är 12 ? så kan man inte lalla omkring hade inte hon planer på uppfödning ?? Lite ot men vill förstå situationen nu !

blaskigtkaffe
0

#52, ha jordgubbsnät/motsvarade istället, så får hon sol på sig :) se till att det sitter ordentligt bara.

Jennie104
0

Men jag kanske kan göra iordning i garaget och ha henne där ;)

Jennie104
0

Tycker ni garage grejen verkade bra ? ;)

blaskigtkaffe
0

#56. Det lär väl fungera. Men ska du ha henne i garaget på sommarn? eller vad menar du?

Jennie104
0

57# Året runt ;) Kan även fråga om vi kan fixa så det blir varmare där inne. Vi har inga bilar där inne!

PRO_Anders
0

#46: Nu är det ju skillnad på "hundar och katter", resp jägare och rådjur. Inga av de du tog upp var "familjemedlemmar". Men DU skulle väl tillåta att din ena familjemedlem försökte döda den andra, men jag gör det inte.
Kan inte djuren komma överens i en familj, så åker den bort som bråkar. Och kom inte dragande med klychan att det går inte att tämja en katt så att den förstår, för det gör det, jag har själv haft en sådan katt, och den var inte ens min!!!

Det ligger på Djurägaren att "ta bort" sådana djur i som är aggresiva mot andra individer, instinkt eller ej.

emmsaaan
0

#59 Men Tiger var ju inte så aggresiv, det skulle ju vara värre om han hoppade på Jappo & klöste & så. Men bara man håller dom isär så tycker jag att det ska fungera, Jennie har ju lärt sig en läxa nu.
& det där att 'döda' låter väl lite överdrivet?

EmmA-P
0

#59 Jag blir ju typ arg när jag läser vad du skriver, du säger alltså för att det har hänt ett litet misstag ska man döda djuret? Okej om djuret är jätte aggresivt, men inte om det hänt 1 gång!

Jennie104
0

Tiger ska aldrig få träffa Jappo mer! Jappo ska eventuellt flytta till garaget dit Tiger inte kan komma!

L8sson
0

#60 men hon bet sa hon ?? vad vet man vad katten gör nästa gång ??

emmsaaan
0

#62 Det är ju därför dom inte ska vara tillsammans mer.

teddykaniner
0

Hoppas allt gått bra med henne!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Tina-lin
0

#59 Katter är rovdjur om du nu inte visste det. Man kan inte få bort en katts instinkt lika lite som man kan få bort en kanins instinkt att fly när den är rädd eller stampa.

Du har tidigare skrivit att kaniner som bits inte är aggresiva utan gör det för att "testa" kanske "testade" Jennies katt bara?

Är inte hundar familjemedlemmar? Om du hade en hund som jagade din katt skulle du då avliva den?

Nejdu jag tycker det är oerhört oansvarigt och omoget att skriva såna här dumma inlägg i ett barns tråd.

Ett misstag=döden enligt dig alltså?

#61 Håller med dig till fullo!

blaskigtkaffe
0

#59 .. Hur tänker du som? Jag blir iaf arg när jag läser sånt här, för man dödar inte en katt bara för att den lever efter sina instinkter. Det är ungefär som om jag skulle döda min lillebror bara för att han och min lillasyster bråkar ibland. Om vi nu pratar familjemedlemmar .. Snälla nån :S

blaskigtkaffe
0

#66 såg inte ditt inlägg.

Tina-lin
0

#67 Exakt!

emmsaaan
0

#61 Håller med dig!

Man kan inte döda en katt för att den gör så, katter är rovdjur & det hör till deras instinker att jaga små djur (kaniner..). Det är alltså Jennies fel (Ta inte illa upp nu Jennie) att hon satt ihop dom, för det är emot naturens regler. Men nu vet hon att hon inte ska göra om det & katten kommer förhoppningsvis inte att träffa Jappo igen.

emmsaaan
0

Alla tre skrev typ 'samma' sak ;)

emms
0

#67 håller med man dödar inte sin familjemedlem bara för att det har "bråkat" med en annan…

Emma

L8sson
0

#70 de e väll ingens om har sagt att de e jennies fel :O ??? de som har sagts är att katten har gjort fel..

teddykaniner
0

Håller också med att man inte dödar sina familjemedlemmar!(som te x.katt)

Med vänlig hälsning,
Jenny

blaskigtkaffe
0

#73 Det är Jennies fel. Inte kattens. Eller är det din mammas fel att du bråkar med din lillasyster? (exempel)

Bejja
0

Om två familjemedlemmar bråkar får man ju lösa problemet och Jennie löser problemet genom att skilja på katten och kaninen och aldrig låta de träffas igen. Men att döda? Why? Finns väll bättre utvägar.

emmsaaan
0

#73 Det är väl Jennies 'fel' att hon satt ihop dom!? Menar absolut inget illa, står egentligen på "Jennies sida" om man kan säga så.

twinnie
0

Nu har ni väl glömt vad tråden handlade om? Jag verkar vara den enda som oroar mig för Jappo.

Jennie104
0

Ja det var mitt fel och jag kommer aldrig göra om det!

Det är INTE Tigers fel för att han är ett rovdjur met jakt instikt!

blaskigtkaffe
0

#78. Jennie skrev ju att det är lugnt med Jappo :)

twinnie
0

#80 Hur vet hon det när hon bara "kollade snabbt" och nu är hemmsa hos sin pappa?

Jennie104
0

Ska kolla Jappo imorgon, förhoppningsvis så är det lungt med henne ;)

PRO_Anders
0

En "familjemedlem" som gör utfall vid flertalet tillfällen, mot en annan medlem, åker obönhörligen ut från den gemenskapen.

Och JA, hunden avlivas!!! inget snack om den saken.
Aggresivt betende accepteras inte av mig. och det är jag som är flockledaren..

L8sson
0

#75 ja faktist är de min mammas fel när jag bråkar med mina syskon de va hon som har gjort så jag finns! och att hon kan styra upp ifall vi bråkar..

men jennie sa inte till katten att den skulle "bita" ha "tassen" på kaninen .. hon kunde faktist gått därifrån när hon vet att katten brukar göra så.. så ja de e jennies fel men kattens också, om de inte va kattens fel skulle de inte hänt nått!

blaskigtkaffe
0

#81 Ärligt talat - jag vet inte. Hon skriver så mycket olika saker ..

twinnie
0

#83 Nästa gång min bror slår mig ska jag be mamma att skicka iväg honom.

Eller kanske avliva honom. Eller så ber jag pappa. Han är väl flockledare här hemma antar jag.

emmsaaan
0

#83 Avliva en hund för att den jagar en katt? Då borde det inte finnas någon hund kvar…

emms
0

#83 så om 2 syskon slåss ska man sparka ut dem då??? och t.ex. en katt och en hund som han bråka i början ska man döda dem med???

Emma

Jennie104
0

JAG TÄNKER INTE AVLIVA TIGER!!!

Han Betyder så JÄVLA mycket för mig och ALLA i min familj!

KAN DU ACCEPTERA DET!!!!!

JAG BLIR RIKDIGT ARG NÄR JAG LÄSER DINA INLÄGG I DENNA TRÅD ANDERS!!

Förlåt men jag blir så himla arg när någon säger att jag ska avliva min katt för att han är En NORMAL katt med NORMALT jakinstikt"

blaskigtkaffe
0

#83 & 84. Jag orkar inte med er två, faktiskt. Men ha ihjäl era djur som lever efter instinkt .. det är faktiskt itne mitt problem. Det enda jag kan göra är att sucka …

Tillbaks till tråden.

PRO_Anders
0

eller katt..

emmsaaan
0

#90 håller med dig. nu har det blivit för mkt.

L8sson
0

#90 VEM HAR SAGT ATT JAG SKA DÖDA MINA DJUR?? du snacka för dej sj .. blir less när du hoppar på så där.. om en sån kännslig sak ?? blir inte jannie upprörd när snakcar om att avliva hennes katt ?? va tror du jag blir då ??

sucka på du ..

jag säger så jag ser de.. jag säger allt med mina ord och tankar..

teddykaniner
0

Jag tycke detta gått lite för långt.Vi kanske skulle avsluta denna tråd,Jennie kommer inte döda TIGER!! Han betyder lika mycket för henne som Jappo,inse det Anders!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Jennie104
0

93# Du och Anders skriver ju om att jag ska döda min katt så det är inte mer än rätt det blaskigtkaffe skriver!

twinnie
0

#93 Du säger ju emot dig själv!? Om du tycker att man ska döda sitt djur för minsta lilla överträdelse så gör du väl samma med dina egna djur, eller hur?

blaskigtkaffe
0

#93 Du har inte sagt det, men du håller med om det PRO_anders säger, och han vill tydligen döda alla "aggressiva" djur. Och kalrt att hon blir upprörd, det skulle jag också ha blivit. Det är därför jag säger åt PRO_anders. Och jag hoppar inte på dig.

SUCK! 

L8sson
0

har jag sagt de ?? jag har inte sagt att nån ska döda djur för dom gör nått mot ett annat djur.. jag har bara sagt att djuret har gjort fel men inte att mans ka döda de.. isåfall skulle min hund va död..

jag går inte imot mej sj ..

PRO_Anders
0

Det är ju tydligt Lotta, att du och jag inte får ha en ståndpunkt, även om den är fel i andras ögon, småaktigt tycker jag.

Jag kan ha fel i allt jag gör och säger, men faktum kvarstår…det har aldrig lämnat en aggresiv individ från min uppfödning, gammal eller nuvarande, och det talar sitt tydliga språk!

Och JAG har aldrig nämt ordet "döda" i sammanhanget, som djurägare bör ni veta att det gäller "avliva" isf.

blaskigtkaffe
0

#98, Djuret har inte gjort fel!!

#99 Det är klart att ni får ha en åsikt, men att ALLA andra säger emot er talar väl sitt tydliga språk? Eller?

L8sson
0

ja men kan man inte få säga vad man tycker ?? vi får lära oss i skolan nu att man ska lyssna på vad andra tycker och tänker och sen berätta vad man själv tycker och tänker inte hoppa på en och säga att du har fel fel fel ..

#99 de brukar bli att alla är imot någon/några .. de blidde vi..

Tejo
0

Det är aldrig djuret/djurens fel. Vi människor har valt att domesticera både kanin och katt med många fler, därmed är det vårt ansvar att ge dem ett bra liv och att skydda dem från fiender. I det vilda har kaninen i alla fall en chans att komma undan ett rovdjur/katten, vilket en kanin i bur tex inte har.

Vi får helt enkelt ha koll och göra vårt bästa för att alla ska må bra!

blaskigtkaffe
0

#101 Vi lyssnar, men att man ska döda katter bara för att dom har en instinkt accepterar man inte, iaf inte jag!

Tina-lin
0

#83 Flockledare? Hahahah tillåt mig asgarva! Det är inte ens värt att diskutera med dig så jag slutar här.

Jisses vilken tur att min "flockledare" inte dödat mina syskon för att de bråkat, jag bet tom min lillebror när jag var liten. Jisses vilken tur att jag lever idag fast jag tydligen inte förtjänar det.

Håller med blaskigtkaffe och Twinnie i det de skriver om.

emmsaaan
0

#101 Kan inte vi få säga vad vi tycker? Det märks också tydligt att ni två går ihop för att gå emot alla andra.

L8sson
0

#103 hehe har jag sagt att man ska döda kattern då?? läs igenom allt jag har skrivigt jag har inte sagt at tman ska döda en katt pågrund av de..

L8sson
0

#105 nej nej nej fel .. jag lyssnar och jag hålle rmed jennie och er att hon måste ta isär dom här två djuren för annars blir de kanske fel igen .. men jag tycker att de va kattens fel att katten gjorde så på kaniner förstår nI ??

blaskigtkaffe
0

#106 Vadå hehe? Vad är det som är roligt? Och nej du har itne skrivit "Man ska döda katten" MEN du håller med PRO_anders som säger klart och tydligt att "aggressiva" djur, eller djur som "gör fel" ska dödas.

Tina-lin
0

#107 Kattens fel att den är en katt med instinkt att jaga smådjur?

blaskigtkaffe
0

Allvarligt hörrni, vi skippar det här nu. Det är väldigt OT.

emmsaaan
0

#107 Du skrev då mkt mer iaf. Först ett påhopp på Jennie om "varför det alltid blev bråk i hennes trådar, om hon verkligen har vad som krävs för kaniner m.m". Skulle hon strunta i att skriva det här inlägget eller? Hon ville ha hjälp & hon har ångrat sig totalt över vad hon har gjort. Vad är det ni vill komma? Det hjälper inte att bråka ännu mer, vi har hört vad ni vill säga. Det räcker!

L8sson
0

#108 jag skrev hehe för jag tycker de e kul att du fortsätter säga att jag vill och säger att mans ka döda djur som är aggresiva..

jag håller  med att de är katten fel men inte dödas..

blaskigtkaffe
0

#111 Bra sagt.

blaskigtkaffe
0

#112, Förklara för mig VARFÖR det är kattens fel. Grundligt!

MarHai
0

Men jisses! Nu räcker det!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

L8sson
0

#111 mm för jag sa de jag ville säga ? va de fel av mej ? de va inget påhåpp jag ville veta hur va de och hur hon tänker ? jag skrev de fel så du inte förstod elle rjag vet inte.. jag gör inga påhopp..

sen gick jag med anders för jag tycke att katten gjorde fel och jag har inte krivit att jag vill att hon avlivar katten för de, för jag e imot sånt…

PRO_Anders
0

#109: Får den katten ingen annan mat i det hemmet då?

Är den katten inte dominsticerad?

Snacka inte skit, min katt(som jag inte får skriva om) satt bland mina kycklingar och rörde inte en enda, EN VILDKATT!!!

L8sson
0

ja de kan jag.. om de inte va kattens fel så skulle inte detta hända att katten gjorde "detta" jag sa också att jennie gjorde fel att ha dom i samma rum när sån t hade hänt förr men jag tycker de e kattens fel för de va ju katten som gjorde de eller hur. ?

emmsaaan
0

#116 Det lät som ett påhopp. & ni verkar inte ha trevliga toner precis. Men seriöst, vart är det ni vill komma? "Fel, döda katten (inte du ofc.), jennies fel, kattens fel blabla..

L8sson
0

jag ville bara säga vad jag tycker.. men ni började streta imot och om ni skulle fått mej att sluta så skulle inte nån tänka på vad jag sa och tycker ? vill ju höras jag med oh säga vad jag tycker är rätt och fel.. anders ville säga vad han tycker och tänkar vad som är rätt och fel i hans ögon ? ..

lill-jarven
0

PRO_anders: Agressivitet och jaktinstink är TVÅ HELT SKILDA SAKER! Och visst, en kanin kan vara aggressiv (grattis till dig som bara fött upp snälla och trevliga individer) men den har NOLL jaktinstinkt till skillnad från en hund och speciellt en katt.

Att avliva ett djur för att denne har bitit något som eg är ett naturligt byte är ju helt galet! (Man kan inte tala om för ett djur att den har gjort fel förrän den har gjort det.. det går inte att peka på nåt och säga "den här låter du bli" och räkna med att det ska fungera)
Och hur kan man gå runt och tala om för folk hur dom borde göra med sina djur? Eftersom Jennie äger båda djuren så är det ju hon, och bara hon, som bestämmer hur hon vill hantera situationen. Vad får du ut av att lägga dig i gällande det?

150pers har skrivit att hon inte borde ha djuren tillsammans och Jennie har också talat om att hon inte kommer att ha det.

SÅ KAN VI INTE BARA SLÄPPA DET HÄR NU?!!!

Jennie: Hoppas Jappo klarade sig utan att bli skadad. Och har hon blivit det så får du se till att ringa veterinären direkt så att hon kan få hjälp. :) Lycka till

blaskigtkaffe
0

L8sson: Katter är rovvdjur. Rovdjur jagar smådjur, bland annat kaniner. Katten agerade efter sin instinkt. Katten gjorde inte fel, för katten vet inte bättre. För katten är ett rovdjur! Rovdjur har i alla tider jagat andra djur. Därav namnet: Rovdjur

Men det här är ett forum, alla får tycka som dom vill. Jag ska inte försöka få dig att ändra din åsikt.

#117 Vissa djur är speciella. Men det betyder inte att alla är det

L8sson
0

men ni behöver inte hålla med oss vi behöver inte hålla med er ni kan sääga va d ni tycker e rätt och fel ..

Tina-lin
0

#117 Även katter som får kattmat har kvar sin instinkt att jaga.

Min katt älskar mina kaniner, ligger och sover hoss dem och tvättar dem. Den får kattmat men den är fortfarande ett rovdjur och jagar råttor och möss. För instinkten är att jaga och döda, sen brukar de flesta katter strunta i att äta kadavret.

Och nej jag skulle inte döda min katt för att den jagar råttor. Visst råttor är inte familjedjur men katter vet inte skillnad på råttor och hamstrar eller andra små familjedjur.

Tycker detta spårat ut helt totalt.

emmsaaan
0

#120 Men jag tror Jennie fattar att hon inte ska släppa ihop dom igen. Sen börjar Anders snacka om hur han skulle ha gjort, alltså varit extremt elak & dödat katten. Tycker inte ens att det här är värt att diskutera. Jennie fattar, jag fattar, alla fattar nu att det var fel.
& i sånna här trådar så ska man inte ens behöva förklara att det är fel med såna otroligt aggressiva inlägg. Men vissa behöver ju en förklaring..

L8sson
0

mm jag har sagt mitt vad jag tycker och jag ändra inte på mej och nu har du sagt vad du tycker så klart..

så fort man säger nått mot nån så får man över 15 pers på en.. jag vill ju också komma med åsikter ..

Tina-lin
0

#121 Oerhört bra skrivet!

KvirrZ
0

Nu har denna tråd gått ifrån ämnet, därför kommer den att låsas.

- Mvh Emma

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
PRO_Anders
0

För att återgå till begynnelsen…

När jag skrev "nacka katten" var det mer ett uttryck för sympati för Jennie och hennes Jappo, INTE en allvarlig undermening att hon bokstavligen skulle avliva sin katt.

Men ni väljer att göra en höna av en fjäder, och då hakar jag på för nöjes skull. Det här är ett allmänt forum som vi själva har valt att bli medlemmar på, vi är här för att vi tycker det är roligt.

Ni tror väl inte att jag personligen bryr mig om vems katt som äter upp vems kanin, det ansvaret är inte mitt. Däremot är det alltid tråkigt när någons djur blir skadat för någon annans hand, eller tänder.

Och jag har inte producerat bara icke aggresiva djur, det är bara det att de djur som har visat sådana tendenser, har "plockats bort" ur aveln.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer