Min Katt, Thomas
I min uppfödarintervju nämner jag en katt som var ett kapitel för sig själv. Jag ska nu berätta lite om honom.
Vi köpte en avstyckad gård -87 som hade stått tom ett antal år, av ett gods i Skåne. Först använde vi den bara på helgerna, och det var på en sådan helg jag träffade honom.
Jag var uppe tidigt en lördagsmorgon för att köra och handla bullar till frukost. När jag rundade hörnan på stallet, så möttes vi öga mot öga, båda stannade vi och tittade på varandra. Jag försökte locka på honom, men han gick iväg. Jag gick in igen och tog en hamburgare som blivit över sen kvällen innan, värmde den och delade den och gick tillbaka ut. Då satt katten på trappan och tittade på mig. Jag satte ned fatet och gick till bilen. När jag kom hem igen var både hamburgare och katt borta.
Fixade kaffe och väckte hustrun och berättade om mitt möte, när jag rullar upp rullgardinen ser jag katten ligga utanför fönstret på gräsmattan under ett acasiaträd, och slickar sig förnöjt.
Efter frukosten går jag ut på logen för att fixa en låda, om nu kisen ville stanna och hålla mössen i schack, så får han ju ha en mysig sovplats. Jag sågade även upp ett hål i logdörren.
Nästa helg vi kom ut till gården, öppnade bakluckan på bilen så kommer katten ut ur dörrhålet och sträcker på sig och börjar spinna och stryker sig mot våra ben. Sen den dagen var han "vår" katt och vi kallade honom för Thomas O´Maley. Han bodde på logen, där jag även byggde en foderautomat så han hade mat även när vi inte var där.
Kommer fler historier om honom, on ni vill höra..

Det är OT.
ja de vill jag
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Glöm inte OT.
Det är OT stopp på helgerna

Jag vill också höra mer om Thomas the cat. speciellt om han gjort nåt roligt ihop med kaninerna =)