Lillan..
Lillan beter sig jätte konstigt! Som de flesta vet fick hon två dödfödda ungar i Tisdag, den 32 dagen. Hon har varit jätte pigg, gjort glädje skutt o rullat sig i hagen. Jätte fräsch för att ha varit med om något sådant. Men när jag kom ut nyss låg hon och ibland doppade sin nos i vattenskålen men verkade inte dricka. Hela hennes nos är blöt + haka. Jag är ensam hemma så kan inte göra ett skit! Jätte frustrerad.. tänk så hittar jag henne död imorgon?
Men det kan väll inte finnas ngt kvar i henne? Då hade hon inte varit så himla pigg som hon har varit de senaste dagarna efter förlossningen.. Har man en död bebis i magen visar man ju det på en gång och är inte så jätte pigg som hon har varit, inte 4 dagar senare.. eller?
Min kompis kanin fick en dödfödd unge för ett tag sen.. och typ två dagar senare när hon kände på hennes mage så tyckte hon det va en klump i magen.. och hon ringde mig så jag fick komma och känna, och man kände att det låg en jätte stor unge i magen på henne, som hon då inte kunde få ut..
Dom fick åka till vetten med henne och hon försökte börja föda på undersökningen man fick inte ut ungen för den va aldelse för stör för henne… (Dom fick söva henne och ta ut ungen..)
Antagligen har du redan känt på hennes mage, men ligger där en unge så kan kaninens kropp bli förgiftad..
Sen kaniner visar inte när dom e sjuka det e det som e så dumt med dom, dom spelar oftast friska.. därför man oftast inte hinner göra nått när man väl märker det.
Men nu vet jag inte om det har nått med detta att göra, kan ju vara nått helt annat.. men har du känt på hennes mage?
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

Hur gick det ?

#3 Bra. Helt skumt men nu är hon rikigt pigg. Kanske var hon bara trött eller något.. men jag tkr att det låter konstigt.

Konstigt!

Va skönt att hon piggade på sig ! Det kunde ju blivit allvarliga komplikationer om hon hade haft nåt "skräp" kvar i magen.