Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1752 ggr
Miiah
0

Kräsen kanin!

Nån mer än jag som har en enormt
kräsen kanin när det gäller grönsaker &frukt?
Min kanin äter bara morötter, inget annat! :O

ciss
0

Engla var så förr men nu äter hon allt man ger henne. :-)

Har du testat banan, melon?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Miiah
0

#1, jag har testat banan, inte ens det äter han :p

Clariiz
0

En av mina (Molle) är lite kräsen, har hatar morot.. Men annars äter han som de andra =) (dvs. som en grävskopa)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KvirrZ
0

Japp, Min Isaac äter endast morot och äpple(inte ens varje dag) och då mååååste dom vara hela, det får inte vara halva eller bitar… Snacka om kräsen

- Mvh Emma

MarHai
0

Lätt. Ge honom inte morötter.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

ciss
0

#4: Haha!

www.frihetenskaniner.se

[Liinda]
0

Marley är kräsen han också, det enda han vill äta är morötter,broccoli (ibland) och vitkål säkert nåt mer jag glömt bort men inte är det mycket han tycker om :P

ciss
0

Persilja brukar vara uppskattat.

www.frihetenskaniner.se

Miiah
0

#5, ska jag inte ge honom morötter?

MarHai
0

Skulle en av mina kaniner göra så, så skulle jag sluta ge morötter. Bara pellets och hö.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Miiah
0

#1o, men dem "måste" väl ha någon grönsak då och då?

Kristall
0

Min förra kanin vägrade äta morötter, äpple och potatis. Men pommes frites var han tokig i xP Gav honom 1-2 små osaltade pommes frites ibland, då var han glad o. nöjd ;) Sen älskade han sallad och maskrosblad.. men vägrade äta gräs. ._O Så lite kräsen var han nog, ja :P

Saga var tokig i morot första tiden efter att vi hade köpt henne (för ca. en månad sedan), men sen lät jag henne smaka godis från djuraffären och nu äter hon hellre det.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Mysterious
0

Bax vill inte heller ha nått :| asså…vem skulle inte vilja ha en saftig jordgubbe??Fast jag antar det är för tidigt än :)
han är ju ny hos mej ^^

quasimodo
0

Vissa kaniner är helt enkelt kräsna. Så strunta i att ge han det han inte gillar och prova dig fram bland alla frukter och grönsaker som går att ge kaniner, vissa borde han gilla iaf Räcka ut tungan. Så har jag gjort med kräsna kaniner som jag haft.

[Zorro_93]
0

keso var så förr men inte nu längre :)

PRO_Anders
0

Ett halvt vitkålsblad, ingen kanin kan måtstå det..

KvirrZ
0

#16 jodå, här hemma har jag en som kan :P

- Mvh Emma

PRO_Anders
0

E´ du säker på att det är en kanin då ?  Flört

KvirrZ
0

#18 hmm.. kanske ska gå och kika i buren en gång till ;) haha

- Mvh Emma

PRO_Anders
0

#19: Jag tror jag har en släkting till din kanin..vad gäller morötter.
Hon äter den, men luktar på den väldigt försiktigt först, biter aldrig i den utanför burkanten när man håller i en, och kastar sig inte över den som de andra matvraken gör.

HoppeTeqla
0

Mina stollar är kräsna på hö ! Dom äter helst bara det jag lägger in nytt varje dag sen vill dom ha mer nytt och visar att dom är jääättehungriga trots att det finns massor kvar i korgen…

På grönsaker hugger Teqla som en kobra på allt jag bjuder henne på, ha, ha, Hoppe är lite mer försiktig och nosar länge innan han smakar. Paprika t.ex. äter han bara gul.