Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 390 ggr
Mojwf
0

Tjata :O

Jag Hoppas att detta inte är OT :S

Detta är nog mest inriktat till er som vill ha kanin,

Varför ska man tjata på sina föräldrar om att man ´vill ha en kanin ? :O Jag tkr själv att det inte är Såå seriös Pga att då kanske förläldrarna KAN tro att man bara vill ha en kanin förr att ha ? Jag tkr absolut inte att det är ngt fel med att tjata , Men jag tänker bara som vissa föräldrar gör :O Om man istället vissar att man värkligen vill ha en kanin istället för att tjata, Man kan T.ex Prata lungt och Snällt med dem och berätta hur mkt man värkligen vill, Att sitta och Bara göra upp lite planer för t.ex burar m.m :) Och det KLART bästa, Visa Bilder xD Haha^^ Min mamma smälte direkt, Men tyvärr så räkte inte det :(

PRO_Anders
0

Man fixar ALLT först som har med kaninen att göra..

Man bygger bur, man går med i en förening, t.ex. Kaninhoppning, man tar reda på var man kan köpa hö och annat foder, som fruktgrenar och dylikt, man tar reda på var man gör av det gödsel som produceras. Samt jobbar lite extra med nåt som ger pengar.
Kort sagt så fixar man ALLT, utom själva kaninen.
Detta gör man UTAN att nämna det för päronen, när sedan ide´n presenteras kommer päronen(förhoppningsvis) att ta med i beräkningarna att du har fixat all själv och varit "Jätteduktig" och verkligen visat att du kan to hand om den med det stora ansvar du visat hittills. Och då får du säkert din kanin…

ALDRIG tjata on nåt. Lycka till!!

Mojwf
0

Hah^^ DU missupfattar mig ;)´

Jag menar om man frågar typ sin mamma, Kan jag få en kanin, Och hon svara nej, Du blir det ju inte bättre med att tjata :O

breidablick-kaniner
0

Jag tjatar inte, jag övertalar med bra argument. Sist skickade jag ett mejl till min mamma, och förklarade att jag verkligen ville ha en kanin, varför, hur jag skulle sköta den osv. Det fungerade!

Mojwf
0

#3 Ja precis, Det är så jag menar, Man ska inte tjata, utan det finns så många och mkt bättre altenativ, Tyvärr så kmr jag inte få någon kanin :(

breidablick-kaniner
0

Jaså, varför inte det?

CarolineJ
0

Jag fick tjata lite på sambon hehe, inte riktigt samma sak ;) men han smälte när jag visade bild på min blivande kanin. och nu har ducky bott hos oss några veckor.

Mojwf
0

#5 Pappa är alergisk och Vägrar ha den ute :(

#6 Haha^^ Precis, Sambo&Killar är lixom andra saker xD Haha^^

PRO_Anders
0

Förklara för pappa att - du kan inte leva DITT liv genom honom, vill han att du ska visa hänsyn till honom, så får han göra det för dig. Annars får ni olika uppfostran, hehe..

emmsaaan
0

Varför vill han inte ha den ute? Det är ju mkt lättare med städning m.m. Hoppas att han går med på en kanin tillslut! Jag fick tjata i 3 år för att få min Uzza & ett halvår för att få Blueberry.

Mojwf
0

#8 Han säger bara att så länge jag bor hemma så bestämer ! Uwa jag känner för att rymma för gott. Mamma säger att hon ska prata med Pappa och så får vi se till sommaren ..

[Niike]
0

#10 Låt det vara ett tag då och sen tar du upp det igen till sommaren.

Och jag kan säga, att vissa föräldrar ger med sig om man tjatar "ihjäl" dem. ;)

PRO_Anders
0

#10: Hoppas det ordnar sig då, du får hålla ut tills dess..