Nytt namn
Som ni nog vet så heter min och min lillasyrras(Mimmiih på KIF) Ytterstforsens Frallan. Vi tyckte att namnet var så kort och ganska tråkigt så vi kom på ett lite längre namn. Det blev:
Ytterstforsens Frallsisca Tricone
Vad tycks?:D
Vi kommer såklart kalla henne för Frallan fortfarande
Visste inte riktigt vars jag skulle lägga inlägget. Jag tänkte att jag inte kunde lägga in det på "Namnförslag" för det är ju inte bara ett NAMNFÖRSLAG, hon ska ju faktiskt heta det. Ni får rätta mig om jag har lagt in det fel
Ojj hade tänkt att lägga in det på "Allmänt";P

Jätte fint namn!
#2 Håller med!
Med vänlig hälsning,
Jenny
äh? jag fattar inte. ni kan ju inte ändra uppfödarnamnet?
- Mvh Emma

4# Jag tror inte att det var så hon menade
Hennes kanin hette ju först Ytteforsens Frallan
Sedan bytte hon namnet Frallan Till namnet Frallsisca Tricone
Alltså heter hennes kanin Ytterforsens Frallsisca Tricone
Ytterforsens(Uppfödar namnet) Frallsisca Tricone(Kaninens Namn
Fint!

Men det står ju Ytterstforsens Frallan på stamtavlan? fint namn, men jag tror inte ni kan byta bara sådär :)

#5: Men du kan inte ändra ett namn som uppfödaren gett kaninen?
#5 Ett nytt smeknamn kan man ju ge men inte byta namnet i stamtavlan/härstmaningsbeviset

Fint!
Fint smeknamn tycker jag :)
Jag flyttade inlägget och la den i allmänt :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#4 Hon hade inget uppfödarnamn. Det var vi själva som kom på Frallan;P så det är lugnt
#7 det står inget namn på Stamtavlan. Hon hade inte fått något namn av uppfödaren när vi köpte henne. "Ytterstforsens" ville vi ha själva för att det var fint:D
#5 Som endel redan skrivit, man kan inte ändra det namn som uppfödaren gett.
- Mvh Emma
Mina kaninköpare får döpa om kaninen om dom vill.
Men den heter fortfarande Solbackens *namn*.
Har jag döpt den till Solbackens Stampe, och jag säljer den, så får köparen döpa om den om den så vill, tex till Skutt. Men i stamtavlan heter den fortfarande Stampe.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#15 ja, visst kan man döpa om den. men man kan ju inte ändra namnet och sätta efter uppfödarnamnet, tex jag kan ju inte döpa om Tussilagons Phoenix till Tussilagons Fiffi, men självklart kan jag kalla henne fiffi och inte Phoenix.
- Mvh Emma

Ytterforsens, är det ditt uppfödarnamn eller hitta du bara på ett uppfödarnamn sådär!?
#17 det är uppfödaren hon köpt kaninen av. och det är Ytterstforsens den heter
- Mvh Emma
Fint!

Alltså, kaninen hette ingenting när dom köpte henne, dom fick döpa henne till vad dom ville sålänge Ytterstforsens stod före namnet.
Då fick hon namnet Frallan, Ytterstforsens Frallan. Men dom tyckte att det var kort så det ändrade dom till Ytterstforsens Frallsisca Tricone. Det är ju inget fel med det ^^
Fint :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Nice! <33
När jag köpte stampe Hette han Solens Helmer , Men såklart kan man ju byta namn , jag menar jag ville inte att stampe skulle heta Helmer så han heter ju Nog stampe PÅRIKTIGT nu :P , Men man kan ju inte ändra det i hans stamtavel papper , så där står det att han heter Helmer xD

GUD VAD FINT!! <3<3<3<3
putt

Jaha^^