Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 566 ggr
Issis
0

Han nästan rymde!

Idag så skulle jag träna Starlight gå lös. Först i en halvtimme gick Starlight med kopplet bakom sig. Sen skulle jag släppa honom lös, och det tyckte han ju var super roligt :) Plötsligt hittade han en liten utgång till skogen bredvid, så varför inte gå in dit? Och såklart att han gick in i skogen, där det finns massor med fiender och farliga djur för Star, men som han inte vet någonting om. Mitt hjärta bultade säkerligen så att hela världen vibrerade, så rädd jag var. Sakta närmade jag mig honom, och då tittar han förtjust på mig som att han ville säga; Hahaaaa! Ta mig om du kaaaan! Med fyra glädjeskutt hoppade han ifrån mig, men han har inte mycket till hjärna, så han hoppade in i trädgården igen, så att jag kune ta honom. Han ville inte lämna ig på det viset, utan han har ju inte så ofta chansen att gå lös och då gör han exakt vad han vill. Somtur vet han inte att detta var den första och förmodligen sista gången han fick gå lös xP

Har din kanin också gjort samma sak?

[Zorro_93]
0

vilken tur att du fick tag på han!
Jag skulle pröva släppa keso i Ok backen när vi hade kaninträff, men det är ju så stort så han blev så spralig och sprangb turbo så han fick va i hagen istället :)
Men när han bodde på Hannas gård och var ute så fick han va lös några gånger :)

emmsaaan
0

Vilken tur! Uzza sprang 20 meter framför mig i 190 för jag hade tappat rullkopplet & hon blev livrädd. Nu brukar jag dock ha henne helt lös.

Issis
0

Wow, tur för er också att era inte sprang för långt iväg :) Min lilla nin var inte speciellt rädd, utan mer glad xP

Nattali
0

min systers två kaniner brukar rymma, men dom håller sej precis utanför kaninhuset. och när man kommer för att ta dom hoppar dom in till sina burar ^^

Clariiz
0

Tur att du fick fasthan =)

De första gångerna Rutan gick lös tyckte jag det var super läskigt, så fort hon var typ 1m. ifrån henne typ slängde jag mig och la mig bredvid henne xD (berädd på att fånga henne). Hon tittade bara skumt på mig och fortsate inspektera världen. Nu litar jag på henne mer och jag vet att hon inte skuttar med en 3 meter bort :).

Molle har vart lös 1 gång, (eller ja två) och det gick bra, dock är han busig, och älskar fart och kutar hit och dit hela tiden :P. Så hans känns inte så säker att ha lös. Sen eftersom grannhundarna rymmer typ hela jävla tiden.. *suck*. Rutan springer TILL mig om hon blir rädd. Molle tar till flykten och gömmer sig på första bästa ställe.

Ping Pong och Lollipop kan väll gå lösa.. Men de föredrar friheten och väljer själva när de vill in (vilket brukar bli på kvällen. Då kommer de så glatt fram ditt mig och ska mysa x). Dock kommer de få gå lösa när vi fixat klart vårat staket :). Då komemr alla kaniner gå lösa ibland (inklusive Azka)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Issis
0

#5  Åh, vad kul :) önskar att starlight kunde fatta lika mkt som rutan :/

Clariiz
0

#6; Fatta och fatta, hon litar på mig, och jag litar på henne :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Issis
0

Jo, det förstås :/ Men jag tror inte att Starlight inte litar på mig. Men lilla han förstår inte vad jag menar, så det är nog det. :)

flisan93
0

Frallan är också lite sådär retlig och busig när hon är lös ute. Hon har aldrig sprungit in i skogen som vi har brevid oss, hon är faktiskt rädd för den;P Vi har prövat att ha henne i skogen med koppel men då rusar hon till gården igen:D