Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 890 ggr
Ellen95
0

Herregud!

hej!

Måste bara berätta vad som hände idag. Jag skulle gå ut och kolla till Millan som var ute i kompostgaller hagen. När jag skulle gå ut från stallet hörde jag att det kom två skotrar. Jag brydde mej inte så mycket om dom. Sen när jag kom ut då såg jag att skotrana körde förbi hagen där Millan var. Sen körde Skotrana runt stallet. Asså gud så arg jag blev!  Dom kan ju inte ta och köra runt en kanin så att den blir alldeles jätte rädd!

BlackTear
0

Det är jäkla jobbigt med såna människor :/ Fyfan, blev hon mycket rädd?

Ellen95
0

#1 När jag skulle ta upp hon sprang hon runt runt. Så hon blev nog väldigt rädd.

kattis90
0

Ja idioter finns de :/

Jennie104
0

Idioter! Är det erat stall? Såfall så får de väll inte vara på Erat område!

sputtnick_plexus
0

Idioter!

Ellen95
0

#4 Jaa,det är vårat stall.

Jennie104
0

6# Privat område- Olagligt!

Idioter!

Ellen95
0

#7 jaa!!!

Jennie104
0

8# 'Suck'

sputtnick_plexus
0

Vet du vilka det var?

Ellen95
0

#10 nej:(

twinnie
0

Tror inte dem såg kaninen, men dumt gjort såklart ..

sputtnick_plexus
0

#11: Okej :/

johanna_loveAnimals93
0

Usch :/

Zippa-
0

För något år sedan när jag och en kompis var ute och red på våra hästar så var det några killar från våran skola som stod en bit bort. När vi red förbi så frågade en av dem om vi skulle bli arga om de smällde en smällare. Vi trodde att de bara skämtade så vi fortsatte förbi. Då smällde de en smällare!!!:O Men som tur är så är våra hästar inte så lättskrämda men ändå. Vi had dessutom bytt hästar så jag red på min kompis häst utan stigbyglar. Men hästarna brydde sig iaf inte, vilket var tur. Vem vet vad som skulle kunna ha hänt?

Ville bara berätta det..

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Lippo
0

Fy alltså! :/

Ellen95
0

#15 Herregud!!

Zippa-
0

#17 Jag vet:/

/Sandra
lovato.blogg.se - MIN BLOGG!

Clariiz
0

Usch, vilka idioter det finns. Själv har jag ständigt problem med grannens hundar som springer genom staketet och skrämmer mina små bebisar :/. Senast här om dagen fick jag försöka fånga och lugna en skrikande, runt springande vettskrämd Molle. pga att en av hundarna försökte ta sig in i hans Hage ..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lippo
0

#19: Har samma problem. Vi har en hund i området som skäller hela tiden på allt och alla! Och hon som går ut med den hunden orkar nästan inte hålla honom. Vågar inte tänka på vad det kan sluta med :/

psyko
0

Ja, det är hemskt med sådana människor som inte visar hänsyn än till några andra än sig själva.

En gång när jag och en kompis till mig var ute och red på våra fjordhästar kom ett par killar i 15- års åldern och skulle försöka skrämma hästarna med smällare.
Hästen jag red på var en hingst på 5 år och var alldeles precis inriden och var fortfarande väldigt spattig.
Jag sa att killarna att ge f*n i det där, men de lyssnade inte. När första smällen hördes kastade sig min häst åt sidan så att jag flög av, och när min häst kutade iväg följde min kompis häst också med (hon ramlade också av). De kom fram i en tokgalopp… Min häst var väldigt mammig, och han brukade springa till mig annars om han var rädd eller upprörd, men nu kunde han inte hitta mig, istället kutade han efter andra människor han såg… det vill säga killarna.
Killarna trodde att hästarna jagade dem så de sprang allt vad de kunde därifrån med hästarna i hälarna och skrek förtvivlat XD

Killarna trodde att de blev jagade av hästarna

Jojsan
0

#21 haha väldigt kul och rätt åt de att de blev jagade xD

Ellen95
0

Man blir så arg!!

Romana_12
0

Åhhh, gud vad tur att Millan inte dog eller nått.. Dumma idioter som bara gör sådär… Men som Twinnie sa,, dom kanske inte såg millan..

Zvintos
0

Fy vilka idioter!

#19: Hade samma problem med grannens storpudel i drygt 2 års tid. Men det blev bättre när vi anmälde familjen till polisen. Nu har hunden varit där 2ggr på snart 1 år. =P

Tindra1
0

#25 vad bra att ni anmälde

Hanna-
0

Vilka idioter!

[mangaa]
0

aw , dummadumma människor :/

Lizzan
0

Idioter :S

teddykaniner
0

Super idioter!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Ellen95
0

Tänk om Milllan hade blivit så rädd att hon dött!

MysanMinGodis
0

Fyfan för sånna människor! Sa du inte till dom?

Emeliek
0

vi var ute och red på två nordsvenskar jag och en kompis, de enda sadlarna som fanns till de där hästarna var gamla militärsadlar som gjorde ont som fasen i baken, hästarna används typ bara för att dra och min kompis brukar vara där och motionera hästarna antingen genom att köra dem eller rida.

så vi bestämde att idag blir det barbacka för vi hade varit ute flera dagar i rad på just de här hästarna och kunde knappt sitta :S

i alla fall så bestämde vi oss att ta en runda som går över storvägen och precis innan vi skulle över bron stod det en lastbil som lastade grus.

jag och Jessica började flaxa med armarna som tokar och fick uppmärksamhet (vi ville att de skulle vänta med att höjja flaket)

och när vi var precis i mitten på lastbilsjäkeln så startar aset och med buller och bång går skiten igång (oj vad det rimmade) hästarna blev skitstkrajja och det var bara att ta en rejält tag i manen och hålla sig kvar som tur är sitter jag bättre i galopp varesig det är sken eller fin galopp så jag kunde lätt hålla mig kvar men fasen vad sur jag vart!

sen har vi historien då jag bodde hemma och min häst fortfarande levde. vi var 4 st min syster, kusin och en kompis.

vi betstämde en dag att vi skulle ta en heldagstur in till stan och då var vi tvugna att korse E20 så vi tog en bro över och för säkerhetsskull så ledde vi hästarna över.

Min syster red grannens häst en stor fälttävlanshäst som hette Bossa Nova min syster var väldigt liten då runt 158 kanske hon behövde två pallar för att ta sig upp på hästen.

Mitt på bron kommer något as i en bil och tutat tre gånger villket skrämmer Nova som stegrar med min syster hängandes som en trasdocka i tyglarna, sken därifrån och fortfarande hänger min syster kvar så det var bara för oss andra att jaga ikapp honom och blockera vägen *sur*

Ellen95
0

#32 Jag hann inte. Var så upptagen med att få upp Millan ur hagen.

flisan93
0

ÅÅHH.. vad jag hatar sånna människor som inte tar hänsyn.

Ellen95
0

#35 jag med!

Ellen95
0