Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1156 ggr
Mandaah
0

Fördomar mot dig?

Jag fick för mig att det redan fanns en sån här tråd, men kunde inte hitta den.

Har du fått några taskiga kommentarer, fördomar eller så om sättet du sköter din kanin(Eller annat djur)? Skriv!

Jag kan bara bli så sur ibland, för en gång sa en tjej att jag var djurplågare, eftersom jag har min kanin i garaget!? Jag blev skitledsen, men vadå, han mår ju bra av det, och dessutom kan han ju komma in ibland med!

En annan gång var samma tjej hemma hos mig, och då fann jag min lilla dvärghamster död. Jag blev såklart förkrossad, och började gråta. Några veckor/månader senare bråkade jag med denna tjej. Hon sa då att jag inte ens tyckte om Grynet (Hamstern som dog…) eftersom jag INTE grät när jag fann henne död!? Asså, för det första, det gjorde jag, och för det andra, Måste man det, eller!??!?!?!?

Behövde bara skriva av mig. >:''(

Feliciaa
0

#0 >:(

det har nån säkert gjort nån gång fast inte sånadära jättetaskiga, kommer dock inte ihåg nån xP

Mandaah
0

#1: Hehe, okej.      Visst blir man sur på henne? SKITSTÖVEL >.<''

BlackTear
0

Jag vet vissa kaninmänniskor som snackar skit om mig , men annars har nog ingen direkt sagt något.

Mandaah
0

#3: Jag hatar verkligen när folk snackar bakom ryggen på en. SAY IT TO MY FACE, MADDAFACKAS x'd

Jennie104
0

Ingen har sagt nått dumt om det, men en person som jag är ovänn med sa att Jappo var ful, jag blev skit sur. När jag å alva såg dom en gång efter det pekade vi fuck you xD

Zvintos
0

Om man säger såhär: Inte vad jag vet om.
Har bara fått höra att jag sköter mina kaniner på ett bra sätt. ^^

Däremot verkar folk ha fördomar gentemot mig och pojkvännen pga vårat val av hundras, men det har ju inte med kaniner att göra. =P

Mandaah
0

#5: Jappo är ju jättefin!!! <3333

#6: Vad är det för hund/ar ni har? (A)

Romana_12
0

#7 - Dom har en rottweiler (?) :)

Zvintos
0

#6: En "mördarhund" (rottweiler) på 23kg/5 mån som är så folktokig att det är läskigt.Räcka ut tungan

BlackTear
0

#4: Haha, precis ;)

Trasdockaa
0

Har väl framförallt fått höra flest komentarer pga hur jag ser ut, klär mig väldigt färgglatt med klara färger i håret o kroppen o lite som jag vill :) Sen har folk tyckt att man varit allmänt knasig som stått ute i -30 grader och städat burar år ut och år in flera timmar om dagen och hoppat kaninerna i skogarna här i närheten, tagit med dem till badet och badat med dem, och ja, men är man kanintok så är man, bara andra kanintokar som förstår ;)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Lippo
0

Nope, inte vad jag vet om i alla fall :) Men en gång sa en tjej en massa om hur ful Lippo var osv fast det räknas kanske inte som en fördom :P

RallyKanin
0

Där är en som har varit dum mot min kanin :'( sa att han skulle sjuta den och vissa har sakt att han e ful Men dom skiter jag i jag Lskar han iaf :D dom behöver inte Lska han, dom e inte viktiga i mitt liv och så länge jag Lskar min kanin ( ända in i döden) så kmr ja inte bry mig på andra som "mobbar" min nin :D (L)

Starfall
0

Om mig har vissa folk sagt att jag inte kan ta hand om alla mina djur, bara för att jag har så "många". En "vän" till mig sa en gång att jag skulle akta mig för att djurskyddsorganisationen skulle komma hem till mig och ta mina djur:/ För det första sköter jag mina djur bra. För det andra skulle jag inte skaffa mig mer djur än jag kan ta hand om. Jag har flera omplaceringsdjur hemma hos mig, och de har det bra. Vill inget hellre än djurens bästa!

Maljiin
0

En polare till mej har klagat på hur jag behandlat min kanin ;O te.x att den inte får tillräckligt med värme på vintern och att jag ska ta in Mimmi inomhus istället, men saken är ju att Mimmi trvis bättre utomhus än inomhus eftersom hon anpassar sej, men visst stör man sig på folk som inte tycker man bryr sej om sitt husdjur !

Clariiz
0

Har hört att jag är EMO och skär mig^^

Emo har jag inget emot att vara :). (ÄLSKA) Dock är jag inte, så tycker det lite små trist att folk ska säga sådant^^

Och att jag skär mig?! Eum mm :P

Sen vet jag folk som snackar skit om en hipp som happ, men jag bryr mig inte :P. Trots allt är det bevisat att folk som snackar skit har väldigt låg självkänsla, och pratar skit för att sänka andra så de själva får högre standard..

Det är bara patetiskt att prata skit tycker jag, varför bry sig liksom? Har dom inget liv har dom :P.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Mysofi
0

Det är ingen som har sagt nått om mina kaniner (vad jag har hört) , men om mig själv har jag hört både det ena och det andra… :(

flisan93
0

Har aldrig varit med om att någon har skrivit något dumt till mig. Jag har sett flera gånger att flera inte kan hejda sig och måste skriva kritik på ett så hårt sätt. Man kan faktiskt vårda sitt språk och endå ge kritik och känna hur man känner sig och tycker. Det är bara dåligt att utrycka sig så hårt, det ger bara dålig stämning. Jag förstår att man ibland tycker att en del kanske behandlar sin kanin fel eller något sånt men man behöver inte attackera personer med hårda ord. Man kan ge kritik på ett lätt och förståeligt sätt.

Hatasallad
0

#11 Men Louise, du är ju litta knas xD

Mandaah
0

#11: Hahaa, snuuuuuuuff :''D

#13: :''O Men guuuuh! Taskigt :/ Bra att du skiter i honom :D

#14: Määääh >.< Haha, vilken fjant x'd

#15: Bra att du gör det som du VET är bäst för din kanin! :D

#16: Jag med. Haha, fattar verkligen inte varför. En gång för att jag råkade slå huvet i väggen (XD)…

#17: TA INTE ÅT DIG!!!!

#18: Så rätt…

Sosso
0

Ja, så sent som igår. Jag vet inte vad som flög i henne, jag gillade ju henne? Jag hade lagt ut en bild på bdb där lisa är i sin hage. Hennes kommentar var att Lisa såg helt bedrövad ut och att hagen liknar ett fängelse och att det är synd om henne? WHAT? ;SS  Sen när jag pratade med henne på msn om vad fan hon håller på med svarade hon inte, pff.

Elino
0

Nej  inte jag men jag tycker att nii inte ska umgås med sådana personer som är duma. Här på kanin.ifokus är väl alla snälla mot varandra. Vii är väl kanin.vänner:) ……..Ååååå jag skulle bli njätte arg om ¨ågon sa så till mig och min kanin.Skrikandes

Ellen95
0

Jag har aldrig hört nån säga nånting om att jag tar dålig hand om mina djur. Men jag har fått hört att jag tar bra hand om mina djur. Och det är ju kul att höra:)

Kristall
0

Jag har aldrig fått höra nån taskig kommentar om hur jag sköter mina djur, alltid har vännerna sagt att jag är nästan för djurtokig =P Hur kan man bli det? :P

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jojsan
0

#24 det går inte!! ;)

Sosso
0

#25: Håller med. ^^

Elino
0

mmm;)

FilippaQ
0

har också bara fått bra kommentarer :) speciellt av vänner, släkt å familj  (kanske bara är de som träffat mina djur, haha) iaf, då blir man ju riktigt glad :)

Mimmiih
0

eeh, jag blir lite orolig att det kan vara JAG som du pratarr om?

Men jag kommer inte ihåg att jag har sagt att det är djurplågeri att ha kaninen i garaget?

Jag kommer inte heller ihåg att jag har sagt att du kankse inte ens gillade grynet? 

Jag förknippar bara att det var JAG du var med när du hittade Grynet döende! D': Har skitdåligt samvete nu, ifall cet var jag? :S

Hatasallad
0

#29 Hoppas verkligen inte att hon gör! För annars är det rätt taskigt av henne att hänga ut folk så på forumet!

aliciia
0

Håller med #30

Mimmiih
0

PJOO!!  Det var inte jag :D 

Jag hade bara blandat ihop namnen på hamstrarna! ;)

Hatasallad
0

#6 Du vet väl om att jag är er hunds största fan? xD

Zvintos
0

#33: Hehe. :) Då är du en av mååånga. ;)

ciss
0

#32: Tur :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mandaah
0

#32: Hehe.. :P

Emeliek
0

jag kan få skit från min omgivning för att jag "sammlar" på djur t ex från min svärmor och ändå har jag bara två hundar 4 chinchillor och 8 kaniner (och det finns ju de som har massa fler och jag sköter mina utmärkt!)

sen tycker inte en granne om att jag har kaniner för det är synd om dem att leva i fångenskap och då har mina väldigt stor yta att röra sig på..

Mest skitsnack blir det  väl när folk får höra om mitt val av hund. ja nu är det ju inte rasen de blir irriterade på utan att jag valt att adoptera två gatuhundar från spanien (det är ju SÅÅÅÅ farligt med sjukdomar och sånt skit *ironisk*) får ofta höra att jag kunde ju ha sopat framför vår egna dörr och inte hjälp spanien med det *sur*

Issis
0

En gång bråkade jag och min kompis på msn, riktigt stort bråk. Plötsligt säger hon:

- Jag fattar inte att du kan vara såhär mot människor! Men mot djur kan jag förstå det.

Hon menade det nog inte så illa, för hon är inte sån. Men jag bara svarade:

- Om du tycker så så är det okej, men förresten så är du ingen människa xP

Hahah, asså nu är detta bråket somtur förbi, och allting är friiiid och fröjjd :)