Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 266 ggr
Creation
0

Vad små de är x)

Var i djuraffären idag. :) Har inte varit där på LÄNGE, säkert inte på 3 år. Vi skulle bara kolla lite snabbt efter vad för tillbehör de hade till marsvin, så jag hann inte mer än kika in på djuren i 10 sekunder. Men jag såg de urgulliga kaninungarna xD De är ju verkligen pyttesmå! :o Typ (vuxet) marsvinsstorlek! Jag har nog glömt hur små dvärgkaninungar är, sen min kanin jag hade förut var unge för 5 år sedan. Assöta kaninungar, alltså! :) De skuttade runt i buren med minihopp x) Vill haaa! *suktad* Men så ska jag ju få marsvinskompisar åt min lilla marsvinssötis om några veckor, så jag kan nog hålla mig lite med en liten mini-nin ^^

Såg inga marsvin i samma bur, vilket det varit för tre år sedan :/ De kanske har separerat de två djurarterna för en gångs skull? Eller så var alla marsvinen sålda, vilket jag inte tror :S Hann inte se om det fanns några i någon annan bur, men jag antar att de hade en egen ^^ Det är bra! Fast fåglarna finns fortfarande i samma rum >_<

Måste åka till djuraffären igen nån dag, efter min resa :D För att betrakta sötnosarna närmare och se om de hade marsvin och kaniner i olika burar! ^^

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Tejo
0

Tyvär så släjs ju ofta kaninungarna på tok för unga i zoobutiker, så det kan mycket väl tänkas att de var pyttesmå av den enkla anledningen att de var "spädbarn" som egentligen skulle haft sin mamma…

KvirrZ
0

Skulle inte förvåna mig om dessa små var i samma ålder som mina ungar, alltså 4 veckor vilket är otroligt för tidigt. Det brukar åtminstånde se ut som ungarna är det häromkring.

Men fösrstår att du blev suktad, inget är ju sötare än kaninbebbar ^^<3

- Mvh Emma