Stackars kaniner!
Igår va jag hos djuraffären i den lilla "byn" där jag bor, för att jag skulle köpa ett koppel till Sissis nya sele. Det är inget fel på han som äger djuraffären, han är otroligt snäll, utan det är bara att han inte sköter djuren som de ska bli skötta. Han säljer fåglar, marsvin, kaniner och ibland hamstrar. Jag går som vanligt in till djuren först. Tre kaniner sitter i en liten bur, mycket för liten för att den ska kunna räcka för de tre kaninerna. Sen så är buren nerkissad och stinker som i en svinstia, och vattenflaskan är tom. Jag tar vattenflaskan och lämnar den till ägaren, och han häller i vatten. Tyvärr är detta inte första gången att det är såhär, så man blir ju arg och tycker synd om djuren. Buren var ungefär kanske 1 m lång och 60 cm bred. Skulle gärna vela ta alla tre kaninerna om det inte hade varit för att jag redan har Sissi och Starlight. Förresten så är det ju inte bra för kaninerna att vara i en sån omgivning. (Det är därför jag sätter in tråden på hälska och skötsel)Någon mer som har varit med om samma sak?
Jag har varit med om det många gånger… :(
Jag går i tankarna på att starta en egen djuraffär. Typ som fäboden.
Där ska jag bara sälja riktigt foder, bra burar, tillbehör som djuren har nytta av.
Inget farligt eller olagligt.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Bra att du visade vattenflaskan
Så tur är så har jag inte vart med om nått sånt här

1# Det tycker jag verkligen att du ska ;)

#1 Det skulle ju vara helt perfekt :)
#1; Så har jag också tänkt =) Så det tycker jag verkligen du ska göra! :D
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Iställe för att klaga på ett forum så anmäla dom dom bryter ju mot regler så.
#7 Jag ska inte anmäla honom. Nästa gång jag är där ska jag nog säga till honom.
#1 Skulle vara grymt bra! Hoppas det finns fler som tänker som dig, som jobbar/ska börja jobba i, eller starta, en djuraffär.
Om det var en sån djuraffär här i ske-å och han som jobba där är jätte trevlig skulle jag fråga om jag fick hjälpa till inne hos djuren och typ städa åt dom och sånt så att dom skulle få ha det lite bättre i allafall :(
#8 det kommer nog tyvär inte hjälpa.
#11 Jo, jag skulle ju kunn påpeka det och jag ska fråga ifall jag kan hjälpa tillmed ngt ibland, som Zorro_93 sa :)