Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1714 ggr
Romana_12
0

Välkommna :)

Idag när jag skulle ge mat till Tindra satt hon och rev av päls från magen , så jag kollade vad hon gjorde och så såg jag att hon boade :) Sen när hon var färdig så satt hon sej och typ ''jucka'' på halmen/pälsen och kolla:D Där va det 4 st nyfödda ungar :D Jag blev så otroligt glad, men hon födde typ 10 dagar innan beräkningen. Ingen mupp hittad och ingen död unge änn :D Grattis till mig ;D Och Tindra va jätteduktig :)<3

Sotis
0

Grattis :) Tur att allting gick bra<3

ninis74
0

Grattis, vi fick 4 ungar i går…. ja eller Wilma fick det !

=P

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Ellen95
0

GRATTIS:D<3

Lippo
0

iiih <33 :D:D Goosh jag måste se dom snart annars spricker jag <33

Romana_12
0

Hhahaah :) Tack allihoppa.. Fast ungarna är 10 dagar för tidiga…

Clariiz
0

åh vad roligt! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Bejja
0

Jätte kul! Härligt med ungar :D

Romana_12
0

#6 - Jaa :D #7 - Härligt som tusan :D

Clariiz
0

NU blir jag avis *läääääääääängta* Alla får bebisar å jag får vänta ända tills mars :P.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Lippo
0

#9: Haha, det är ju snart mars? :P

Clariiz
0

#10; Jo.. Men tiden går i lika fort som i en räser (snigel) fart. (och vi vet alla hur snabba sniglar är) Azka ska ju paras i Slutet av februari. Åh gud vad jag längtar. :) Men den som väntar på något gott (?) (eum jah ? vi säger underbart) väntar aldrig för länge! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Moonstrike
0

Grattis! :)

MarHai
0

Oj… tio dagar är mycket förtidigt! Kaniner går ju bara en månad.
När parade ni henne?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

annaforsgren
0

de parades den 19 februari:P  Grattis Romana<3 längtar tills jag får se dem!!

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

#14 januari menar du nog ;)

- Mvh Emma

annaforsgren
0

#15 jut det, de parades den 19 Januari

Romana_12
0

#13- Ja,, men dom ser friska ut… Och helt allmänt normala…

Bejja
0

#17 Verkar de runda och så? :)

Romana_12
0

Ja ska kolla de imorgon :) Eftersom jag kunde knappt se nått igår ;)

Bejja
0

#19 Okej! Säg bara till på msn om du vill ha hjälp eller har någon fråga. :)

BlackTear
0

Åh, jättekul ju! Skönt att ingen verkar må dåligt ännu iallafall. Hörde det av Cassandra tidigare idag =)

Romana_12
0

#20 - Okaaajs :D #21 - Hahaha , alla ''hörde det av Cassandra'' xD Hihi , men det första jag gjorde va att ringa Anna och Cassi :) (A)

sputtnick_plexus
0

Vad kul! :) (L)

Lizzan
0

Tur att allt gick så bra :)

Feliciaa
0

Ååh gud så roligt !! :D  Grattis!!

Visst är det Lippo som är pappan? :)

Tejo
0

Är det Stampe som är pappan? Förmodligen har de parats tidigare utan att du vet om det, svårt att tro att det skulle födas så pass tidigt som 10 dagar innan beräknat datum. Lycka till!

KvirrZ
0

Grattis !! :D

- Mvh Emma

soten
0

Grattis, jättekul :D

Romana_12
0

#25 - Ja :) Det är Lippo som är pappa :) #26 - Stampe kan ej vara pappan eftersom dom har inte träffats sen 1 vecka innan jul.

Tejo
0

#29 Wow, då har du tur som fått friska ungar trots att de är så pass tidiga Glad

Romana_12
0

Nyss så var jag hos kaninerna , och de verkar som om alla kommer ha ''prickar/fläckar'' förutom en :) Alla mår bra hitils och Tindra är hungrig ''som vanligt'' , så allt är bra med henne också :)

Romana_12
0

#30 - Jaa :D

johanna_loveAnimals93
0

Vad kul! Grattis :D

Romana_12
0

#33 - Tack :D Jag kollade till dom idag , och jag såg att alla levde :) Det verkar som om en är helt vit, två är brokade och en är svart :D

Bejja
0

#34 Gud va kul! :D

Jojsan
0

Kul! Många får bebi kaniner nu ;)

Kim-Lejon-Pelle
0

Grattis!!!

Lippo
0

Tycker det är skumt att de föddes så mycket förtidigt. Underbart att alla lever <333 :D

jusse
0

vad kul :D Grattis :)

Romana_12
0

#35- Jaa :D #36- Jaa , jag märker de :D #37 - Taccck :D #38 - Jaa, men dom är mina små ''överlevningar'' xD #39 - Tack :D

Romana_12
0

:]

Clariiz
0

Roligt med varierade färger! :) *längta efter att de blir äldre, å få se bilder*

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Romana_12
0

#42- Jaa :),, de är kul att dom är i massa färger :) , och du kan nog inte ens tänka dej hur mkt jag längtar :D

Clariiz
0

#43; Nej det kan jag nog inte.. Eller kanske. Jag längtar ju så jag dör tills jag får mina bebbar :P.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Romana_12
0

#44- Skulle förstå de , bebbaar är såååå sötaa <333 :D Jag bara längtar tills dom är 1 vecka och jag kan bära upp dom och fotta fota fota :D

Tina-lin
0

Grattis!
Vilken otrolig tur du måste ha haft för ungarna är inte färdigutvecklade om de föds så pass mycket tidigare. Jag tror inte ens deras lungor är fullt utvecklade! Så din lilla kanin måste haft väldigt mycket tur :) Hoppas att alla överlever nu!

Romana_12
0

#46 - Jag hoppas också att alla överlever , och jaa.. Jag har haft otrolig tur :). Eller Tindra har haft de :)<3. Nu får man bara hoppas och hoppas :):D

Tina-A
0

Grattis!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Romana_12
0

#48 - Taccck :D

Tina-lin
0

#47 ta gärna en bild så man får se hur så förtidigt födda ungar ser ut!. Det finns ju inga såna bilder annars vad jag vet i alla fall!

Romana_12
0

#50 - Ska jag ta bild när dom ligger i boet eller ska jag ta upp dom?:O

Tina-lin
0

#51 Eftersom de är så otroligt små så skulle jag ta kort när de ligger i boet, de är antagligen väldigt sköra i kroppen eftersom de kom så många dagar för tidigt :)

Romana_12
0

#52 - Jag antog också de. För dom är ju sköra och så ,, så jag vill inte göra dom illa eller nått.. Men jag ska försöka ta foto idag :)

MysanMinGodis
0

Grattis!

Romana_12
0

Idag när jag var ute hos dom så öppnade jag boet som vanligt och råkade röra en av ungarna lätt på ryggen , och det började typ få ''ryck'' och det började pipa och sprattla,, och sen började en annan också pipa och sprattla. Varför gör dom så?:O

Tina-lin
0

#55 De gör så för att de tror att det är mamma som kommer för att dia dem. När hon kommer och sätter sig över dem så "hoppar" de upp för att hitta spenarna :)

Romana_12
0

#56 - Jahaaa, okej :) . Stackarna,,, dom som trodde att jag var mamman ;(. Hahah :) Tack :D , kan jag gå till dom nu och fota dom eller stör jag dom för mkt?

Hanna-
0

Vad roligt. Grattis! :)

Romana_12
0

#58 - Taack :D Jag va och fotade dom lite och så såg jag att en av kaninungarna har svarta prickar RUNT ansiktet :D , så himlans sött :D. Fast bilderna vart ganska dåliga för jag har en tvåvåningsbur och dom är på nedervåningen under en trappa xD. Men jag gjorde så gott jag kan xD :],. Så BILDER ÄR PÅVÄÄÄG :D

Clariiz
0

*längta*

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Romana_12
0

#60 - jaaaaa :D

Lippo
0

#59: ååh måste se! =D

Romana_12
0

#62 - :D:D:D:D

blaskigtkaffe
0

Åh vad kul :D GRATTIS!

flikkan
0

Grattis! <3                        Så kuuL med lite ungar; Jag ska också ut också ut och mata min Tindrah nu :P

Romana_12
0

#64 - Taaack :D #65 - Taack :D Det är jättekul med ungar :)

galaxens
0

Grattis!!! Min kompis fick också sina ungar i dag :)

Romana_12
0

#67 - Tack :D , många som får ungar :D

Romana_12
0

Pluuutt :D

Sosso
0

åå vad kul :D Grattis

Kaniinoor
0

Mina små bebbar kommer inte förrän i början av mars,^^

MarHai
0

Hoppas allt går bra nu!
Har 3 parade honor nu, så i mars hoppas jag att ha en massa holländarpluttar :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

annaforsgren
0

måste bara se dem<3 läängtar:D

Romana_12
0

#72 - Tack :)<3, hoppas allt går bra med dina:) #73 - Jaah längtar tills du ska komma hit :D

Hoppsan_Hoppsan
0

Grattis! Glad

Romana_12
0

#75 - Taaack :D

Hanna-
0

Kan man få se bilder på pappan? :)

Lippo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser pappan ut :) Lite dålig bild kanske..

Ellen95
0

#78 Lippo är så fin!:)(L)

Romana_12
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och en bild på mamman <333

Bejja
0

#78 #80 Underbara <3

Romana_12
0

#81 - Tack :D<3

Frida-L
0

Grattis!

Är du säker på att det inte skett en tjuvparning 10 dagar innan själva parningen fast du inte visste om det?

Romana_12
0

#83 - Nepp. Hon har inte träffat nåra hanar sen jullovet , om man inte räknar med Lippo. Och de va ju ganska länge sen.

Frida-L
0

#84 Men tävlingen ni va på? Hon var ju jätte brunstig då?

Romana_12
0

#85 - De va bara dan innan vi parade henne. Så dan efter tävlingen parade vi henne.

Frida-L
0

Då parades hon alltså den 20?

Romana_12
0

#87 - Ja. Det gjorde hon. :)

Frida-L
0

Hmm, okej.. Låter lite konstigt att hon födde på dag 23 bara :S

Romana_12
0

#89 - Jaa,, men vi får se om dom överlever eller inte.. Just nu mår dom bra och så. Så jag tror dom klarar sej :)

Kaniinoor
0

gulligt med ungar^^<3

annaforsgren
0

kanke hon blev parad när vi var på husdjursmässan, för hon sprang ju fritt där ibland, när du inte såg henne;P

Lippo
0

Det har du rätt i anna, men när var mässan? För isf kom ungarna för sent.

annaforsgren
0

#93 den var den 6 januari

Tina-lin
0

#94 Ja då skulle ju ungarna kommit på dag 31 om jag inte räknat helt fel…Och det låter ju mer rimligt.

Hur går det med alla små förresten?

KvirrZ
0

Låter ganska troligt då, att hon kanske blev tjuvparad

- Mvh Emma

Romana_12
0

#96 - Hon träffade aldrig ngn annan änn Lippo sen mässan, och den va ju den 6:e Januari, och ungarna är födda den 9:e Februari. Så då kan hon väl inte ha parat sej där?. Eller??

KvirrZ
0

#97 Men hon gick ju lös mycket, då kan någon hane lyckats komma åt henne.
Om mässan var den 6 januari och hon födde 9 februari så gick hon dräktig i 31 dagar, och en kanin är dräktig i 28-33 dagar, och föder oftast runt 30-31 dagen.
Så det låter mycket troligare än att hon födde 10 dagar för tidigt.

- Mvh Emma

Tina-lin
0

#98 Jag håller med, hon måste nästan träffat en hane där som hon hade kul med ;) Jag pratade med en gammal uppfödare och hon hade aldrig hört talas om att kaninungar som föds så mycket för tidigt skulle klara sig de är helt enkelt inte utvecklade då.

Romana_12
0

Jaa,, men då kan ju Lippo fortfarande vara pappan , fast dom parade sig den 6:e.. Kanske därför hon inte ville para sej efteråt ^^.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.