Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1050 ggr
Hatasallad
0

Bitig kaninunge

Dior är en kaninunge på 10 veckor. Hon kom till mig i fredagskväll 15/2.

Nu är det så att hon sitter i mitt knä och ibland kan hon få för sig att bita i mig utan att jag har gjort/rört henne. Jag har testat med att blåsa på henne och putta henne med handen och säga nej. Men det hjälper inte, har ni tips? på vad jag ska göra?

Sen har hon grävbeteendet med. Hon vill gärna gräva i mina byxor. Är Dior rastlös eller?

Iförsig har hon inte varit hos mig, så länge så hon bits för att hon känner sig osäker och rädd?

galaxens
0

ÄR hon inne kanin??

emmsaaan
0

Blueberry har bitit mig någon gång men det var för att jag luktade pellets. Har ingen aning.

Hatasallad
0

#1 Ja, hon är en innekanin

#2 Du måste du luktat gott! (alltså för en kanin ^^)

PRO_Anders
0

NEJ NEJ NEJ, hon "smakar" bara på dig, hon vill bli kompis med dig…

Vissa kaniner uppför sig så, att de river i kläderna, eller biter i dem…Det är alltså INTE som hon är elak, så skäll inte på henne..

Hatasallad
0

#4 Då äter alla djur på mig då….

Tejo
0

En av mina syrror hade en urmysig dvärgvädurshane som betedde sig precis så hela livet. Han både bet och rev i hennes kläder, kommer ihåg att hon hade speciella "kanintröjor" eftersom de blev helt sönderbitna av kaninkillen.

Han bet dock aldrig i händer i liknande.

Gogge
0

Biter den hårt? Mina ungar är bititg av sig, men inte hårt de är mest som om odm vill "smaka" å de har ja kopplat tll att dem är oerhört nyfikna!

senna
0

lille skutt brukade bita mig och "gräva" i mina kläder förrut, men nu har han slutat.

vet tyvärr inte vad du ska göra åt saken, hon kanske växer ut ur det?

Hatasallad
0

#7 Det är rätt hårt hon biter

#8 Vi får hoppas att hon gör det

PRO_Anders
0

Det finns ju undantag..

Tejo
0

Gräver hon i dina kläder hela tiden? Mina kaniner gör det hemskt sällan och när det händer släpper jag alltid ner dem. Brukar vara så att de är väldigt nödiga och behöver gå på toa.

Men kaninungar kan ju ha "hyss" för sig som går över också…

Sosso
0

Lisa brukar göra så mot mig när hon vill komma in i buren eller inte vill bli buren längre. Om jag sitter på golvet när hon gör så vill hon att jag ska kela med henne.
Putte därimot gör inte så alls.

flikkan
0

Strumpan gör likadant när jag slutar kela henne. Hon liksom tar ett försiktigt tag i min hand/finger och nästan försöker ta upp min hand på hennes rygg så att jag ska fortsätta kela henne :P  Hon är lite rolig :)            Lycka till <3

Bejb__
0

#4 hur kan du veta att den vill smaka på "dej" ?

[Catteklina]
0

Linus bet också på allt och alla den första veckan, men det har han slutat med nu ^^

PRO_Anders
0

ALLA MINA kaniner har gjort så, och jag vet inte varför de gör så, men jag har en teori att de gör så för att "komma ihåg" individerna i kolonin. Och eftersom vi människor inte "luktar" som en kanin, så smakar dom på oss istället för att sätta just "den smaken" i samband med "den individen"..

#15: inlägg styrker min teori…

Hatasallad
0

Dior njuter av att sitta i knäet och bli klappad. Hon sitter och knäpper med munnen :D

[Catteklina]
0

#16 Jag kan nog hålla med om det, att dom "testar" sig fram på nya saker. För det var ju inte så att han bet oss för att vara elak eller bet oss hårt, utan mer "nöp" på oss…