Besluts ångest redan
Ååh jag har sån beslutsångest! (Tidigt haha) Nästa år ska jag ju köpa 2 kaniner, 1 vill jag andvända till Avel då en lejonhuvad hona med stamtavla
Sen så kommer mitt beslutsångest
**Holländare
**Väldigt söta, bra kropps form, lite klumpiga att kela med?
**Dvv
**Söta, Lugna?, Bra kropps form
Eller
**Belgisk hare
**Söta, Smidiga, bra kroppsform
Vad tycker ni jag ska satsa på
Här är mina krav:
- Smidig
- Hoppförmåga
- Utställningförmåga
- Kelig
Klumpiga att kela med?? *svimmar*
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jag tycker inte att du ska jäkta. Ta det hela med ro. Det viktigaste är inte rasen utan hur kaninen är i tempramentet och i personligheten. Du vet när du hittar rätt ;)

1# Nämen asså De är väll rätt så stora? Lejonhuvade är ju små. Hoppas du fattar ;P Du missförstog nu

Jag tycker du ska ta dvärgvädur. Det är lättast, och inte belgisk hare, för de är inga nybörjarekaniner!
Det finns väl andra raser än dvv, holländare och belgiska hare?
Jag tycker att dvv är en jättebra ras!
Jag tycker att dom har allt på dina krav.Dessutom är dom ju supersöta! Har själv en hane.
mvh.Jenny
Med vänlig hälsning,
Jenny
Det spelar väl ingen roll hur stor rasen är? En belgisk jätte går utmärkt att kela med, likaså en hermelin.
Solbackens kaniner

4# Jo men det är dom jag tänker på just nu vill gärna ha en av dom raserna, Berätta gärna om den belgiska haren

Dvärgvädur är min favoritras iaf :) Tycker inte Belgisk hare..
Du ska nog inte köpa en hare!
Solbackens kaniner

Belgisk hare är en mycket aktiv kanin. Jag tror inte du bör skaffa en sån, fy vad de kan rivas!

Dvärgvädurer är ju jätte mysiga !:) Skulle nog inte köpt en belgisk hare om jag var du. Tror inte att de är någon nybörjar ras. Så en sån ska du nog vänta med :) Har visserligen ingen erfarenhet av sånna, men eftersom min dvärghare kan vara rätt jobbig och hoppig kan ja tänka mig att belgiska harar också är så :b
Holländare har jag inte heller nån erfarenhet. men dom verkar ju supermysiga :) så kanske en sån?:)
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999
Håller med #9,#10
Med vänlig hälsning,
Jenny

ja tror nog även jag att en dvärg vädur skulle vara en bra kanin för dig ;)
Sryk hare på en gång iaf.
Holländare klumping att kela med? nej då, de kan man ju bära runt på lika lätt som tex en dvv.
- Mvh Emma

Dvv hade jag ju tagit.
Dvv tror jag passar dig =)
Rekomendera Lejon kan jag ju göra, men Lejon kan vara allt från Molle till Rutan om du förstår vad jag menar =).
Flesta Lejonen är ju dock pigga, snabba. Honorna blir ofta tjuriga, specielt vid brunsten.
Mina är ju dock super mysiga =). Men dom är ju pigga. (Är Rutan ett Lejon??) Molle är pigg, smart och underbar.
Dvv är ju underbara och lugna =)
Jag är själv inne på en Hare nu, men dom är ju ganska svåra, inga nybörjarkaniner. Samt att de behöver stora burar.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

dvv, klart :P

Skriv inte bara onödiga svar som bara: Dvv tycker jag
Motivera gärna ditt svar så jag ska veta VARFÖr jag ska ta just den rasen
Skulle jag vara du så skulle jag hålla mig till lejon och dvv.
Solbackens kaniner

#19 Håller med (eller dammråttor *fniss* ;))

#19 ja håller med där. Hur gammal är du? 11? jag tror de är en ganska lagom storlek på en kanin i den åldern, jag vet själv hur man var när man var elva år.. De kan bli jobbigt med en större ras då kaniner har otroligt starka bakben. och kan sparkas ganska rejält.

21# Jappos
Vet ni nån mer bra hoppras utom Dvv? I Liten storlek ;)
Hermeliner brukar vara kungar på hoppning =) Även Lejon är bra =)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Hahaha! XD
Solbackens kaniner

Jag tror nog det blir en dvv ;) De verkar verkligen underbara och är lätta och lagom små…
Så ni tycker inte jag ska skaffa mig en Hollis? ;)

Har bara sett Holländare på utställningar och så, men de värkar jättefina och goa! Men det känns som att det är en dvv du ska ha :P

Klumpiga att kela med? haha nono :) Fick hålla i en av Martinas hollisar på LU, och visst var den större än mina men det är ju lika gosigt ändå ;)
Tycker du ska ta en dvv, med tanke på att du är nybörjare och det då är en utmärkt ras! :)

#25 Jag tycker inte du ska skaffa en holländare, eftersom du tycker de är "klumpiga att kela med". Bättre att du håller dig till små och lugna kaniner. Som dvärgvädur till exempel.
Tror också att en dvv är det bästa, dom är ju väldigt barnvänliga oftast :P Varför tycker du holländare är klumpiga att kela med? Jag kelar med min nästan 6kgs-klump här hemma, bär runt på henne osv.
Men du har ju gaaaanska lång tid på dig att bestämma dig, så du behöver ju inte direkt bestämma dig för nånting nu.

Jag frågade bara om de var klumpiga att kela med ;)
Jag kanske kan gå på någon utställning och kolla runt lite på Holländare även dvv ;)
#30 det kan vara en bra idé. du kan ju även fråga folk där på utställningen om rasen m.m.