Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 444 ggr
Clariiz
0

Azka, konstig

Azka har varit lite konstig senaste veckan.. Började i söndags kväll tror jag.

Hon sover super mycket, ligger bara och latar. Vill inte vara ute och hoppa. Hon skutten liten stund sen hoppar hon in och lägger sig igen. Hon brukar dricka ungefär 1cm på vattenflaska om dygnet. Nu dricker hon iaf 5cm.

Dräktig kan hon dock inte vara.. vad jag vet iaf.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emmsaaan
0

Det är väl varmare än vad hon är vad med? Hon kanske saknar att bo ute. Neje, jag vet inte..

Tejo
0

Har du tagit in henne så är det inte konstigt om hon dricker extra mycket och är slö. Det tar ett tag att ställa om, kanske hon trivs bättre ute? Vissa kaniner blir slöa av att vara inomhus helt enkelt.

Clariiz
0

Jag har ju inte plockat in henne bara sådär. Fönstret på mitt rum har varit öppet dygnet runt så det var lika kallt som ute. NU har hon vant sig och temperaturen är bra. Dock har jag inget element på.

Så hon kan blir slö av att bo inne :/.. Får väll se till att bygga på där ute så hon får flytta ut igen.. Fast hon ska ju få bebbar och allt sen..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tejo
0

#3 Jag menade inte att du hade gjort något fel. När jag köpte min rexhona Molly så fick hon bli innekanin efter att ha varit ute. Hon drack jättemycket i början men nu har hon anpassat sig och trivs!

Men sedan finns det kaniner som helt enkelt trivs bättre ute… Glad

Clariiz
0

#4; Ok =) Hon var super pigg och trivdes toppen i början (hon har bott inne nu ca 2 veckor) inte förren nu har hon börjat reagera..

Ska jag bara låta det vara då?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

senna
0

har du ringt till vet.? även om det inte låter 'allvarligt' så kan du ändå ringa, för säkerhetsskull?

Clariiz
0

#6; Nej, jag avaktar, hon mår ju bra åså i övrigt, och leker ganska mycket med sin höboll =). Det är just ut och skutta hon inte har lust med.

Anars är hon gosig åså som vanligt, men jag ringer till vetten om hon skulle förändras på något sätt..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Bejja
0

#7 Jätte bra :D
Aw, leker med sin höboll <3

Clariiz
0

#8; Hon älskar den :P. Hon brukar bära runt på den i buren x) där hon är finns även den :P. Idag låg hon bredvid den och norpade lite strån, sen skulle hon skutta iväg och gnaga på pinnen, då lyfte hon upp höbollen på hustaket, sen gnagde hon på pinnen. Sen spelade hon fotboll med höbollen x) Sen la hon sig igen..

Nu tvättar hon sig och dricker lite vatten =). Nån fara verkar det inte bara, hon är bara väldigt slö..

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Salish
0

Jo, det är nog för att hon har kommit in. Vissa kaniner trivs helt enkelt bättre ute. Sotis blev oxå en soffpotatis när han var inne hela vintern, men nu har han kommit ut.