Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 757 ggr
kastanjen
0

Hoppning+vuxna

Nu kommer ni säkert tycka att jag är jätte fjantig som nojar mig för det här men det är så att jag är jätte sugen på att prova på Kaninhoppning och vill då gå med i en förening för att lära mig så mycket som möjligt och göra rätt från början.

Det jag oroar mig för nu är att jag kommer att vara den enda vuxna där (är 28år)…. Ni som brukar träna, är det några vuxna med på träningarna??

Är säkert jätte fjantig men är rädd för att jag kommer att känna mig dum och utanför…. Generad

Trasdockaa
0

Här har vi en till! *räcker upp handen* är visseligen inte 28, men däremot 19 :) tycker själv att det är kul att hoppa, men däremot supertråkig att kolla på, som hästhoppning ;)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Tejo
0

#0 Vet inte själv, men skulle också vara intresserad! Men jag är inte alls lika gammal som du, bara 27 Oskyldig

BlackTear
0

Det finns många vuxna inom SKHRF! (Svenska kaninhoppares riksförbund)
Det är inte alls särskilt många under femton, och de flesta som sitter i styrelserna brukar vara över 18 =)

kastanjen
0

# låter bra Räcka ut tungan men hur är det på träningarna då? Är det bara tonåringar eller det finns några gamlingar som jag oxå?

Tejo
0

Lite skillnad på "över 18" och "närmare 30"… Glad

Vilka åldrar är det ungeffär?

Trasdockaa
0

#5 Haha, inte med tanke på förra gången jag åkte och skulle träna och jag var äldst och den som var äldst under mig var 14, kände mig lite smått malplacerad då :$

Tejo
0

#6 Får man fråga hur gammal du är? Glad

Tindra1
0

I våran grubb så är det en mamma som tävlar med några kaniner.. (kanske 30-37)

Trasdockaa
0

#7 Första inlägget *hint hint* :)

Emma_B
0

De flesta i min klubb är i de övretonåren, men det finns många vuxna också. Men i min klubb är har dom flesta "vuxna" gått på Kaninhoppning ett tag och brukar inte träna så mkt. Men vissa gör ju det.

Emma_B
0

och det måste finnas vuxna som hjälper till att "sköta om klubben".

Naaathaaa
0

Jodå, det finns en hel del vuxna med…

Annaaa
0

Jag skulle också vilja gå med i kaninförening! Men är också 28 och oroar mig för samma sak. =/

[chriistina]
0

Det behövs lite fler vuxna på både träningar och tävlingar. Så jag tycker inte ni ska oroa er utan om ni är där och hoppar så kanske fler ungar blir seriösare och fler vuxna vågar prova på :)
Jag vet inte hur det är med vuxna på träningarna i vår klubb för är aldrig där. Men på tävlingarna är där alltid flera!

Julliz
0

Kaninhoppning är verkligen en sport för alla. I klubben som jag är medlem i så är det vuxna som håller i träningarna, sen är det barn och vuxna i åldrarna 10-40 (vild gissning) som är med.
Jag var nydligen på en tävling som en man var med och hoppade med en kanin, vilket var väldigt ovanligt. Han var väl 35-40 eller något.

Så tveka inte! Om du har fler frågor om hur saker och ting går till i din klubb så råder jag dig att prata med styrelsen där :)

kastanjen
0

Tack alla för era svar….. tror nog att jag ska våga ändå Räcka ut tungan

Jojsan
0

#16 vad bra! Lycka till! :)

PRO_Anders
0

#13:
Föreningarna behöver ungt blod…annars blir det bara vi gamla gubbar…

pandabjorn
0

I våran klubb är det rätt många vuxna ialla fall:P

quasimodo
0

Vad kul att det är fler som funderar på detta! Jag har iaf bestämt mig för att gå och titta på nästa kaninhoppningstävling i min komun. Är det lite blandad ålder och verkar kul så går jag med annars så vågar jag nog inte.

Tejo
0

Synd att alla bor så utspritt, annars kunde ju vi vuxna hålla varandra i handen när vi ska dit *he he*

galaxens
0

I var klubb är det jätte många vuxna (Skånes kaninhoppare)

kastanjen
0

#22 Kanon då det är där jag i så fall kommer att bli medlem…..