Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 412 ggr
flikkan
0

Ändå?

Har några trådar nu, vet de :P   

Men iafl; Tindrah och Strumpan gick inte så bra ihop, än iafl och jag har ju tänk att para Strumpan med en hane till sommaren typ om allt nu går bra :P              Men hur brukar det gå när man tar hem en hane till en hona? Är det vanligt att dom börjar bråka lr hur brukar det gå till?      Om ngn vill veta så vah det Tindrah som bet Strumpan och nt tvärt om; om det nu har ngn betydelse..

RosaGosa
0

har du verkligent illräckligt med erfarenheter för att ta kaninungar? Varför vill du para din hona?

twinnie
0

Fattar inte vad du menar. Vilka ska bråka?

flikkan
0

Jag håller på att läsa om det och har gjort det ett tag nu. Jag vill det för att det verkar spännande och Strumpan är en väldigt fin kanin och ungarna skulle nog bli mysiga dom med. Men såklart så ska jag kolla så att det finns intresserade som vill ha dom… Ngt problem? (A)

MarHai
0

Man kan inte få erfarenheter genom att läsa…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

RosaGosa
0

#3 vore jag du skulle jag nog vänta med att para din kanin och istället lägga ned tid på de kaniner du har. har du någon i din närhet som är van vid Avel och som varit med förr?

flikkan
0

ja…

RosaGosa
0

du frågar om någon vet hur en hona reagerar när man tar dit en hane… om de börjar bråka osv. Får en känsla av att du itne har tillräckligt med kunskaper. kan bara se till mig själv, jag har verkligen inte tillräckligt med kunskaper för att ta ungar på min kanin. Kan tycka att det även finns för mycket kaniner ute på annons som behöver hem… men det är min åsikt.

flikkan
0

Var ska jag få kunskapen ifrån dah? Den e inte så lätt att köpa direkt..

RosaGosa
0

Du är fortfarande ung, jag tycker nog att du ska vänta med att ta ansvar för att skapa nytt liv…

det är dock i slutänden ditt beslut men jag hoppas att du tänker efter många gånger innan så att du verkligen vet vad du gör.

lycka till!

flikkan
0

Tack…………..

Tina-lin
0

#7 Bra skrivet!

emms
0

man ska inte ta hanen till honan för honan har revir eller så. man ska ha en egen bur till hanen som honan sedan får komma in i.

Emma

flikkan
0

mm. det vet jag.. obs. missade det….