Hur gick det till?
Vad var det som fick dig att köpa just den kaninen/de kaninerna du har just nu?

Uzza köpte jag för att jag saknade min avlidna dvärgvädur Moses & min kompis hade nyss köpt en helmysig lejonhuvad kanin i samma färg som Moses. Efter 1 års tjat på mamma så fick jag äntligen köpa en kanin (min syster köpte en också). Halvsystrar var dom också.
Blueberry köpte jag för att jag saknade min avlidna dvärgvädur Skuttan (halvsystern till Uzza). Jag hittade Louises bilddagbok & blev helt kär i teddydvärgvädurarna. Jag ställde mig i kö till en kull i april men det blev lilla Blueberry från december-kullen istället :D

Min kompis Julia hade en kanin under hela hennes uppväxt, och när den dog ville hon ha en ny. Då frågade hon mig om jag också ville skaffa (vi var tio år, och då skulle allt göras tsm, haha) och ja sa ja. Min mamma sa nej, men ändrade sig då kaninen i fråga kunde bo i Julias stall, och det kunde den.
Vi kollade på olika annonser, bl.a på ICA och det var där vi hittade annonsen om Nova och Amber, två kullsystrar. Amber blev tyvärr bara ett år, vi hittade henne död i buren. Julia ville/kunde då inte ha kvar Nova, så hon fick lov att flytta hem till mig, och vid den tiden kände jag inte Nova så bra, eftersom ja … jag var tio år och hade en kanin hos min kompis, haha. Men vi byggde upp ett förtroende och är idag allra bästa vänner :) … Nova var rätt människoskygg när hon kom hit, så jag fick sitta ute med henne i hennes rum i uthuset i fleraflera timmar, men efer bara tre dagar så fick jag lyfta henne/lägga henne på rygg å hon låg kvar osv. Helt klart världens bästa kanin <3
Jag fick Nova när jag var tio år, alltså -03, -04 flyttade hon hem till mig och -06 fick jag Caspian. Även han som en födelsedagspresent, av SagaoAlfred, som tog hans kullsyster Saga. Den här presenten valde dock jag ut, haha. Världens finaste :)
Leia skaffade jag mig sommaren -07 då jag såg en annons om henne på blocket. Jag fastnade direkt och tänkte att jag kunde åka hur långt som helst för att hämta henne! Det visade sig senare att hon bodde 20 minuter bort, haha. Så jag åkte dit, tittade på henne, tingade och åkte hem. Jag fixade en bur och åkte och hämtade henne. Lätt som en plätt, och underbart :)

Lippo köpte jag för det var precis honom jag ville ha. Det är väldigt svårt att förklara. Det var exakt honom jag hade letat efter så länge, visste redan innan jag fick träffa honom eller något att han var den rätta för mig! :)<3
Köpte Molle tyvär för ett oseriöst syfte som jag som tur är aldrig "utförde" men är glad att ha köpt honom endå för han är otroligt mysig ^^
Biomon och Pikáchu fick vi tillsammans med deras fyra syskon och deras pappa år 2000 av en bekant, som inte kunde behålla dem. För skojs skull antar jag, mamma hade en hel del kaniner tillsammans med sina kompisar när hon var liten och tyckte väl att det var ett passande husdjur för oss ;) När vi bodde på en stor gård på landet hade vi ju plats också för 7 kaniner.
Sen gav vi bort några, och så skaffade vi en till liten vit hane som dock tyvärr dock efter ett tag :( Kommer inte ihåg så mycket från den tiden dock eftersom jag var endast 5 år gammal när vi fick våra första kaniner.
Rabba köpte jag tillsammans med mamma år 2004 för att jag alltid hade önskat mig en innekanin och när jag, mamma och min bror bodde i en lägenhet fick jag äntligen det. Först skulle vi egentligen bara titta på en kanin i en djuraffär, men så blev vi förtjusta i en kull råttungar och en dvärgvädursunge. Valet föll på kaninungen, som jag senare döpte till Rabba. :) Den 23:e januari 2007 avled Rabba, 2 månader innan han skulle fylla 3 år :'(
En tid efter Rabbas död dök det upp planer om en ny kanin i mitt huvud. Jag ville ha en hoppkanin, och helst skulle det vara en dvärgvädur. Mamma sade dock blankt NEJ, eftersom vi redan hade en hel del djur ^^. Men jag gav inte upp, utan sparade pengar och tänkte "2008 ska jag skaffa en kanin till". Och så, mot alla odds, köpte jag faktiskt en kaninunge i januari detta året :) En söt, liten madagaskarfärgad dvv-hona blev det, Olipa Kerran Tasha. Eller Saga som hon numera kallas. Tror inte att hon har någon hoppstam egentligen, men hennes farfar är reggad 95p och annars ganska bra utställningsresultat i släkten, så jag funderar på att ställa ut henne senare i år. Annars så är hon en riktig busfia och hoppar ganska högt när hon vill det ;)
Tänkte egentligen köpa en viltgul hona, Sagas kullsyster, men Saga charmade mig & min mamma så jag valde henne till slut :)
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Köpte Tindrah för att, tjah, Jag ville ha en kanin och när jag såg henne så blev jag så kär i den lilla bruna dvv.
Strumpan köpte jag för att jag kände att jag ville ha en till kanin och för att jag hade tid och intresset.. Fastnade direkt för henne. :P
jag har aldrig köpt en kanin..
jag har alltid tagit över kanniner för jag tycker att man ska ta hand om kaniner som kanske ska avlivas eller kanske bara släpss ut ..
zlatan fick jag med 7 andra kaniner från min granne,grannens "fru" hade stuckit och de va hon som hade en "uppfödning" så då fick jag alla kaniner med burar..
Zazza fick jag från en kompis =) hon va lite aggresiv så jag tog henne för att jag ville prova att göra henne tam =)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Blev störtförtjust i honom i en djuraffär (jag hade länge velat ha en ny kanin och han var så söt på ett lite speciellt sätt). Han var 7 månader. Jag tyckte så synd om honom så jag åkte hem och övertalade min pojkvän. Två timmar senare åkte vi och köpte honom :)
Mina tre första kaniner köpte jag från en djuraffär när de var mellan 0,5-1 år gamla för en billig penning. Detta för att de skulle avlivas nästa dag om ingen köpte dem…
Hatar djuraffärer!
En av kaninerna fick 2 stycken små bäbisar bara en vecka efter vi köpt henne, och dom behöll vi såklart=)
De tre andra var hittekaniner.
Idag har jag bara kvar 2 av hittekaninerna, för de andra har fått gå till himlen efter många härliga år.
PS! Jag hade inte alla kaniner samtidigt, DS.

jag skulle få mina honor från en tjej som har kaninhem (omplaceringshem där de som inte får nya hem får stanna livet ut)
var där och satt hund/kanin/kattvakt i en månad och fick med mig två ungar hem som tack för hjälpen. visste om att jag skulle gå med dem hem så innan jag for ner skulle jag ordna allt och gå på djuraffärn för att köpa lite saker så att allt skulle vara klart då vi kom hem (hon bor i blekinge och jag i jämtland så det är en bit) letade saker i alla affärer som finns i stan men urvalet är så litet så till slut åkte jag till den sista och "råkade" kika in i djuravdelningen där jag fick syn på Leopold den lilla skiten :P
öppnade buren för att hälsa och han klättrade rakt ur buren och rakt in i min famn och hur skulle jag kunna lämna den lilla charmören där!? så han fick följa med hem (snacka om en sur och vresig make då jag kom hem med ytterligare ett djur)
och efter att vi kom hem så blev det ju helt plötsligt ungar trots att jag inte skulle ha fler och hade lovat martin det men nu sitter jag här med mina 8 kaniner och har inte en tanke på att sälja bort någon av dem! ska bli så kul i sommar då jag ska bygga massa hagar och grejja!

Hehe Jag var på en kaninutställning och så fick jag syn på¨tre små Tan-hanar som var till salu. Sen sa hon som sålde dem att hon hade hållt på med den ena av dem lite mer en med de andra två och att den var tamast så jag valde den ;) och jag ångrar mig inte <33