Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 520 ggr
bubbelbubbel
0

försäkring

har ni era kaniner försäkrade ?

jag fick rådet att försäkra Eskimå, funderar mest på om ni har några tips? om var och så. och om det är nödvändigt ?

agrias försäkring kostade 300 om året, och det är ju verkligen ingenting..

så vad tror ni ? :)

L8sson
0

jag har inte mina försäkrade …

[Eichan]
0

Mina är inte försäkrade… men det är ju säkrast att försäkra dom :).. Och det kostar ju inget om det bara är en kanin, men vi har ju fem.

Tina-A
0

Jag har inte heller mina kaniner försäkrade.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

L8sson
0

ja de blir ju dyrt om man har många ..

ciss
0

Ska försäkra Engla, är så rädd om mattes lilla pärla :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

JMax
0

Jag har inte mina försäkrade.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Clariiz
0

mina är inte försäkrade..

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Matilda_91
0

Mina är inte försäkrade och jag ska inte heller försäkra dem.

Denna kommentar har tagits bort.
KajsaM
0

Min är inte heller :) Men det är inte så stor risk att behöva använda den.

Stravaganza
0

Inte försäkrad, och jag tänker inte försäkra honom heller.

annaforsgren
0

inte min heller

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

[Niike]
0

Mina ninisar är inte försäkrade, och kommer inte blir det heller..

twinnie
0

Fattar inte försäkring. Får man en ny om kaninen dör eller vad? :S fattar ingenting xD det är ju inte så att man är försäkrad om att kaninen inte kommer bli sjuk, så det handlar ju inte om att vara rädd om sin kanin? eller? FÖRKLARA VAD FÖRSÄKRING ÄR FÖR MIG XD

KajsaM
0

Hehe. Nu ska jag som inte han förklara berätta för dig ;) Försäkring har man t.ex alltid på hundar. Ifall djuret måste in på djursjukhus och så kanske räkningen blir 10.000 :- så betalar försäkringbolaget en viss summa. Kolla in på www.agria.se :)

Tina-A
0

#14: Det blir alltså billigare räkningar om djuret måste till veterinären.

Sen kan du också ha livförsäkrning, då får du den summa pengar som djuret kostade dig när djuret dör - om det inte dör av ålder.

Så har jag fattat det i alla fall :D

KvirrZ
0

Vet inte om de är det, pappa sköter försäkringarna :/

- Mvh Emma

twinnie
0

Tack så mycket ;)

Men hur kan man då säga att man försäkrar en kanin för att man är rädd om den? Det är ju inte så att den blir mindre sjuk av att vara försäkrad ^^

Tina-A
0

#18: Blir den väl sjuk så kommer det bli billigare kostnader för dig och då kan man vara mer säker på att man verkligen har råd. Kan kännas mycket säkrare!

twinnie
0

#19 Okej

[Quellii]
0

Jag har funderat på att försäkra mina, men det har inte blivit av :P

SaraB
0

Funderar också på å försäkra. :9

KajsaM
0

#18 Ja, det känns säkrare :)

Frida
0

Har försäkrat Althalus men om man räknar på det så är det egentligen inte lönt att försäkra en kanin. Ett akutbesök hos veterinären kommer oftast inte upp i de summor som krävs för att försäkringsbolaget ska skjuta till pengar. Dessutom är det oftast mer skonsamt att ta bort djuret än att låta det genomgå operationer och liknande. Hundar och katter (eller allmänt djur av "mer värde") tjänar man på en försäkring eftersom de vid skada eller sjukdom lätt kommer upp i stora summor hos veterinär och oftast klarar av att genomgå de åtgärder som krävs för att återställa dem. Djur med ett "inköpsvärde" på över 1.000kr går även att livförsäkra (gäller hos Agria).

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

callo
0

Tycker du som bara har en ska försäkra.

Själv har jag fått åka in "akut" alltså inte bokad ngn tid två gr på två månader och bara det har landat på 2000:- och det bara för att få träffa vetrinären. Det hade blivit mkt billigare om dem varit försäkrade.

Frida
0

#25 oj då, var det 2.000 var gång eller tillsammans?

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

bubbelbubbel
0

uppfödaren sa att det kan vara bra att ha kaninen försäkrad kanske första året, för efter det så vet man om det är en "sjuk" kanin, alltså, om man åker in flera ggr under första året, så kan man kanske räkna med att man måste åka in fler ggr…

KajsaM
0

#27 Det är nog helt sant.

Lizzan
0

Mina kaniner är inte försäkrade. Mina föräldrar har pengar och om det skulle vara så dyrt att vi inte har råd så går det knappast att rädda kaninen heller.

Gucci123
0

Min kanin Gucci är försäkrad hos agria.  Försäkringen gäller vid både olycksfall och sjukdom.