Hur mycket?
Hur mycket hö äter dina kaniner ungefär om dagen?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Mian kaniner äter ca 3, 10kg balar på en månad. Ping Pong och Lollipop proppar nog i sig nästan 1kg om dagen (inte riktigt, men nästan) Rutan, molle och Azka brukar äta ungefär ½ kg om dagen tillsammans.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jag vet faktikst inte hur mycket hö dom äter.

Vet inte hur mycket hö dom äter.
Mina äter rätt lite, men ger de rätt mkt. de får nog ½-1kg om dagen. Men mer än hälften drar de ner till marken och struntar i att äta.

Det är olika :) Vissa av mina äter mer än andra.

oj, det är lite olika :)

ingenaning, men inte så värst mkt :)

Inte en aning… men han äter bra med hö iaf, det har jag koll på : )
Alpha äter väldigt mycket, min tjockis:* Svårt att förklara, och jag väger inte hö't .. Men ett "flak" i höbalen äter hon lätt upp över natten^^ Och det är mycket hö ihoppressat i det.. Aja, någon kanske förstår!
Fia & Niike äter inte så mycket .. En tuss:D Haha, ni får tänka ut själva hur mkt en tuss är (A)
De är väldigt mycket hö… Det tar slut jättefort x) mina matvrak
Vet faktiskt inte. Nu senaste veckorna har dom ätit mindre, av nån anledning. Dock så tycker Hugo att Berits hö är jättegott, som vanligt ^^ En sån där "vanlig" höhäck man köper i djuraffären, en sån äter Berit upp på en dag, o Hugo på två. Om jag ska dra till med något sådär ;D

En näve, mer får honorna inte….
Hanarna har fri tillgång…

Mina får typ ½ kg, eftersom dom inte är i "arbete" (hoppning/tävla) just nu. Och jag vill ju inte att dom ska bli överviktiga :)
vet inte , men tillräckligt :)

Jag vet inte .. Men Mulle sitter och käkar hö när jag inte kommit med mat än :P
Och så brukar han kasta runt höet ibland så det gömmer sej med halmen så då tror jag typ att han käkat upp det :P
min äter en halv höhäck på ca 20x 15x 15cm om dagen.. En liten påse med hö från djurmagasinet räcker i över en månad..

Svårt att veta hur mycket de äter, de har fri tillgång båda två!

Min glufsar i sig massor, lite av det drar han ner på burbotten och trampar ner men i alla fall. Det går åt två överfyllda höhäckar (sådan som går längst hela kortsidan i inneburen) om dagen. Men han får gärna äta hur mycket hö han vill :)

ungefär 2-3 höhäckar om dagen /var :P det tar slut på direkten
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Lite konstig fråga egentligen eftersom ALLA kaniner bör ha fri tillgång till hö för sin matsmältning och inte bara för näringen det ger.
Saga äter ganska lite hö egentligen, men så är hon ju minst av mina tre kaniner också, bara 4 månader gammal :) Men en bal på 2kg har räckt i en månad och det är fortfarande över halva kvar…
Biomon och Pikáchu, som är större och äldre (8 år gamla) äter upp ungefär 4kg hö (2 x 2kg-balar) i månaden.
De har alla fri tillgång till hö såklart ;) Så jag vet ju inte exakt hur mycket de äter per dag.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Inte så mycket, dom busar mest runt i det så det blandas med halmen så det går åt ändå.
#12 Varför får dina kanintjejor bara en näve?
Mina egna vet jag inte hur mkt som går åt… Huvudsaken är att man ser att de äter tillräckligt:)
Rufsan äter ca 1-2 höhäckar i veckan kanske.. Biggles äter nog lite mindre (just nu iaf).

Nisse äter en full höhäck om dagen, fast det beror på lite.. Om han har varit ute på gräset hela dagen, äter han inge hö alls typ..