Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 737 ggr
Clariiz
0

Hur mycket?

Hur mycket hö äter dina kaniner ungefär om dagen?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Clariiz
0

Mian kaniner äter ca 3, 10kg balar på en månad. Ping Pong och Lollipop proppar nog i sig nästan 1kg om dagen (inte riktigt, men nästan) Rutan, molle och Azka brukar äta ungefär ½ kg om dagen tillsammans.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Sotis
0

Jag vet faktikst inte hur mycket hö dom äter.

Ellen95
0

Vet inte hur mycket hö dom äter.

[chriistina]
0

Mina äter rätt lite, men ger de rätt mkt. de får nog ½-1kg om dagen. Men mer än hälften drar de ner till marken och struntar i att äta.

Bejja
0

Det är olika :) Vissa av mina äter mer än andra.

Lippo
0

oj, det är lite olika :)

KajsaM
0

ingenaning, men inte så värst mkt :)

Nicolina
0

Inte en aning… men han äter bra med hö iaf, det har jag koll på : )

[Niike]
0

Alpha äter väldigt mycket, min tjockis:* Svårt att förklara, och jag väger inte hö't .. Men ett "flak" i höbalen äter hon lätt upp över natten^^ Och det är mycket hö ihoppressat i det.. Aja, någon kanske förstår!

Fia & Niike äter inte så mycket .. En tuss:D Haha, ni får tänka ut själva hur mkt en tuss är (A)

Jojsan
0

De är väldigt mycket hö… Det tar slut jättefort x) mina matvrak

Taci
0

Vet faktiskt inte. Nu senaste veckorna har dom ätit mindre, av nån anledning. Dock så tycker Hugo att Berits hö är jättegott, som vanligt ^^ En sån där "vanlig" höhäck man köper i djuraffären, en sån äter Berit upp på en dag, o Hugo på två. Om jag ska dra till med något sådär ;D

PRO_Anders
0

En näve, mer får honorna inte….
Hanarna har fri tillgång…

BuNNaj
0

Mina får typ ½ kg, eftersom dom inte är i "arbete" (hoppning/tävla) just nu. Och jag vill ju inte att dom ska bli överviktiga :)

[Patriicia]
0

vet inte , men tillräckligt :)

Feliciaa
0

Jag vet inte .. Men Mulle sitter och käkar hö när jag inte kommit med mat än :P

Och så brukar han kasta runt höet ibland så det gömmer sej med halmen så då tror jag typ att han käkat upp det :P

Gucci123
0

min äter en halv höhäck på ca 20x 15x 15cm om dagen.. En liten påse med hö från djurmagasinet räcker i över en månad..

Tejo
0

Svårt att veta hur mycket de äter, de har fri tillgång båda två!

quasimodo
0

Min glufsar i sig massor, lite av det drar han ner på burbotten och trampar ner men i alla fall. Det går åt två överfyllda höhäckar (sådan som går längst hela kortsidan i inneburen) om dagen. Men han får gärna äta hur mycket hö han vill :)

annaforsgren
0

ungefär 2-3 höhäckar om dagen /var :P det tar slut på direkten

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tejo
0

Lite konstig fråga egentligen eftersom ALLA kaniner bör ha fri tillgång till hö för sin matsmältning och inte bara för näringen det ger.

Kristall
0

Saga äter ganska lite hö egentligen, men så är hon ju minst av mina tre kaniner också, bara 4 månader gammal :) Men en bal på 2kg har räckt i en månad och det är fortfarande över halva kvar…
Biomon och Pikáchu, som är större och äldre (8 år gamla) äter upp ungefär 4kg hö (2 x 2kg-balar) i månaden.

De har alla fri tillgång till hö såklart ;) Så jag vet ju inte exakt hur mycket de äter per dag.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

emmsaaan
0

Inte så mycket, dom busar mest runt i det så det blandas med halmen så det går åt ändå.

psyko
0

#12 Varför får dina kanintjejor bara en näve?

Mina egna vet jag inte hur mkt som går åt… Huvudsaken är att man ser att de äter tillräckligt:)

Moonstrike
0

Rufsan äter ca 1-2 höhäckar i veckan kanske.. Biggles äter nog lite mindre (just nu iaf).

jees94
0

Nisse äter en full höhäck om dagen, fast det beror på lite.. Om han har varit ute på gräset hela dagen, äter han inge hö alls typ..