Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 359 ggr
Spajdercow
0

OT - Hoppning

Min kompis har ett marsvin, ja ett marsvin, som är mycket positiv till hoppning, är det en smart idé att börja träna lite hoppning med marsvinet? Hon älskar verkligen hoppning!
jag vet att det här är en kaninsida, men tänkte att jag kunde fråga iaf och se..

Mycket mycket tacksam för svar :D

Spajdercow
0

**

Jojsan
0

Jag vet inte om det är bra för marsvin att hoppa hinder.. eller ja, det beror ju på hur höga de är… Men du kan ju kolla på marsvin.ifokus för ett bättre svar. eller så kanske någon annan här vet, jag har ingen som helst erfarenhet av marsvin.

Bejja
0

Marsvin har så lång kroppar o korta ben så de hoppar ju inte på samma sätt. Utan går över hindret i tre steg dvs. framtassar upp, baktassar upp och ner. Har haft marsvin och mina älskade att klättra.

annaforsgren
0

har hört att det finns marsvinsagility, fråga på marsvin.ifokus så får du nog bättre svar:)

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

emmsaaan
0

& glöm inte OT ;D

[chriistina]
0

marsvins kroppar är inte gjorda för att hoppa. Deras ben är sköra och korta. Så tror inte det är något bra. Men jag tror också du kan få bättre svar på marsvinssidan.

psyko
0

Hehe vad gulligt!

Mina marsvin gillade oxå att hoppa=)
Om marsvinet gillar det, så varför inte? Men ha låga hinder bara!

Rekordet i höjdhopp för marsvin är 30 cm, så visst kan de hoppa!

Tina-A
0

Jag la till OT i rubriken :)

Låter förresten väldigt roligt och spännande ^^, Kanske något att skriva inne på marsvin.ifokus också?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

emms
0

ja vet att det är ännumer OT men finns det något landlevande däggdjur som inte kan hoppa?

Emma