Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1702 ggr
Mimmiih
0

Osocial..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Asså, Frallan har blivit jätteosocial. Det känns som att jag och Linn inte är så bra kaninägare trots allt… :'( 

Direkt man kommer ut och ska öppna luckan till buren, så trycker hon in sej i ett hörn och ser sur ut. Vi ar inte så mycjet tid till att vara emd henne på fritiden eftersom att båda har mycket träningar på vardagarna och matcher på helgerna, men vi försöker att var med henne minst 40 minuter per dag, men det är inte alltid som vi hinner.

Någon som vet en annan orsak till att hon är så osocial?

Nått tips? skulle sitta fint..:)

Mandaah
0

Det kan ju förstås vara för att hon är i den åldern!

Men lugn, Mimmi! Ni är duktiga kaninägare :D

flisan93
0

Jag håller med vad du skriver( Jag är Linn). Jag önskar också att jag hade mer tid men det är svårt nu när jag ska få betyg och har träningar som jag ibland vill hoppa över. Frallan är det bästa som har hänt mig och jag älskar henne mer än något annat. Hon är helt underbar och jag önskar att jag kunde ha mer tid till att vara med henne och gosa med henne. Hon är min lilla ögonsten och jag skulle inte kunna ge bort henne. Jag trodde att jag skulle ha mer tid än vad jag har och det kanske var ett helt fel beslut. Jag skulle ge vad som helst för att få mer tid med henne, jag älskar henne så mycket<3

Mandaah
0

Mm, förstår. Ibland känns det som om Oboy blir försummad hela tiden. Det känns inte bra.

Men, ni kanske skulle försöka (Om ni får!) att ha henne som innekanin (Till sommaren, då). För då kan ni ju ta in henne och mysa, och det blir kaninen social av!

Som ni ju vet så har vi ju Oboy i garaget. Skulle inte det funka för er? :S

myriis
0

Det kan ju vara för att hon kräver mer uppmärksamhet än vad ni har tid till .

galaxens
0

Min ena kanin hona gör lika dant! Även om jag är med henne mycket.. antagligen är det bara åldern :)
Hur gammal ää hon?? :P

ciss
0

#3: Håller med. Kanske skulle hon kunna bo i källaren eller i garaget.

#4: Stämmer.

Finns många anledningar till att en kanin är osocial men det är inte för att ni är dåliga kaninägare för det är ni absolut inte! Hon kan vara i den åldern.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

psyko
0

Jag tror iaf att reaktionen från en chock blir att;
Kaninen sitter alldeles stilla så att den känns nästan stel och har rädda uppspärrade ögon. Den hyperventilerar och reagerar varken på ljud eller beröring.

ciss
0

#7: Fel tråd?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

flisan93
0

#7 haha…kanske fel tråd;P

Mimmiih
0

asså, jag har frågat mamma om vi kan ta inte Frallan som innekanin.(i källaren) Men hon blir bara irriterad. D':

Mandaah
0

#10: Har du berättat varför och att du tror att Frallan skulle må bättre av det? :S

Mimmiih
0

jaa, men mamma säger bara att hon kommer att få i sej en massa damm och att on kommer var ENSAM!?!?  Hon är ju konstg, det är ju  ensam hon är nu när hon är ute??:P

Mandaah
0

#12: Jaa precis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(Säg åt henne att läsa detta:) )

Clariiz
0

Som Mandaah säger, säg åt henne att läsa denna tråd :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frajda
0

a men det är lungt frazze gör så ibland men iblanda när man kommer blir dom rädda och gömmer sig^^

Lizzan
0

Knepigt… :/

Mimmiih
0

. :(

Jojsan
0

Hon kanske är i tonårsåldern och gör allt ni vill att hon inte ska? hur gammal är hon? Jag tror då inte ni är dåliga kaninägare iaf (det kan ju inte jag veta men jag hoppas) :)

Mimmiih
0

hon är född den 21 maj, så hon äär…. ska vi se.. ca 8 måndare..

Jojsan
0

Då borde hon vara i tonårsåldern.. möjligtvis.

Mimmiih
0

joo.. Har funderat på det.. :P

Little
0

Mulle är också 8 månader. Och har kommit i Tonåren och han har också blivit jätte osocial! hoppas det går över fort!

Jennie104
0

Jappo är i tonåren hon med ;) och hom sitter och surar springer till bo delen ibland när jag kommer, men så var hon inte tidigare, det är tonåren ;) Lycka till med frallan ;)

Ync
0

Hon kanske inte skulle vara så ensam om hon hade en kanin kompis ? :)

Ni är jätte bra kaninägare! ;)

Mimmiih
0

Nu har hon börjat knorra när man ska ta upp henne ur buren? :S  Dessuton högg hon efter linns hans två gånger idag.. :/