Elak :/
Elvis är såå snäll och slickas alltid när man krm, Han springerfram och så..
Iris därimot, Hon bits och kan ibland anfalla :S Jag har hållit på med dom BÅDA precis lika mkt,
Dom får springa lösa på dagarna m.m…
Varför beter hon sig så här ?

Hur gammal är hon då? Det kanske är tonåren.
Iris gumman är inte alls elak!
Hon kan ha någon av dessa anledningar:
- Hon är i tonåren och gör revolt
- Hon försöker skrämma bort dig så att hon själv kan bestämma (hör ofta till tonåren, men finns även hos vuxna kaniner)
- Hon skyddar sitt revir
- Hon kanske känner sig trängd eller hotad och vill försvara sig
- Osäkerhet
- Hon har vaknat på fel sida och är på kärringhumör i flera dagar (går över sen=)
Av mina erfarenheter tycker jag att kanintjejor är tuffare i tonåren. Honor har mer ojämnt humör. De kan vara jättemysiga och keliga för en stund, för att i nästa springa fram och nafsa en i benet för att man enligt dem stod i vägen.

Min tonårskanin är helt omöjlig:P han försöker bestämma över mig, och ska alltid bitas och skvätta och tjura. skitjobbigt. Men jag tror det lugnar ner sig när han blir större och mognare:P
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Ehh. Alltså jah tror inte att hon är i tonåren, elr ? Hon är ju bara 6 veckor, Fast kan dom kanske vara i tonåren då ?
Hon bits och sånt när man håller i henne och klappar henne, Hon kan vara så mysig och plötsligt så kan hon bara bitas .. :S
#4; Sex veckor? Då är hon ju inte redo att lämna mamman ens. Förmodligen är hon rädd och försvarar sig.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

#5 eller hur!
Kanske har någon vatt hårdhänt med henne och hon har då blivit rädd. Har dina småsyskon (om du har) hållt på med dem utan uppsikt?
Alltså,, Varför tror ni att hon lämnar mamman ?
Jag vet inte, Ja isåfall när jag varit på skolan elr något.? För jag har ju TRE småskyskon. Troligast så har inte den yngsta varit där.. Men dom andra två kanske..

6 VECKOR???
Hon är nog jätte rädd…
#8 jätterädd för vad? ^^
- Mvh Emma
men hon kanske har mamman också, vem vet!
Bejb__ har ju själv fött upp ungarna och har deras mamma också, det är ju inte så att hon köpt dom.
- Mvh Emma
Ja jag har själv född upp ungarna, och dom bor med mamman,
Jag tkr att ni kan vänta er för och fråga innan ni säger massa :)
#11 Tack att du berättade :)