Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 386 ggr
emms
0

halvt OT arken

jag var på arken idag. min kompis ska kanske köpa en hamster så vi bad om att få titta lite på dem. förts öppnade han en till dvärghamstrarna där var allt normalt. sen öppnade han till guldhamstrarna… och därinne under boet låg en död hamster med sin kompis. han bara oj den sover nog väldigt djupt (den andades inte). sen efter en stund så sa vi såhär till han

-är det inte jobbigt för smådjuren att leva med fåglarna som skriker hela dagen?

-nej det tror jag inte, sa han väldigt tyst

usch sen sa ja till henne att de inte skulle köpa där för de var så dåligt.

Emma

MarHai
0

Så där är det tyvärr på de flesta djuraffärer…

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

emms
0

mm :'( tycker tassar och morrhår är bra de har ett rum för fåglar och ett för smådjur.

Emma

Mandaah
0

Usch… Fy… Huvva. Vad ska man säga? Dålig stil, men tror inte det finns så mycket å göra än å klaga. Och det blir ändå ingen direkt glad över.

Feliciaa
0

:O

Ellen95
0

:'(

Eazyy
0

Usch :/

[chriistina]
0

Jag skulle försöka leta upp en uppfödare ist…
Tyvärr ser det ut så på de flesta djuraffärer =/ Även om de finns de som är bra, eller bättre. Men att en hamster var död tycker jag liksom va droppen. De får där värkligen inte finnas!

BlackTear
0

Jag har bara dåliga erfarenheter av arken..

KvirrZ
0

#8 samma här

- Mvh Emma

psyko
0

Inga av mina marsvin som jag köpt från Arken har dött av ålderdom. Alla har fått genetiska fel eller dött av hjärtattack…

Fast Arken som fanns förut i Orminge hade ett avskilt rum för djuren. Man hade en glasruta imellan som man fick kika på djuren, och om man ville gå in var man tvungen att fråga personalen.

Djurmagazinet här i Katrineholm har usel djurhållning. Djuren sitter apatiska, trängda i små smutsiga burar. Smådjuren är livrädda för de fåglar och papegojor som sitter i samma rum och skriker. Klarar inte av att gå in där, det är lagligt att hålla djuren så sägs detSkrikandes
Men i Gustavsbergs Djurmagazinet är djurhållningen jättebra. Till och med gustavsbergs zoo's möss har det jättebra med en stor fin städad bur med mycket leksaker. Alla djur har stora fina burar, djurgrupperna har skilda rum och trots det stora antalet djur luktar det inte ens.

Så det skiljer från butik till butik även om det är samma företag som äger det. Enligt mina erfarenheter har butikerna runt stockholm bättre djurhållning. Kanske för att det kommer in fler folk hela tiden, men ändå.

Anneliiw
0

Ja måste bara säga att Arken i Borås är kanske ett undantag då för där är allt jättebra. Dom har inga fåglar och Kaninerna har stora utrymmen och allt är rent och snyggt. OCh särskilt rum till smådjuren. Så där har jag köpt mina kaniner. Och Personalen är jättebra.

Katter3
0

Jag är inte så jätteförtjust i Arken, men har köpt alla mina gerbiler och Nowa där. Köpt tre gerbiler där, min äldsta och mest älskade blev tyvärr så illa skadad av en av de andra så han fick somna in. Men det var för att den som gick på honom hade blivit könsmogen.

Nowa är jag nöjd med, och det känns skönt att hon slipper allt fågelkvitter som hördes i Arken. Det är knappt jag står ut med det, och lider med alla djuren som måste lyssna på det dygnet runt. :/

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se