Tillräckligt stor bur?
Jag är så kass på o räkna ut burmåtten, när det gäller flera kaniner, så jag tänkte ni kunde hjälpa (; Det handlar då om min dvv-korsning Hugo, 1,9 kg och en holländar-hona. Hur stor bur behöver dom som Minst? :)
Hur mycket väger holländaren?
Holländare väger runt 2,5-3,1 kg.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#2 Okej, tack ^^ Lär mig det aldrig.
Men iaf, om kaninen väger max 3kg så säger ju lagen 0,5m2 (tex 100*50cm). Men jag skulle inte sätta in två kaniner i denna storlek i en bur som är mindre än iaf 1*1m. Men hälst mkt större.
Ok, några mer åsikter? Eller nån som vet en bra innebur? :) Har köpt från Pwss.se förut, och jag tycker dom har väldigt bra priser. Kommer nångång detta år (förhoppningsvis snart!!) flytta till en trea, o då kommer kaninerna få ett eget rum, så då "bygger jag ut" burarna med kompostgaller. Det är mest innan flytten som jag undrar hur stort jag behöver ha :) Sen kommer det nog bli plats så det räcker o blir över! :))
#4, vad roligt! :) Hur verkade det då? Eller kanske svårt å säga? Vad vet jag ^^ Så himla fin hon är! Blir det en blå till mig så hoppas jag hon blir en kopia av sin mor, hihi :)
120+ tycker jag :)
skulle ju vara super med en 150-bur :)
- Mvh Emma
#6, jo jag vill ju allra helst ha en 150. Kostar bara ett par hundra mer. Det som är störande är att just nu har jag inte plats med en till 150, men efter flytten kommer jag ha plats över, även om jag har en 150 ^^ Men palla köpa en 120 nu o en 150 sen ^^ Dyyyrt!
Eller om man köper en 120 ändå, för sen kommer ju ändå buren vara öppen dygnet runt.. Den på Pwss som är snäppet mindre än 150 är 129*73*56 cm. Duger det eller det för litet ?