Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 2215 ggr
Jojsan
0

Vilken ras och färg.

Om du fick/kunde ha en kaninuppfödning, Vilken ras?, färg och teckning skulle du föda upp? Eller om du skulle föda upp olika raser, färger och teckningar.

Om du redan har en uppfödning, vilken/vilka ras/raser, färg/färger och teckning/teckningar föder du upp?

Feliciaa
0

Jag skulle nog vilja föda upp teddydvärgvädur i alla möjliga färger :)

Eller dvärgvädur i alla möjliga färger :)

[Niike]
0

Teddydvärgvädur i blandade färger och teckningar skulle jag vilja föda upp(:

Romana_12
0

Jag skulle vilja föda upp teddy dvv eller dvv i alla möjliga färger :)

Majsbecka
0

Vet inte vad jag skulle vilja föda upp :) Hermelin, Dvv eller Holländare tror jag :D Hermelin och Dvv i alla möjliga färger men helst Holländare i blått ^^,

Mickis1994
0

Holländsk Kanin, i färgerna svart, gult och blått :)

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

MarHai
0

Jag har holländare i färgerna:
Japantecknad gul-svart
Japantecknad blå-gul
Svart
Blå
Madagaskar

Kommer nog att sluta med madagaskarna, och de blåa är det osäkert med.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Jordgubbsgodis
0

jag skulle vilja föda upp teddydvv i alla möjliga färger.

Agda
0

Jag föder upp;
Hermeliner: Viltgrå, viltgul, chinchilla, japantecknat gul/svart, viltblå och under 2008 blir det även schwarzgrannen.
Holländska kaniner: Svart, viltgrå, blå, viltblå, viltgul, japantecknat gul/svart och under 2008 blir det även japantecknat blå/gul.

twinnie
0

Jag föder upp teddydvärgvädurar under namnet Glimras. Planerar på att sikta in mig på de flesta färger, och wienertecknat på det ;)

KajsaM
0

Vet inte riktigt, är heelt sålt på teddydvärgvädurar <3 :)

Zvintos
0

Ska börja föda upp dvärgvädurar i vit blåögd och wienertecknad, ev någon kelkull.

Eazyy
0

När jag blir ungefär 14-15 år ska jag få ta några kullar :D (dock inte med Disa, Krim eller Felicia).

Just nu skulle jag vilja föda upp teddydvärgvädur men det kanske ändras sen, tror inte det men ändå xD
Färger och teckningar är inte bestämt :)

Bejja
0

Jag föder upp Vit blåögd och Blue and white dvärgvädurar och Lejonhuvade blandade färger ^^

annaforsgren
0

jag ska föda upp: Rex, teddydvärgvädurar och hoppkaniner i olika sorter^^

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

KvirrZ
0

Jag ska börja föda upp teddydvärgvädurar i liten skala under namnet Hornshorvans, första kullarna kommer i april nästa år om allt går som planerat :)
Färg har jag inte direkt någon speciell utan får se vilka roliga färger som kommer, hoppas på lite wienertecknad också :)

- Mvh Emma

Fiona
0

skulle vilja föda upp hermelin, dvärgvädur och lejonhuvade ;D Jag och min lilla syster är lite inne på att skaffa en liten uppfödning av någon av ovanstående raser men tiden är lite knapp ;P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Jojsan
0

Skriv gärna varför ni vill föda upp just de raserna/färgerna/teckningarna.

Jennie104
0

Föda upp Teddyvädur och Löwen för dom är underbara

I Alla Möjliga färger och teckningar ;d

Iram
0

Jag föder upp Belgisk Jätte i framförallt blått, viltblått och järngrått. Ska försöka rikta in mig lite mer på att endast få fram blått. Hade viltgult på gång men tyvärr gick det i stöpet, så dessa planer är för närvarande vilande. Kanske kan jag i framtiden få in lite nytt, bra viltgult avelsmaterial att arbeta med hoppas jag. :-)

Jojsan
0

jag skulle nog vilja föda upp lejonhuvade i olika färger. Bl.a. gul/svart japantecknad, viltgul, viltblå, blå + manteltecknat i samtliga färger.

Även Holländare skulle vara kul att föda upp, i såna fall blå, viltblå och viltgul. Möjligtvis gul/svart japantecknad oxå.

Clariiz
0

Jag föder upp :P. Har ju dock precis startat men ja..

Jag föder upp Lejonhuvad, En så länge i alla färger.. Men sedan kommer jag välja ut vissa :).

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

elinswe
0

Jag föder upp Dvärgvädurar i Viltgrått & Chinchilla. Även Rexar i Dalmatiner Svart. :)

League
0

Vi har precis startat upp våranuppfödning igen, då den legat nere i ett par år.

Vi föder upp gotlandskaniner, vi har 5 honor och letar efter hanar. Gotlandskaninen är godkänd innom alla färger och får olika färger innom kullen. Det är från början framavlad fär att vara en tålig kött-kanin.

Mina syskon har varsinna hanar, en svart DV som heter Clifford och en albino löwen som heter lufsen.

Sen har jag 2 hermeliner (de enda som bor innomhus) En hona och en hane som heter Kazuki(hane) och Mizuki(hona)

SofiaGenne
0

Jag har en uppfödning av den underbara rasen dvärgvädur.
Har som avelsmål att få fram fina, trevliga och ras typiska djur, som skall gå till utställning och Avel. Jag föder upp i färgerna viltblått, blått, viltgrått & även manteltecknat i dessa färger.

Kika gärna in på min hemsida: www.smultronbackens.se
MVH Sofia Genne - Smultronbackens Kaningård

MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

skanorskaniner
0

Jag föder upp Dvv fuchs i färgen Zobelsiames brun och även zobelsiames blå kan före komma.
Gå gärna in och kolla på min sida.. www.skanorskaniner.info.se

Jojsan
0

putt

emmsaaan
0

Teddydvärgvädur.

Lippo
0

Om några år när jag har läst mer om Avel ska jag börja föda upp teddyvdvärgvädurar i lite olika färger om jag fortfarande vill det då.

Rolig tråd! :)

MarHai
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Föder upp Holländsk kanin.
Frrämst i färgerna japan gul-svart, japan blågul och svart, men jag har även madagaskar och blå.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Julliz
0

Jag skulle föda upp dvärgvädurer och korsningar till hoppning… så färgen skulle kvitta :P

Jojsan
0

putt

Tejo
0

Jag skulle nog inte vilja föda upp, har tagit in omplaceringskaniner tidigare. Något jag hellre skulle ta upp igen om jag hade mer tid och plats här hemma.

Men med våran första bebis i magen så finns inte tid till det nu!

jusse
0

Skulle vilja ha antingen Tan uppfödning elr Blåa hermeliner ^^

EllinorK
0

Föder upp dvärgvädurar sedan år 2006 , svart och madagascar, har småskallig Avel och lite Avel av hoppkaniner nu också :)

EllinorK
0

Föder upp dvärgvädurar sedan år 2006 , svart och madagascar, har småskallig Avel och lite Avel av hoppkaniner nu också :)

Pinacoladas
0

Har uppfödning.

Ras: Lejonhuvade
Färg: Nästan allt möjligt, men jag riktar mig åt japantecknat blåögt gärna, eller wienertecknat i olika färger :) Opal b.la är inget utav det, men hon bär på mycket wienrtecknaat ochmycket tecken :)

RosaGosa
0

Jag skulle vilja föda upp Rex i färgen blå. De är så himla fina :-)

Pinacoladas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mitt uppfödar namn är Piñacolada's kaninuppfödning. Länk

johanna_loveAnimals93
0

Om jag skulle föda upp skulle det nog vara blåa dvv tror jag.. ;)

quasimodo
0

Jag skulle nog vilja föda upp vit-blåögd dvv om jag måste välja… Är tillfälligt förälskad i dem :)

Skulle nog hälst av allt velat ha ett stall med boxar fulla av olika raser, färger och hårsorter på kaniner. Så själva uppfödningen är jag inte så noga med.

Ellen95
0

Jag skulle vilja föda upp dvärgvädurar i alla möjliga färger:)