Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 10248 ggr
emmsaaan
2

"Fäste" till kompostgaller?

Hej. Vad har ni för fäste till era kompostgaller, ni som har? Ni vet dom där grejerna som man sätter ihop gallrerna med. Jag har sånna där metallspiraler som följer med, men de är helt värdelösa. När jag packar ihop hagen eller flyttar den så åker dom av… Inte så kul om man måste leta igenom hela gräsmattan efteråt.

Jag har testat med klädnypor men det blev inte bra (gick sönder direkt). Finns det något billigt alternativ som inte tar så lång tid att montera med?

Tacksam för svar!

senna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har spiraler (se bild)

Zvintos
0

Jag använder buntband (kallas även stripes).
Sitter som berget när man väl fäst det.
Måste klippas bort sen. =P

Bilden “http://datorfixarna.com/catalog/images/BB-200.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Såhär ser det ut på gallret (har klippt av änden som blev över).
http://img36.picoodle.com/img/img36/4/2/10/f_080210004m_0e718bd.jpg

[chriistina]
0

Håller med om att sprialerna värkligen är usla. Innan när jag hadde de så snurra de av sig själva när hagen bara var på en plats också…
Men nu använder jag sådanna buntband. Går snabbt att sätta fast och lätta att klippa upp. Man kan ha även sonna som går att öppna och stänga. Det ända negativa är väl att kaninerna biter sönder de ibland.

emmsaaan
0

Tack för svaren :) Jag är verkligen trött på dom där äckliga spiralerna, det är som du säger christina, dom lossnar av sig själva.. Jag ska nog testa såna där band men det får bli om någon vecka. Vart hittar man såna?

Zvintos
1

#4: Finns på de flesta byggvaruhandlar o dyl, bla Jula, Byggmax och Clas Ohlsson.

emmsaaan
0

#5 Okej :) Då kan jag köpa några såna om… 1.5 månad. ^^ Ska utomlands om en månad & det är långt till Jula.

Ync
0

Nu har jag "spiraler", snön håller hagen på plats just nu över vinter. Men till sommaren ska jag köpa såna dära "strippers" jag har provat med vanliga snören och det funkar ganska bra om man gör 4 knutar :)

ninis74
0

Vi använder oxå stripes!

“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey

Instagram:
https://instagram.com/ninis74

Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg

Hanna-
0

Jag har både spiraler & några andra spännen. Jag kan försöka fixa en bild idag.

BlackTear
0

Använder stripes & spiraler. Ska dock börja med bara stripes, eftersom spiraler är svårt att få loss om en kanin skulle fastna med huvudet eller liknande.

twinnie
0

Har nyligen köpt stripes, men hade spiraler innan. Dom rostade sönder tillslut ^^

[Niike]
0

Hade spiraler förut men jag fick panik! Dom bara åkte av, hela tiden! Så fort man rörde gallrerna så vips hade dom snurrats ner.

Nu använder jag buntband vilket jag är mkt stolt över mig själv att jag kom på ;D Det är så himla bra! Enda nackdelen är att man måste klippa bort dom om man ska ta isär gallrerna.

PRO_Anders
1

Jag har lite blandat, men "Nyckelringar" testar jag nu…

Rajamaja
0

Jag använder också buntband, det enklaste, men se upp så inte kaninera tuggar sönder dem och rymmer, det har hänt mig en gång. Du får kolla över skicket på dem emellanåt. Ett tips? bara Glad

Zvintos
0

#14: Man kan sätta flera buntband på samma ställe.
Ett högst upp, ett i mitten och ett längst ner. ^^
Då får kaninerna jobba om de ska ta sig ut. =P

jees94
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har några gröna saker som man sätter ihopp dem med, fick med dem när jag köpte :)
Syns på bilden, längst ner till höger :)

emms
0

#16 är de bra?

Emma

soten
0

Jag har samma som Jees :)

johanna_loveAnimals93
0

Jag har stripes ;P

svartelbas
0

det finns stripes som går att öppna och återanvända! tips? till er som monterar isär era galler… lite pilliga att öppna men har man väl hittat greppet (dra lite i biten man stuckit igenom låset samtidigt som man trycker in öppningsknappen) är de fiffiga!

de är såklart lite dyrare än vanliga stripes, men det kan det ju va värt eftersom man använder dem om och om igen!

Hanna-
0

#16: Sånna har jag med! Men jag tycker de är rätt dåliga. Nästan alla mina har fryst sönder. ;)

jees94
0

#17 Jadå jag tycker dem funkar bra :) Men vissa kan vara för "stora" så dem lossnar lätt, men då för man ta och sätta den där uppe och sätta en annan där nere :)

kattis90
0

#16 sånna vill jag ha, finns dom att köpa löst? :)

Rajamaja
0

#15 Precis så jag gjort, men de har ändå lyckats rymma…

Gogge
0

hm ja kör med sånna där gröna. spralerna är värdelösa, stripes händer att jag använder lika så ståltråd som känns säkert, de gnager de inte på !:)