Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1162 ggr
Jennie104
0

Glader

Jag och mamma pratade om kaniner igår kväll då frågade jag mamma såhär: Mamma, nu när vi byggt klart buren så har vi ju plats för 2 kaniner till, så kan inte jag få köpa mig 2 kaniner nästa år. Då sa mamma såhär: Jo kanske Jennie men du måste ju ha intresse kvar och jag måste ha fått jobb först

Så det kanske blir 1 lejonhane och en teddydvärgvädur hona nästa år ;)

Jag har redan börjat grunna på saker även om det är 1 år kvar ;P

Vet ni någon uppfödare som föder upp lejonhuvat och teddydvärgvädur?

Ni kan även komma med NAMNFÖRSLAG ;)

Bra att vara tidigt ute ;D

Det är även bestämt att vi ska bygga tvåfacksbur på höjden den ska vara 2,50 lång (Då är varje fack så långt)

Mvh Jennie

Julliz
0

Vad kul att du ska få fler kaniner :) Och jag tkr att det är helt OK att vara ute i god tid. Man måste ju få drömma lite ;) eftersom du innan har nämnt att din kanin varit bråkig i tonåren (vi går itne in närmare på det ämnet) Så kanske det vore klokt at köpa en vuxen, erfaren kanin? Det kanske inte låter lika kul som en gullig kaninungen, men det blir så lätt jobbigt med tonåringar -.-

Jennie104
0

1# Jag mådde bara väldigt dåligt då så det är ju inte så sant ;/ Hon har nte varit jobbig

Jojsan
0

Jag tycker oxå det är smart att börja i god tid. Så man hinner tänka igenom det eventuella köpet ordentligt och kolla om detta verkligen är en uppfödare som man tycker passar osv.

Jennie104
0

3# Japps ;)

Clariiz
0

Kul med fler kaniner :)

Det är alltid bra att vara ute i god tid :) Är västmanland inkl. Södermanland för långt bort för dig?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jennie104
0

5# Nej ;) Jag åker ju till stockholm och kan säkert ta lite omvägar ;D Jag har faktiskt tänkt att du har väldigt fina kaniner och att jag gärna vill köpa från dej  ;)

Du har väll hemsida ? ;)

ciss
0

Buren blir alltså 5 meter lång? Jättebra mått, men testa mäta upp det framför dig så ser du hur långt det är. Blir nog lite bökigt, men det är ju stort och fint.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Jennie104
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

7# Nja inte precis

Bifogar skiss ;)

Lizzan
0

Lycka till! funderat på att kanske köpa en vuxen kanin om du är nybörjare?

Jennie104
0

9# Jag kommer intevara nyrbörjare nästa år ;)

Clariiz
0

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Lizzan
0

Det återstå att se ;)

Tina-lin
0

#10 Har du haft mer kaniner än Jappo? Om inte så räknas du som nybörjade nästa år också :)

Vad roligt att du kanske ska få starta en liten uppfödning :) Grattis!

Min uppfödning ligger i Stockholm, närmare bestämt Huddinge. Åsgränden´s uppfödning

Jennie104
0

13# Näpp har inte haft mer än Jappo med min bästa kompis som jag var med vaarje dag har haft kaniner hela livet

Så jag har kaninvana sedan 2 års ålder ;)

Jag har kollat på din hemsida och tycker dina kaniner är underbara ;)

soten
0

Ååh, så kul!

Lippo
0

Vad kul :) Skissen såg jättebra ut!

Ellen95
0

vad kul:)

[chriistina]
0

Alltid bra att planera i tid och leta upp seriösa uppfödare där man kan tänka sig en kanin ifrån ;)
Sen om man är ute i godtid kan man spara pengar m.m. Så man vet att kaninen/erna kommer få det bra.

Jennie104
0

Upp ;D

Jennie104
0

Funderar på en havanna teddydvärgvädur ;)

sputtnick_plexus
0

Lycka till!

Hanna-
0

Lycka till!

Jennie104
0

Upp =)

emmsaaan
0

Om du vill ha en teddydvv så måste du verkligen varahelt säker på att du har tid med pälsvård ungefär varje dag.

Bejja
0

Bra att du planerar så tidigt! :)

Tina-A
0

Fortsätt planera så hoppas jag att allt går vägen för dig :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Kim-Lejon-Pelle
0

Lycka till!