stackars kaniner
flera av mina vänner har kaniner dom inte bryr sig om. stackars den. jag gav kaninen vatten & mat men hö hade dom inte hemma. den hade aldrig fått det verkade det som. Dessutom hade den världens minsta bur & nät golv- hål stora som kompostgaller hål. Jag tycker verkligen synd om den kaninen och fösöker göra så att den får ett bättre liv, den var verkligen urmärglad. och i dåligt skick . Man kände verkligen ryggraden benen och allt. jätte äckligt.
Hittar ni någon vanvårad kaninen måste man göra något åt saken det är igentligen ett intrång att bara säga till ägaren "du din kanin är väldigt sjuk" Men vad gör man inte för en stackars kanin?
jag är glad att mina kaniner har det så bra ! jag hoppats era har det lika bra :)

Jag skulle inte kunna vara kompis med någon som tog så illa hand om djur. Det skulle inte funka helt enkelt.
Jag tycker att du ska prata ut ORDENTLIGT med din kompis. Det är ju vanvård!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
#1 samma här! skulle anmäla >.<
- Mvh Emma

Skulle verkligen säga till direkt. Blir så arg av sådana saker. Men jag skulle inte avsluta min relation med någon bara för att de tog dåligt hand om ett djur. Alla har rätt till att göra misstag och livet går ut på att förlåta och gå vidare.
Är även jag glad att jag har lyckats ge 4 kaniner ett bra hem under den tiden de bott hos mig! Fick en grymt härlig komplimang av Myrans uppfödare idag. "Jag är så glad att Myran kommit till ett så kärleksfullt hem". Man blir så himla glad av sånna saker när man lägger ner såpass mycket tid på sin kanin!
Oj, nu sprang jag ifrån ämnet. Men aja :) Ibland får man skryta (!!) :D
Det är olagligt med nätgolv. Säg det till dom, lyssnar dom inte så anmäl!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Skulle anmäla på en gång !

Alltså säg till dom, om de inte lyssnar skulle jag anmäla (var anmäler man sånt?) och fråga om de vill att jag ska ta kaninen eftersom de ändå inte bryr sig om den.
stackarn :S säger som dom andra: säg till dom
#6 Man ringer till kommun.

man måste våga , har ni varit med om något likande?
Jag har anmält en djuraffär en gång, och varit på väg att anmäla flera kaninägare många gånger.
Gör det som är bäst för djuren!
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Prata med dem, vet dem hur en kanin ska skötas? det kan vara brist på kunskap..
Annars är det nog dags att anmäla eller iallafall ge en utskällning.
Usch :( Stackars kanin.. :O

dessa kaniner har dött :/
Hemskt:/ Pga vanvården eller?
men gud va hemskt :''''(
usch vad hemskt!