Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 848 ggr
[Zorro_93]
0

aktivering för innekanin?

jag har en inne kanin och jag tycker det är ganska svårt att aktivera han. det är ju lättare på sommaren då han kan vara ute!
har ni några tips? på vad man kan hitta på förutom att hoppa. Han är lite osäker så han är ingen som rejsar omkring i lägenheten.

emms
0

att ha mattor brukar va bra :p min kanin vågade inte gå på det hala golvet vi hade.

Emma

emmsaaan
0

Lägg en filt över en pall = Superbra gömställe.
Ut & plocka grenar.
Skaffa en stor korg & lägg i löv = Härliga dofter.
Lägg ut kartonger här & var = Roliga gömställen/Klättra på.
Om du får så kan du ha en låda med sand i som han kan gräva i, dock ingenting som föräldrar brukar gå med på.
Göm kaningodis lite överallt också :)

Pehpsii
0

bygg lite tunnlar!

Lägg lite grejer på golvet ochsen en filt eller ngt över så h*n kan krypa under där  och "bygga tunnlar". Älskar min kille att göra. Halt golv gillar de aldrig så se till att h¨ålla h*n på mattan.

Om h*n inte riktigt vågar gå under filtn först så lägg en godis därinne eller helt enkelt sätt under h*n och lägg filten över så h*n får hitta ut själv, sen fattar de grejen.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

[Quellii]
0

Lånar lite av din tråd om det är okej? :)

Kanske vi borde fixa en artikel om detta? :) Ni som kommer med tips?, vill ni ha dom med i artikeln?

ciss
0

#4: Vore jättebra om det blev en artikel, skulle säkert uppskattas :)

Toarullar! Mina kaniner kan underhålla sig i evigheter. Hugo, som bodde inne med mig ett tag, lekte jämt & ständigt med dem.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Zorro_93]
0

tack för alla tips? :)

[Niike]
0

putt=)

emmsaaan
0

#4 Ja, det skulle vara bra med en artikel :)

Dior_94
0

#4: Det skulle vara super!

SallyB
0

En annan sak som är bra aktivering är att ha en vid tung skål/fat* där man lägger maten. Sedan ser man till att maten blir svåråtkomlig genom att klippa över ganska rikligt med halm, hö eller nån handfull spån (eller vad man nu har). Detta för att kaninen ska kunna få "gräva" efter sin mat. Kaniner i det fria gräver ju bl a efter ätbara rötter. 

Man kan kanske(?) även använda kattsand att gömma maten i, fast Sid skulle nog ta det för toa isf, men han käkar iaf inte av kattsanden.

*Ett tips? är att kika på myrorna eller annan second hand butik med husgeråd, om man inte har en lämplig skål/fat. (Man kan fö hitta jättefina skålar i second h. butiker att ha katt-/kaninmat i.)

Maaliin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag gjorde jag en liten "lekplats" till Wille med tunnel, filttäckta lådor, en korg och hans transportbur! Det tyckte han var superroligt :)