Köpes Teddy/Dvärgvädur
har ingen speciell färg som jag tänker på. men ej helbrun.
men i malmö trakten eller ja, några mil utanför går bra. vi har tillgång till bil.
vi hoppas på en alla hjärtans dag kanin.
det behöver inte vara en unge men jag skulle vilja ha en kanin med stamtavla och en historia med "lugnhet"

Menar du en teddydvärgvädur?
Hon menar nog både teddydvärgvädurar och dvärgvädurar :)
*psst* om du vill ha en teddydvärgvädur kan du inte få stamtavla, det är inte en godkänd ras
- Mvh Emma

Dvärgvädur kanske? :)

aaah ok då vet man det om teddy. just nu kanske jag är ägare till min första kanin *hoppas* Det är en vuxen kanin. på bilden liknar det en dvärgvädur. omplaceringskanin. men den är lugn, supersöt och redan tam. så det är antagligen en bra första kanin. ska bygga färdigt lekhagen imorgon. och förhoppningsvis så blir det snart kanin nr två (om några månader) jag vill inte rusa fram i något jag inte prövat på än hehe. Men i så fall blir det en svart antingen teddydvärgvädur eller dvärgvädur
#5 Vad kul! Superbra att ta en kanin från omplaceringshem också! Det blir nog en bra första kanin dessutom:) Vill se massa bilder sen!=)
#5 låter kul! vill oxå se massa bilder sen :)

absolut :)

#9 ne men oj vilken sötnos! är h*n din?

#10: Just nu är han det, men "CarolineJ" har bokat honom…
#11 okej, han var verkligen jättesöt… :)

#9: Vilken sötnos!!
Shit så fin!

#10,13:
Ja, han är onekligen gullig, aningen skygg, men jättesnäll, tror CarolineJ blir nöjd med honom..
Sen rekomenderar jag trådskaparen att bli medlem i vår förening, där får du massor med hjälp för din kanin, kurser om allt möjligt o.s.v.
Hemsidan ser lite tråkig ut nu, men undertecknad har blivit nominerad till ny "Webmaster", så jag har gjort en ny som jag ska lägga upp när utnämningen är officiell.

#9: Gud så söt!
SÅ SÖÖÖÖT
“Turn your wounds into wisdom.”
— Oprah Winfrey
Instagram:
https://instagram.com/ninis74
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/UCUBESsjTpsmjV6mtiOckSIg
Värkligen jätte fin kanin :)
Bra val att skaffa en äldre kanin!

och självklart ska jag bli medlem i föreningen :)

#19 Kaniner gillar att sitta på saker.. så något som h*n kan sitta på (typ nån liten pall eller stubbe eller något).

ok 

Tunnlar brukar också uppskattas, kattunnlar fungerar utmärkt! 

En "bolåda" är inte fel, men en sådan kan kanske blivande maken bygga…måtten finns på hemsidan…
Fördelarna med en bolåda är flera,
dels att kaninen kan använda taket som hylla(vilket det är lag på),
dels kan den gömma sig om den skulle bli rädd av någon anledning,
del så vistas kaninen mera i hagen då(nära till boet), och använder bara buren som toa.

Då börjar jag snickra imorgon. Styvpappan är snickare så hjälper mig med slipen hehe. blivande maken är mer elektriker (ljudtekniker) än vad han är snickare hehe men det e så kul och snickra så jag klagar inte.
Om man vill måla det, finns det nån färg som inte är giftig eller bör vi helt enkelt låta det vara?

#25: Låt det vara naturligt, möjligen kan du olja botten och en bit upp på väggarna med "Parafinolja".

Skaffa en stubbe, rekommenderar verkligen! & ett papprör. Min lilla teddydvv sitter & balanserar på röret, hur gulligt som helst.

aah okej. ja det låter logiskt med att olja in den lite.
som jag längtar nu, speciellt eftersom jag vet att lilla nelson blir vår.

så söta han är!
och den buren blir jättebra!

#31:
Du får en filt med till honom som luktar "jag", så han gradvis kan vänja sig vid sitt nya hems dofter. Lägg den på golvet, och ställ hagen på filten, så kommer den att dofta "Nelson´s revir" så småningom, bra om du ska flytta honom till ett annat rum av nån anledning.
OCH INGA ANDRA MÄNNISKOR den första veckan, inget "stim & stoj", han måste få ta det lungt med er, då han nyligen har vant sig vid mig…
Nu ska jag iväg och hjälpa dottern med en skoluppgift "Rockens historia"…Uria Heep, och vem passar bäst för det om inte pappa(har alla deras plattor). Väl mött!!

okej det blir jätte bra. det där med filten låter logiskt. så gjorde vi med våra hundar också, vi fick en filt från uppfödaren.
Ps: ja uriah heep e skitbra. vi lyssnar nästan bara på rock själva hehe
Vad kul med den nya kaninen! Han är ju supersöt!
Rekommenderar verkligen tunnlar. Finns bl.a att köpa billigt på Ö&B (kattunnlar). Alla våra kaniner älskar dom!
Som leksak kan man ha en aktiveringsboll (godisboll). Om kaninen fattar hur den ska göra så brukar dom tycka att det är kul. Höboll är ett annat tips? då man kan lägga bl.a hö, sallad eller växter i. :)
Lycka till!

Är inte "katt"tunlar för mjuka..???tycker mig ha läst det här nånstans (har noll koll)..
I kväll fick han(och de andra med) granris, mums tyckte han..

#35 Vad rekomenderar du att jag köper till nelson innan han kommer.
Allt från mat till leksaker eller vad man ska säga :)

Ingen mat!!! Jag fick en påse av förra ägaren, som jag tunnat ut med mitt foder, för att växla in honom på det. Detta köper jag via föreningen, så tillgången är obegränsad…
Men en "Vattenskål", och en "Toa", nån boll av någon form som har nämnts ovan, kutterspån & halm har jag sagt innan, bra hö, allt detta finns att köpa i föreningen. Höet är ett "grönt" hö, alltså mycket bra, mina honor blir tjocka på det om de får för mycket.
Organisera lite om var du kan få tag på "Fruktgrenar" som han ska gnaga på, och en och annan "Gran" eller "En"-kvist..

Du har massor att läsa på min hemsida om kaniner och deras skötsel, gå in under "Din kanin" och kolla där.
jag skulle ha skrivit, (och ska) ett "skötselanvisningar"-blad eller kompendium, men har inte fått tummarna loss, Men du kan alltir ringa eller maila via min hemsida..
jag vet inte heller när nästa vaccineringstillfälle är i klubben(har precis varit ett), för ska du ge homom "Grönt" från skogen eller nån äng , så MÅSTE han vaccineras först, annars blir det lite rysk-rolett att ge honom t.ex. maskrosblad, och för tusan inga mängder…

har börjat läsa nu :)

Finns lite prylar på "Annonstorget" också, appropå det här med akvarium…
Dotterns kanin bor i mitt stora 720 liters kar, som ligger ned med öppningen åt sidan..