Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 326 ggr
BlackTear
0

Flame & Hoppträning

Hej!

Jag är lite osäker på om jag ska påbörja hoppträningen med Flame nu igen, eftersom han bröt sin tå fick han en paus.

Tån var alltså bruten väldigt långt upp och han hade ont. Har kollat till den dagligen och det verkar som att den läkt någolunda (vetrinären konstaterade att den var bruten för ca 2 veckor sen) Men den är fortfarande mer böjbar än de andra tårna.

Tror ni det är okej att börja träna med honom igen? Han flyger visserligen runt i hagen som en galning, men det är ju större påfrestning för tån att slå i marken efter varje hopp.. Höjderna är ju max 30 cm eftersom jag fortfarande tränar honom i lättklass.

Vad tror ni? (:

emmsaaan
0

Jag skulle vänta ännu längre :)

Clariiz
0

Du kan ju prata med veterinären igen :). Eller vänta ytterligare någon/några veckor så du blir säker.

Lycka till! =)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

MatildaO
0

Hej, vad synd att Flame bröt tån. Men heter Flame ett längre namn egentligen? isåfall vilket?

BlackTear
0

Okej. Jag har ju absolut inte bråttom alls att börja träna honom, tänkte bara kolla av =) Då tror jag att jag väntar till nästa vecka åtminstonde.

#3: Ja, han heter egentligen Pralinens Close to the Flame och är egenuppfödd, Pralinens är inte reggat i varken SKHRF eller SKAF.

emmsaaan
0

Man kan aldrig vara för säker, det skulle vara synd om det blir värre sen.

MatildaO
0

Okej, då känner du/är den som äger Doncke Shott, eller?

BlackTear
0

#5: Precis, jag vill verkligen inte att han ska skada den värre. Det var så plågsamt att behöva se till att han inte skuttade för mycket (han skulle ju ta det lugnt) men eftersom han är en vilde blev han bara tjurigare och nästintill apatisk :/ Nu är han ju glad igen eftersom han får skutta ganska ordentligt ^^

#6: Det beror på, vad heter ägaren?

MatildaO
0
BlackTear
0

#8: Nej, jag känner inte henne. Visste dock att det fanns någon annan som skulle registera en uppfödning vid namn Pralinens, så är inte förvånad. Har dock haft hundkennel under namnet Pralinens som funnits i min familj i snart 20 år, så lär inte ändra namn ifall. Möjligtvis när jag blir arton och ifall jag då skulle registrera inom skhrf.

MatildaO
0

#9 okej!