Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 726 ggr
Sotis
0

Rött och uppsvällt!?

När jag och ellen var ute med kaniner, och sen så skulle vi släppa tillbaka dom i deras burar. Ser vi att jimmys kön är alldels rött och uppsvullet! Vi tvättade det,och han verkar inte ha speciellt ont. När vi hade tvätta det så såg vi att det var som en ljusröd färg på bomullstussen.

Sotis
0

Putt

sputtnick_plexus
0

putt

Turkos
0

Putt^^

Tina-lin
0

Hur många kaniner har du tillsammans och vad är det för kön på dem? Det låter ju som han bråkat med någon av den/de andra kaninerna.

twinnie
0

Jag vet att honornas kön blir rött och svullnar lite när de brunstar. Iallafall har jag läst det och så var det för Myran ..

Tina-lin
0

Fast Jimmy är väl en hane?

twinnie
0

#6 Tror det, men jag tänkte att det kanske kunde ha något att göra med könsmognad eller så ^^

Tina-lin
0

#7 Jaha. Jag har aldrig hört att hanar blir så i alla fall, eller varit med om det. När det kommer lite blod från könet brukar det vara ett sår eller så.

Ellen95
0

#4 Det är tre hanar han bor med. Fast nu sitter han i en annan bur. Var och kollade till han nyss. Han verkade må bra.

twinnie
0

#8 Oj, jag såg inte att hon skrev att det blödde .. trodde bara att det blev rött & uppsvällt ..

Ellen95
0

#10Vi vet inte om det var blod.

Tina-lin
0

#11 Vad var det annars för ljusröd färg?

#9 Alla hanar är kastrerade va och bor i en väldigt stor bur?
Bra att du särrade på dem, i fall de har bråkat med varandra. Det brukar ju vara just testiklarna som de "går på" när de bråkar.

Tina-lin
0

Kaniner är ju så luriga när de har ont, de visar det ju aldrig förrän de är riktigt riktigt dåliga men då har de oftast inte så långt tid kvar :(

twinnie
0

Men ni sa ju att ni särade på dem när de rök ihop sist? Nu börjar de ju bli könsmogna och man ska absolut inte ha flera okastrerade hanar tillsammans!

#12 De är unghanar, 3-4 månader har jag för mig & inte kastrerade..

Ellen95
0

#12 Det är hanungar som bor i en bur. Dom är tio veckor nu.

Ellen95
0

#14 vi ska fixa burar åt dom så snart vi kan.

Tina-lin
0

#14 Så de har bråkat innan?

# 15 Du bör verkligen inte sätta ihop dem igen om de bråkar. Har du otur kastrerar de varandra nästa gång.
Låter lite konstigt dock att de bråkar redan, men vissa är väl tidigare än andra.

Ellen95
0

#17 jaa dom har bråkat förut. Men det var inte samma ungar.

twinnie
0

#18 Behåller man flera ungar ur en kull måste man ju se till att det finns en bur till alla, så att man kan sära på dem.. Det vet väl alla att hankaniner inte alls funkar ihop ^^

Jennie104
0

Vad är det för mått på buren? Man ska aldrig ha okastrerade hanar tillsamans särskilt inte om de bråkat förut!

Ellen95
0

Nu har alla hanar fått egen bur:) Dom har fått varsin kompostgaller hage:) Så nu kan dom inte bråka med varandra:D

BlackTear
0

#21: Good ^^

Ellen95
0

Nu ser det jätte bra ut! Ser faktiskt ut som det har blivit lite mindre:)

Lizzan
0

Vad bra :)

Ellen95
0

#24 jaa:)

sputtnick_plexus
0

Vad bra! :D

Hanna-
0

Jätte bra! :)