Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 3989 ggr
twinnie
0

:(

Alldeles nyss lyckades en viss liten Mio på något sätt ta sig över till Myrans Hage. Har ingen aning om hur han gjorde det, eftersom jag har använt dubbla galler. Jag svär vid gud på att jag var borta 3 sek och tvättade händerna, sen kom jag tillbaka och såg att Mio var på Myran. Jag särade på dem direkt och snälla håll tummarna allihopa för att det inte blev något!!

Myran ska ju paras om bara en vecka med Oboy :/ Jag antar att det blir uppskjutet .. Gaaaaah .. jäkla skit också :( Det kan inte ha gått mer än 3 sekunder! Och han hade inte heller ramlat av henne, han såg inte heller ut att ha ett särskillt bra "grepp" för det räckte med att jag puttade bak honom.

Skit ocksåååå .. Jag ska liksom resa bort om exakt 1 månad, så vad ska jag då göra med Myran om hon ska ha ungar!? Jag måste isåfall hitta någon som kan ha hennes hos sig och ta hand om henne + ungar i typ 5 dagar .. shit hur ska jag hinna med det ..

senna
0

ojj.. jag håller tummarna på att det inte tog.

Ellen95
0

Håller tummar & tassar att det inte blev något!

Clariiz
0

åh.. :/ Det är bara att hoppas att det inte blev något.. *håller tummrna*

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

emmsaaan
0

Usch! Hoppas verkligen inte att det blir något…

[chriistina]
0

"/ Hoppas där inte blev något. De är allt snabbare och duktigare än man tror ibland…

Jojsan
0

Oj då.. hoppas det inte blev nåt..

skanorskaniner
0

hoppas att det inte blev något..

soten
0

Nej ååh, så synd "( Hoppas det går bra

Pinacoladas
0

Håller alla tummar och tassar för dig, för att det inte blev något!!

Sosso
0

Ajaj, hoppas att det inte blev någonting av det. =P

johanna_loveAnimals93
0

Jobbigt :( Hoppas det inte tog!

twinnie
0

Mamma tror inte att det tog eftersom Mio bara är 4 månader och antagligen inte könsmogen ännu .. Sen får hon väl ungarna 7-9 mars och då har vi kommit hem .. Men det är ju verkligen inte okej det här och jag ska aldrig mer ha dem i hagar bredvid varann ..

Tina-lin
0

Oj vad tråkigt! Men lätt hänt, vill kaninerna tillräckligt mycket går det fort…

Han kan ju vara könsmogen, det var ju någon uppfödare som fick ungar efter en tjuvparning på sin fyra månaders kanin hane :P Även om chansen inte är lika stor.

Men lycka till hur det än går! Hoppas att hon inte blir skendräktig?.

CoNo
0

Vad tråkigt :[

KvirrZ
0

Ojoj! Vet precis hur du känner dig..

Och visst kan han vara könsmogen så hoppas att det inte tog! nu får du spana efter skendräktighets-tecken!

- Mvh Emma

[Niike]
0

Känns som det är mkt tjuvparningar nu .. Hanarna är i farten!;)
Håller tummarna för att det inte tog!

twinnie
0

Ja, det är klart han KAN vara könsmogen, men mamma tror att han inte är det ^^

KajsaM
0

Oj så, håller tummarna att myran inte blev parad! :)

Feliciaa
0

Ojsan, hoppas det inte blev nåt då :)

Sotis
0

Oj! Håller tummarna att det inte blev nåt.

Mandaah
0

Usch, får hoppas att det inte tog. Håller tummar, tassar, ögonbryn, svansar och… öron.

Not: Min kanin heter också Oboy :)

EllinorK
0

Man ska helst inte flytta en hona med kull den första veckan. det är då de är störst risk att förlora kaninungar.. Om du nu flyttar kaninen till någon annan skulle jag rekomendera att låta kaninen och ungarna bo där tills dom öppnat ögonen (cirka 14 dar). jag fick en kull hos en kompis (oväntad) och när ungarna vid 14 dars ålder flytta hem till mig gick de ganska bra, men det var något oroligt mellan mamman och ungarna. Och då byttte vi inte bur utan de fick åka i deras innebur hem till mig och bo i den hos mig med.

Och en dräktig hona ska inte flytta heller de två sista veckorna, det stressar otroligt mkt!

Hoppas de inte blev nått, men de posetiva är ju att du ändo tänkt para dem sen :)

kram

Moonstrike
0

Oj.. :/ Hoppas att det inte blev något!

twinnie
0

Eventuellt får Myran bo hos Louise (trasdockaa) ett tag när jag är borta. Men förhoppningsvis ser jag snart om det blev något eller inte.

twinnie
0

ELLER så flyttar min syster in hos oss medans vi är borta och ger kaninerna mat och kollar till dom och så ..

Dior_94
0

Hoppas att det inte blev något! *Håller tummarna*

Llinnea-
0

Hoppas att det inte blir något :/ håller tummarna.

Trasdockaa
0

Jag finns här för dig Matilda iaf om det inte skulle ordna sig bättre på något annat sätt :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

twinnie
0

#28 Ja, jag måste ju komma på något sätt att lösa det här .. :/ Tack för att du ställer upp! <33

Lippo
0

Håller tummarna för att det inte blev ngt!

BlackTear
0

Gud vad jobbigt! :/ Jag skulle blivit helt skräckslagen om jag hittade tex Expo hos Chevy.

Synd detdär med parningen med Oboy, så vitt jag vet såg du fram imot det ganska mycket också.. Tur att Myran är i bra hull och rätt ålder iallafall!

Lycka till

Lizzan
0

Shit vilken otur :/ hoppas verkligen det inte blev något!

Ync
0

tråkit :(

[Zoie]
0

Oj , hoppas det inte blev några ungar :O

SagaoAlfred
0

Oj! Hoppas att det inte tog och sådär..
Mkt tjuvparningar nu..

Varför tror ni inte att Mio är könsmogen förresten?
Annars skulle han väl inte varit på Myran?
Det kan ju vara att han vill bestämma också,
men varför ska dom bråka om rangordning om han inte är könsmogen ännu?

Aja.. hoppas att det kommer att gå bra i vilket fall som helst & så! :)

twinnie
0

#35 Det är mamma som tror det. Hon kanske sa det bara för att lugna ner mig eftersom jag var helt hysterisk när hon kom hem ..

Romana_12
0

Hoppas iaf att det inte blev nått :)

ciss
0

Både #24 och #25 låter bra! Kommer säkert att ordna sig Tilds, håller tummarna <333333

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

annaforsgren
0

ojdå:S hoppas det inte blev något

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Lans
0

ojdå. va irriterande :/ hoppas de inte tog iaf

http://lans.blogg.se

Målar och ritar porträtt på beställning.

Gör även armband och kaninselar.

Priser och info:

http://lans.blogg.se/tillsalu/

Mina auktioner på tradera:

http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

sputtnick_plexus
0

Håller tummarna!

blaskigtkaffe
0

Hoppas verkligen att det inte blev någonting! Så vitt jag har förstått har du längtat efter parningen med Oboy jättemycket. Ja, inte DIN PARNING då, men Myrans .. haha. I vilket fall som blir nog ungarna underbara med tanke på hur fin Myran är, och hur fina killarna är … Lycka till iaf, det löser sig :)

twinnie
0

Tack hörrni!

Ja, ungarna mellan Mio & Myran skulle nog också bli underbara.. Men Oboy är verkligen som gjord för Myran, tro mej ;) Sen är det ju roligt om jag kan få fram den färgen jag vill avla fram (havanna) och det kan jag inte få mellan Mio & Myran.

Tina-lin
0

#43 Jo havanna kan du få mellan Mio och Myran då Frank och Foxy med stor sannolikhet bär på havanna (då Foxy fick så många havannor i sin kull). Så det är nog stor chans för havannor mellan dem :)

twinnie
0

#44 Okej :D För jag frågade på kanin-net och där sa de Svart, viltgrå, viltgul & japantecknat .. Fast sen finns det så mycket dolt i Myrans stam framförallt (på Foxys sida) så det kunde blir lite vadsomhelst :P. Men vad kul om jag kan få havanna iallafall!

Tina-lin
0

#45 Både Foxy och Frank som är syskon bär troligtvis på havanna, annars hade Foxy aldrig fått så många havanna ungar då det är så svårt att avla fram.
Så jag tror chansen är stor för att få fram havanna mellan de två!

twinnie
0

#46 Nu känns det lite bättre allt det här :)

Mandaah
0

#47: Så bra :D          Haha, tänk om du blir besviken om hon INTE är dräktig nu då? ^^ Skojjade bara :)

twinnie
0

#38 Hahaha, nej det blir jag nog inte ;) Ska ju ändå para dom i vinter så ;)

Tina-lin
0

#47 Så bra :) Ja det är ju ingen fara om hon är dräktig, allt löser sig ska du se. Ingen idé att oroa sig nu ändå.

[Niike]
0

Är Myran & Mio kusiner?
"Både Foxy och Frank som är syskon" >> #46

Tina-lin
0

#51 Japp det är dem!

Jag var jättenära på att köpa både Foxy och Frank, visste inte att de var syskon och det berättade inte uppfödaren. Fick veta det sen :P

EllinorK
0

Som jag uppfattade av Matilda skall Mio och Myran inte vara släkt trots allt.Fast vi snackade för ganska länge sen.

Hanna-
0

Håller tummarna. Hoppas det inte blev något!

Tina-lin
0

#53 Frank är pappa till Mio och Foxy är mamma till Myran och Frank och Foxy är syskon så släkt är dem.

EllinorK
0

Aha. då måste jag uppfattat det fel från matilda då.

[Niike]
0

Jag tror vi diskuterade det i en annan tråd.. Fick nämligen också för mig att vi kommit fram till att de inte var släkt. Men jag kanske blandar ihop det..

Tina-lin
0

#56 Ja jag vet inte, jag har ju inte varit medlem här så länge :P
Men Frank och Foxy är i alla fall syskon.