Jag har praoat förut, på hundvården & i ettan på en skola. Superroligt & supersocialt.
jag går i 2:an på gymnasiet, ska ha praktik i 3:an igen :)
4 veckor på hellströms djursjukhus i uppsala, 2 veckor på smittskyddinstitutet i stockholm och 4 veckor på lycksele djurpark i lycksele ^^, + 2 veckor jag ska bestämma vart senare :P
- Mvh Emma

Vi får inte praoa … går i 8:an.

Jag praoade på Tekniska Museét när jag gick i 6:an :)

Själv har jag inte bestämt mig.. och alla prao platser börjar ta slut :S
Får inte praoa, går i 6an ^^
Jag ska praoa för första gången i April, går i 6an :)

jag har praoat på ett hunddagis, och jag kom fram till att jag inte vill jobba på det när jag blir stor. för det var ganska långtråkigt:P men det var kul att vara med hundar!
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

i 7an praoade jag och min kommpis i ladgården som är en kilomerter ifrån mig ( över 400 kossor och ger mjölken till arla ) så grymt kul :) :) kan rekomendera
Praoade förra året på en mataffär x) Men får inte praoa i 9:an.. :/

Ååh jag vill också praoa x.x
Går i 6:an, vi får nog praoa i 9:an eller 8:an

Praoade i sexan på djurmagazinet, det var jättekul! Nu i sjuan vet jag inte vart jag vill praoa :P

ska göra min apu (praoa) på ett dagis vecka 8-10:)

Jag har praoat på en dressyranläggning. Rekommenderas med men JOBBIGT!! Stenhårt arbete, i vår ska jag praoa i en ridsportbutik.
Jag ska prao vecka 14 tror jag.. Går i 6:an har dock ej bestämt mig än vart :)

Går i inriktiad SO så vi praoar väldigt mkt. Är kul att se vart alla varit.
Jag praktiserar i en djuraffär sedan augusti varje torsdag-fredag fram till slutet av maj :) *wiie*
När jag gick i 8:an så prao jag hoss min pappa. Det va trist, vi åkte runt i blekinge typ i några dagar. Fick va på kontore en dag, döden. Och sen va jag bara hemma. Men prao där för jag palla inte prao.
I nian prao jag i en djuaffär. Men handledaren första veckan va sjukt elak, bara massa elaka kommentarer. Och mådde så dåligt andra veckan efter första, så va sjuk hela den veckan =/
Nu i efterhand ångrar jag mig väldgt mycket och önskar jag valt två bättre ställen där jag fått lära mig något :)
Men som prao elev ska man ju egentligen inte jobba. Utan bara stå vid sidan och se vad de gör.
Jag ska praoa på Blomsterlandet vecka 8. x)
Vi praoade på höstterminen.
Har bestämt var jag ska praoa nu också är allt fixat och så :)
Ska praoa på ett dagis :D

#9 Vad fick ni göra? ^^

#23 Det låter ju super skoj :) Jag och min kompis har inte hittat prao plats ännu så det kanske blir det.
Jag ska praoa på min ridskola :)
jag ska inte praoa:S ?!
men när jag praoade så praoade jag på djurmagazinet i Mora och Falun
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Jag ska praktisera på en häst och hundaffär med tillhörande hunddagis i 2,5 vecka :)
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Haha, är det bara jag som praoat i fyran, femman & sexan? :P Ska praoa i åttan också, och ev. i nian

Igår var jag och praoade för första gången på Flower team, 1 dag x) Fast ag går ju i sexan :P
Här i varberg har vi det väldigt kul :D Vi skulle få praoa på vårterminen i 5:an tror jag det var. Men så gick våran skolminister eller vade nu heter och bestämde att all prao i hela kommun skulle sluta:DD Han sa att det kunde hända masssssa olyckor på arbetsplatserna. ( När tidningarna undersökte saken hade det hänt 1 liten olycka på 3 år!!!) Verkligen SUPER duper roligt att vi inte får praoa!!! =D
Inte!

#30 Stackare! 1 gång på tre år!? Det beror ju lite på var man väljer att praoa också, jag menar… I t.ex en djuraffär, vad kan hända mer än att något djur kanske biter en i fingret? xD
#31 exakt!! Han sa typ att man måste ha massa extra lärare som är med varge elev på prao stället. <och det skulle kosta för mycket pengar… =( snacka om korkad gubbe!
#32: Haha, herregud. Flera lärare med varje elev x'D
#33 Ok kanske en lärare för varje person då ;)

Jaha, ska man berätta vart man har praoat nu? x)
Uhm, ridskola, hemma, kennel/kiosk, djuraffär och tre grisgårdar ;P
Ska ha en veckas praktik på veterinärklinik/djursjukhus/veterinär
#35: Haha, hemma? xD

##36 Ja, man kan praoa hemma :P

Länge sedan nu, men jag har praoat på:
- 4H-gård med kaninuppfödning
- Veterinärpraktik samt ambulerande
- Som florist i blombutik
- Butik med rättvisemärka varor
- Lutherhjälpen, biståndsarbete
(Köpte förresten min första kanin med stamtavla från 4H-gården, en underbar hane av den härliga rasen stora silver).