Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 449 ggr
blaskigtkaffe
0

Hermelinhane?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte bara höra mig för ifall att någon har en stilig hermelinhane att låna ut till PARNING av Leia. Parningen kommer då att äga rum någon gång i mars.
Några av kraven är att han ska ha ett stabilt temprament och komma från en uppfödning, stamtavla är dock inte nödvändig.

Så har du en, eller känner/känner till någon som har en stilig pojk så hör gärna av er :) Intresse för ungarna kan vi ta via PM, så att det inte blir en massa oseriösa svar här!
De flesta har nog sett Leia redan, men jag lägger in en bild iaf :)

/Mimmi

blaskigtkaffe
0

Jag är först och främst sugen på en viltgrå manteltecknad, men en annan kombination är inte helt omöjlig heller :)

blaskigtkaffe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på sötan :)

[chriistina]
0

Kanske bra att veta vart du finns och hur långt du är villig att åka med din hona för en PARNING?

lill-jarven
0

Förresten Mimmi så vet jag ju att det finns ett par st hermelinuppfödare här i Umeå.. men dom föder främst upp black and white iofs..

Devin
0

Var finns du?

Devin
0

Puttis ^^

blaskigtkaffe
0

Oooj, jag glömde att skriva det, haha. Jag skyller på att jag sov för lite inatt ;) .. Jag finns i Örnsköldsvik och kan åka några mil upp och ner, t.ex Sundsvall och Umeå, även Skellefteå.

#4 Jo, jag såg det .. Vi kanske kan fara dit nästa gång vi kommer till er? Om det inte är allför långt bort alltså ..

Devin
0

#7 Så synd, jag bor i stockholm men annars skulle det nog funkat.. :/

[Niike]
0

#7 Föder inte någon i Skellefteå upp hermeliner, som ciss känner (?) ..

blaskigtkaffe
0

#9 .. Jag tror att du tänker på Ytterforsens. Jag vill bara ruska fram fler uppfödare, så att jag har mer att välja på än att gå på "första bästa" :)

[Niike]
0

#10 Stämmer=) Okej, det är ju bättre. Btw så är Leia underbart söt:* Lycka till!

blaskigtkaffe
0

#11 Tack :))

JesBex
0

Nybyns har en viltgråmantlad hermelinhane kolla på hennes sida.Jag har också en på 92,5 men jag bor i Stockholm. /Jessica

blaskigtkaffe
0

#13 Här på iFokus? Jag har kollat efter hennes användare, men hittar den inte :/

lill-jarven
0
[Zorro_93]
0

ytterviks kaninfarm här i skellefteå har svarta och vit blåögda hermeliner.
jag har en vit blåögd hane därifrån.

blaskigtkaffe
0

#15 thank you darling!

#16 .. okej, tack för tipset!

blaskigtkaffe
0

Jag mailade Nybyn's nu, och hon har mycket riktigt en viltgrå mantlad hane, Ecco. Parningen kommer att äga rum i mars, jag kommer såsmåningom att skriva en ny tråd om modern och fadern, och då kan ni skriva om ni är intresserade :)

ciss
0

Vad kul, lycka till! Har träffat Angelica ett flertal gånger, hon är jättetrevlig och har fina kaniner :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

blaskigtkaffe
0

#19, tack så mycket :)

lill-jarven
0

Wiehoo! Shit.. det kommer bli sjukt svårt att låta bli en unge känner jag ^^

[Zorro_93]
0

jätte kul! lycka till. :)

[Niike]
0

Vad kul! Hoppas allt går bra! Leia är så söt att jag vill komma o kidnappa henne ;) :*

SagaoAlfred
0

Du kan ju räkna med att jag kommer att vara hos dig å gosa med ungarna när dom väl har kommit sedan :P
Jag hoppas bara att jag inte blir för kär i någon, för jag har verkligen inte tid eller plats för det, så låt mig inte få köpa någon iså fall :P <3

[Niike]
0

#24 Haha, tänk om du helt plötsligt får tid och plats, och ändrar dig .. Då kommer ju inte Mimmi (?) låta dig köpa någon (; Haha^^

blaskigtkaffe
0

#21 Haha, du får mer än gärna ta en :D <3

#23 Dont even think about it ;)

#24 Vi får se hur det blir med den saken, haha :P

#25 Mimmi är det :)

[Niike]
0

#26 Haha;) Vad duktig jag är (a) Var nästan helt säker på att du hette det, =)

lill-jarven
0

#27 haha det står ju i #0! hihi ^^

[Niike]
0

#28 Hahahh! Det hade jag visst missat xD Vad blind jag är!=P