Kastrerad dvv söökes!!
Varför står det dvv sökes i rubriken, men "gärna lejonhuvad" i själva inlägget? ;) Hihi^^

jag vill ha en lejonhuvad dvärgvädur!
#2 Aha okej :) Lycka till!
Lycka till :)

Finns ju en söt kille här som dock är halvlejon och dvärgkanin. Han får du gratis med bur och allt men kastrera får du göra själv. Söt är han ojoj.. Han ligger under köp/säljs jag som lagt ut annonsen

Men som sagt är jag ute efter en dvärgvädur som är kastrerad! Eftersom jag tycker att hon borde få en kompis nu, så fort som möjligt. Och ska jag kastrera en ny måste jag vänta i ca 2 månader innan ja kan sätta ihop dom! Och de känner jag är för lång tid för henne :)

#6 2månader? De måste ju vara en jätte liten operation att kastrera.. på katt som är ett större djur är de ju fullt ös redan samma dag så 2månader förstår jag då inte varför du måste vänta om du gör de så snabbt du hittar killen
Det är 1 månad efter kastrering man ska vänta, för annars kan hanen göra henne dräktig ändå.

#7 Men han kan även göra en kanin dräktig den närmsta tiden efter kastreringen. så för att vara på den säkra sidan vill jag vänta!

Ja katter kan ju några veckor ifs efter kastrering.. men kaniner löper/brunstar eller vad de gör väl inte hale a tiden??
Nej, de kan bli dräktiga hela tiden. De är mer motagliga under "brunst/löp", men när kaniner parar sig så stampar hanen i marken så att honan får ägglossning och på så sätt kan hon bli dräktig närsomhelst.

Inte lejonhuvad, men kanske ändå kan vara något för dig?
Blå manteltecknad dvvkastrat med bur bortskänkes i Stockholm.