Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 742 ggr
[Niike]
0

OT - Sommarjobb

Någon här inne som ska sommarjobba?

Jag funderar på att göra det men har ingen aning om var! Var har ni sommarjobbat tidigare? Skriv gärna arbetstider & lön också, kul att veta.. ^^

Devin
0

Nää men vill ha!! :/

huldisen
0

Ska nog söka (:

Jennie104
0

För ung tyvärr ;( Men ska nog hjälpa till hemma ;)

[Niike]
0

Jag ska också göra det, men har som sagt ingen aning om vart.. Måste söka nu snart annars blir det väl fullproppat med en gång helt plötsligt:/

Hatasallad
0

Jag ska ta studenten i maj, så det blir jobba sen ;P

emms
0

tror man ska gå in till komunen så kan man typ få jobb som t.ex. plocka bort ogräs och sånt i komunens rabbater

Emma

[Niike]
0

#6 Jepp, min syster har gjort det.. Min farbrors fru jobbar där eller nåt, hon kan nog iaf fixa jobb till mig. Men jag vill gärna ha lite att välja på känns det som:P

Taci
0

Jag har aldrig haft ett sommarjobb! Ganska udda, tror jag ;) Men jag är SÅ glad för det. Nu när man kommit ut i vuxenvärlden så skulle jag ge allt för att få en helt ledig sommar, o bara sova, o bada o göra massa roliga saker, istället för o jobba, usch. :)

[Niike]
0

#8 Haha, jag kanske inte ska göra det då xD Men jag tycker det är så grymt kul att jobba till sig lite pengar ! :)

Kristall
0

Jag vet inte om jag ska sommarjobba "på riktigt" i år, men ska iaf hjälpa till hemma och hos pappa i sommar. Hemma ska jag städa, klippa gräsmattan, sköta blommorna och sånt där + laga mat, diska osv. Hos pappa ska jag bygga klart dvärggetternas nya Hage och måla + lägga upp nya brädor på huset. Skulle vilja sommarjobba på gården där pappa jobbar, men man måste vara 15 för det :/ Får dock åka dit och hjälpa till när jag vill, & även om jag inte får betalt är det kul att vara där :)
Ska väl klippa gräs å annat hos min mormor när jag åker dit i sommar oxå, nu när hon har köpt nytt hus.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Thea-Cazzy
0

Jag har sommarjobbat hos vår granne. Vi plockade tomater xD fick typ 30 kr i timmen. Jag jobbade måndag onsdag och fredag i två veckor och tjänade lite mer än 1000 kronor =) Ska göra det i år igen, men lite längre.

L8sson
0

japp jag ska sommar jobba på styggforsen, det är ett  fik och mat ställe :)

[Niike]
0

Jag "sommarjobbar" hemma också, klipper gräset, ev. målar något, förra året tvättade jag några fasader .. Får se om jag kan hitta på något mer här hemma, hos grannarna eller mormor. Det kan jag ju göra om jag inte lyckas få tag i något 'riktigt' sommarjobb :)

Nicolina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har sommarjobbat nu i ett par sommrar, ute på en liten gård där det finns kaniner, grisar, getter, får, höns, ankor osv. Ägaren har även Border Collie uppfödning så i sommras fanns det 6st ursöta valpar, och såklart vuxna hundar = )

Hon har även barngrupper som kommer och fikahelger. Så det blir ett par veckor varje sommar = )

Bilden är på de båda tikarna i höstas! De är så underbara båda två, Meg är dessutom imp. från Skottland!

[Niike]
0

#14 Vad får du göra där? Lät superkul ju! *djurdjurdjur* =D

Nicolina
0

#15 Det är superkul!
Ja vad får jag göra… massor, ta hand om alla djur, och även valparna i sommras - de vuxna springer ju lösa på gården hela dagarna, hjälpa till med barngrupperna och på fikahelgerna - då är det ju att berätta om djuren, stå i cafét… tja, det mesta som händer där på gården med andra ord = )
Och finns det inget mer att göra kring djuren så finns det alltid annat att  göra, rensa ogräs eller städa olika utrymmen då det även är hundkurser och hundläger på gården, och även då hjälper jag till och står då för det mesta för maten och omhändertagandet av alla djuren.

[Niike]
0

#16 Låter superskoj! *avundsjuk..* :P

Zvintos
0

#5: Om det ändå vore så enkelt. =P
Tog studenten i juni -07 och har sökt massa jobb sedan dess, är fortfarande arbetslös. =P
Iofs beror det mycket på vart man bor, tyvärr.

Har sökt både sommarjobb och vanligt jobb.
Hoppas på åtminstonde något utav dem!

Nicolina
0

#17 Haha, tyvärr tänker jag inte dela med mig av jobbet heller^^

[Niike]
0

#19 Haha vad snål du var då;) Nä jag skoja^^

Nicolina
0

#20 Jag är snål, hihi^^

Thea-Cazzy
0

Fick brev där det stod totalt hur mycket jag har tjänat, 7 arbetstillfällen, 1406 kr =)

BlackTear
0

Jag ska nog slappa i sommar, hehe .. Fast det gör jag hela tiden ju ._.

Ev. hjälper jag väl till i mammas cafe litegrann och sånt, annars vet jag inte.. ;P

Frida
0

Jag började sommarjobba på Liseberg efter studenten och har gjort det varenda sommar hittills. Nu tycker säkert alla "fy 17 va kul",  "får man åka mycket då?" osv osv. Nej jag har INTE jobbat i parken utan på de olika boendeanläggningarna som ingår i Lisebergs Gäst AB. Men har jag lite tur så byter jag till parken i år.

Angående åkandet så får alla anställda ett visst antal fria åk- och entrébiljetter att dela ut till familj och vänner. Lisebergare kommer in gratis och får speciella åkband Flört

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Llinnea-
0

Jag ska ev. jobba på ett ridläger :)

Feliciaa
0

Jag är bara 12 år, vet inte om jag får sommarjobba xD

Men jag skulle vilja typ sommarjobba som servitris? xD