Kaninbud,!<3
Hej,
För någon vecka sedan så bestämde min familj sig att vi ska åka till öland på sommarlovet. Och jag fick ta med En kanin, Jag har inte bestämt mig helt men tror jag ska ta med mig min största kanin, Sallander kaninen. Och, jag undrar om man skulle kunna ha den i en innebur utomhus.? Stugan som vi ska hyra har veranda, jag var där förra åtet med och vet hur det ser ut, verandan har tak som skydd och det kommer inte regna på kaninen. Jag kommer vara ute hoss kaninen för det mesta, och jag ska även ha med mig en sele och transportbur så jag kan ta mig med den vart vi nu ska åka på öland, men, är detta en smart idé, den kaninen är den enda av mina som inte skulle kunna klara sig utan mig, så tror ni det är roligare för den att sitta i en bur varje dag i en hel vecka.?? Och, kaninen väger ca 5 kg, villket burmått är det bästa.? Jag hittan ingen kanin eller katt sele som passar hon ihäller, kan man köpa en hundsele till kanin.?( hundsele för små hundar.). Tacksam för svar,<3 (Kaninen kommer ej bli ensam hemma i den buren).
Bild på hon,

Varför två trådar om samma sak? ^^
Söt kanin!

Hon kanske råkade dubbel klicka ;P eller

Ja, sorry :(

#2 Jo det kan hända, men hon stavar ordet "kaninbur" annorlunda i båda. Därför frågar ja :)

Ja, men svara på frågorna,<3^^

Hur lång är resan? kaniner mår inte så bra av att resa långt.

4# HOn kanske skrev Kaninbud sen så såg hon att det var fel och tryckte på Publicera igen för att byta så skrev hon bur och tryckte på publicera ;P
Ska du ta med den överallt när ni åker omkring på Öland? Verkar inte så smart, då det förmodligen är väldigt varmt! Tänk på att kaniner lätt kan drabbas av värmeslag!

#6 Jag vet inte riktigt hur lång som resan är, men från skåne till öland, vi kommer såklart att stanna på vägen dig och låta kaninen komma ut lite,<3 Jag tror det tar ca, 3 tim..

#8 Jag menar självklart inte överallt, men hon ska få komma ut mkt.

#7 Eftersom hon inte har kommenterar mer ingående ang. det så är det nog inte så stor sak? :P
# 5 Vi tog med Twix till Stockholm när det var sommar och det gick hur bra som helst :) Dock blev det riktigt varmt om man inte höll en god ventilation hela tiden. Man fick nästan frysa lite själv för den lille! Haha ;) Lycka till!

Kaniner klarar av att resa långt :) Båda mina åkte från skåne till stockholm och var nyfikna och pigga efteråt ;)
Hur länge ska ni vara borta?
Kaniner klarar ofta långa resor bra. Tänk de som tävlar ofta, inte oavnligt många åker bil i flera timmar. Sen får man klart se till kaninen också, vissa är känsligare.
Men åker ni dit, bor i stugan och kaninen får ha sin bur på samma ställe så tror jag inte den tar skada av det.
Men ska ni bara vara bort en vecka eller så, så känns det onödigt i mina öron att släpa med kaninen. Men ska ni vara borta längre tror jag den kommer klara det fint.
#6 Kaniner har inga problem med att resa långt(finns såklart undantag). själv reser jag varje sommar+ vissa andra lov från stockholm till öland, 6-7 timmar med alla mina kaniner. Har aldrig haft några problem med det.
- Mvh Emma

#14 Okej ^^ Har för mig att de brukar bli stressade av att åka bil.
#15 Du har också rätt, kaniner kan bli det, men inte alla:)