Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninhoppning-och-selar
Läst 878 ggr
[chriistina]
0

Måla hinder

Ni som gör hinder själv. Vad använder ni för färg och var köper ni denna?
Har lite hinder här hemma som behöver målas. Har målat endel med sparyfärg, men skulle vilja ha färg man använder pensel till så man kan göra lite mönster.
Har hört man ska kunna köpa provfärger i mindre burkar, men det existerar inte här. Och ska man måla 2-6 hinder i gärna minst 4 färger vill man ju inte ha några jätteförpackningar, då blir färgen dyrare än hindret.
Så, vill gärna ha tipps på Vilken färg? ni använder och vart man kan köpa denna :)

Naaathaaa
0

Hih, jag älskar att måla hinder. Jag använder någon "utefärg". Komemr ej ihåg vad den heter men samma som jag använder till andra saker utomhus. Jättebra! jag köper mellanburkar. Det går åt rätt mycket färg om man målar 2 ggr så det brukar bli rätt bra. De små provburkarna är gansaka så dyr iaf.

Julliz
0

Jag köper små burkar med hobbyfärg, det funkar superbra. Då kan man få många färger. Dem kostar typ 14 kr st.

[chriistina]
0

#1 Vad är dyrt och vad är billigt ? ^^
Jag har bara hittat dyra, iaf dyra för mig :P De kosta iaf över 80kr

#2 Är den vattentålig? Hittar man den i hobbyaffärer?

Tycker även det är lite brist på färger. Ofta rätt trista färger om man handlar sonna för utomhusbruk i byggaffärer.

Naaathaaa
0

#3, Haha, jag säger desamma. Asså de e oftast dyrt enligt mig och ja, det e dyrt för en sån liten burk men oga pappa har kontakter fixar han en massa överblven färg. de e bra. Här i vår affär finns ALLA färger och om de e ngn speciell man vill så blandar de bara.

Jag tycker inte hobbyfärg är så bra. det hr itne funkat när jag ahr använt det.

[chriistina]
0

hehe, bra med kontakter, sonna kanske man ska skaffa ;)
Mjo, de blandra ju här i affären iofs också, men får väl åka och sen hur små burkar de finns i och vad de kostar. Var ett tag sen jag kolla :P

Jo, känns också lite tveksam med hobbyfärg, men man vet aldrig. Ngn kan ha hittat en bra färg. Jag är villig att testa allt som inte är för dyrt. Mina hinder behöver färg :P

[chriistina]
0

putt ^^

Jojsan
0

För ett tag sen gav de ut gratis färg från ett företag.. Färg som hade blivit över som de inte ville ha kvar, det var bara att åka dit och hämta. Så fick jag färg ^^

Julliz
0

#3 Det är vattenlöslig, så man kan inte ha ute hindrena i ösregn. Men lite regn eller en våt trasa faller inte färgen av för :) Om man har lust så kan man olja in dem efter man målat.

[chriistina]
0

#8 Att olja in dem efter är ju rätt smart, det tänkte jag inte på.
kom på vi har hobbyfärg för trä här hemma :D Och ja, olja att olja in dem med också ;)

Får palla mig iväg till färghandlen också ngn dag snart :)