Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 853 ggr
soten
0

OT - Laga mat

Gillar du att laga mat? ^^

emmsaaan
0

Nej. Eller det är kul, men bränner alltid något. ^^

kattis90
0

Jag tkr de är kul ibland beror på maten, de är ju inte så kul o göra köttbullar o makaroner direkt :P Och jag lagar mat varje dag så man hinner tröttna :P

Sosso
0

Jupp, om det är nåt någorlunda komplicerat som man aldrig har gjort förut. ; ) å så ska man ha lust med det också, så det blir inte så ofta. (A)

Sotis
0

Det är ganska kul. Fast det är väldigt svårt att göra plättar. Dom vill aldrig vända på sig! xD

Jojsan
0

Jag tycker det är ganska kul. mycket roligare att göra på HK:n på skolan än hemma iaf x) kanske för att man gör maten med andra personer då ;)

[chriistina]
0

Ibland är det kul, men inte alltid.
Det ska vara varierande och gå snabbt. Sen ska alla redskap kunna stoppas i diskmaskinen också :P

Julliz
0

I ****** heller :O skittråkigt, kladdigt och meningslöst.

soten
0

Jag älskar det, att baka också!

Igår skulle jag och min kompis baka en kladdkaka men den blev totalt misslyckad xD

emms
0

haha är jag den ända som tycker det är jättekul xD

Emma

Jennie104
0

Sådär ;P

Lippo
0

Nej det kan jag inte påstå att jag tycker :P Pannkakor är roligt att göra ibland x)

Agda
0

Ibland.

Kristall
0

Jag älskar att laga mat! :D
Lagar mat några gånger i veckan hemma & hjälper till med maten hos pappa (han är dock så noga i köket så jag får aldrig komma i närheten hans älgstekar och hjortfiléer…). När jag lagar mat hemma bestämmer jag själv vad jag ska laga :D, lagar maten ^^, dukar, dukar av och diskar.
Brukar göra allt från plättar till kryddiga såser och filéer men det dåliga med att laga maten sj är att man tappar aptiten av att stå vid spisen i en timma… av nån anledning :/

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Jennie104
0

11# Hata göra pannkakor x'd Vi skulle göra det på hemkunskapen men då så hällde jag på MASSA margarin i stek pannan så det smakade uuäk x'd

Jojsan
0

#14 har ni hemkunskap i  5:an eller 6:an eller vad går du i för klass? Generad

vi hade HK först i 8:an..

soten
0

#15 Jag hade det ju i 2 t.o.m

KvirrZ
0

beror på :P

- Mvh Emma

Lippo
0

#14: Haha ;D Men det är mkt bättre hemma, för på hemkunskapen är allt så petigt :P

Jennie104
0

15# Femman ;) Jepps vi har i femman men inte i sexan ;)

kastanjen
0

Jag tycker om att laga mat till speciella tillfällen, t ex om man ska äta middag med vänner men att bara laga vanlig tråkmat till barnen mitt i veckan är inte så kul… det är ständigt samma problem, VAD SKA VI HA TILL MIDDAG?

he he äter pizza idag Räcka ut tungan

Clariiz
0

Njaa^^

Pannkakor är kul, iaf de typ 4 första^^ Resterande är inte så kul x).

Annan mat är sådär.. Det är kul ibland.. Om jag orkar. Lagar inte mat ofta direkt. Gör jag mat gör jag mat åt mig själv bara :P. Då blir det typ pannkaka eller qourn filé med wookgrönsaker och söt sur chilisås ^^ x)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Frida
0

Jag älskar att laga mat när jag har någon annan som äter det. I fredags stod jag flera timmar i köket och gjorde mat och efterätt bara för att mina föräldrar skulle komma på middag. Men när jag är ensam hemma orkar jag oftast inte göra så stor sak av det hela. Men över lag så gillar jag det.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

skanorskaniner
0

Jag tycker det är jätte roligt att laga mat..

Jojsan
0

#16 jag ville oxå ha det då >.<

#19 ok :P haha fusk ^^

[Niike]
0

Beror på vad man lagar. Men isf bara att laga det, men inte duka fram och verkligen inte duka av eller diska! Tacos är kul att laga:):)<3

Tisdus
0

Älskar att laga mat! :D Och att servera den.. :P

Nicolina
0

Jag tycker också det är jättekul att laga mat men ännu roligare är det att baka = )

Mindre kul att städa och diska undan allt sen…. ; )

Creation
0

Var en bakgalning för ett år sen xD Bakade alla sorters kakor ;) Men fick tyvärr sluta, då en av mina brorsor började gå upp lite i vikt på grund av mig :$

Lagar mat ganska ofta. Det är kul, men jag gör alltid minst ett fel x( Gör många fel just på hemkunskapen, vilket inte är så bra :( Är ju helt ok hemma…

/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.

Frida
0

#25 och #27: Det är därför man har diskmaskin *superkär i min diskmaskin efter alla år av handdisk* Flört

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

johanna_loveAnimals93
0

Jag har inte speciellt mycket tålamod när det gäller sånt så det blir oftast inte så bra.. Jag vill äta genast :)))

Ync
0

Jag älskar att baka kakor, :)

Hatasallad
0

Lagar mat om jag hittar ett intressant recept eller om mamma tvingar mig. Bakar gör jag oftare än laga mat ;)

Eazyy
0

Jag tycker att det är rätt kul! :)