Frågor och bilder =)
Hellu, Idag har jag tagit lite kort, lite på Tindrah och lite på Burarna =)Tänkte kolla med er om burarna ar tillräkligt stora. Så ni får kolla läget på bilderna, hehe…
Frågor
1: Var köper man spån för hyfsat billigt pris, Jag brukar köpa på djuraffären men där har dom bara i små förpackningar som kostar ca: 30-50 kr. ( Kommer en bild på förpackiningen också )
2: På Morgonen får Tindrah en matskål med vanlig Pellets och ett knäckerbröd, på kvällen får hon en skål med frukt/grönsaker. Räcker det med mat och är det så mycket dom ska ha?
3: Är burarna tillräckligt stora? Dom burarna som står innomhus ( vilket ni ser på bilderna ) Räcker dom i storlek för Tindrah när hon t.ex ska sova där en natt om det är allt ute?
Tacksam för svar =) Komentera gärna bilderna =)
Ooooobs! Ögonen blev röda på några foton.. Det är det inte i verkligheten :P

Åhh , gud vaah sööwt hon vaa :)<3 , min kanin heter ocksåå Tindrah :D , fast jag brukar stava Tindrawh :)

Jättesöt ^^ Jag vet inte det med burarna och så. Men tror nog det räcker med maten som du ger. Så mycket får i alla fall min nin typ :D

Okej ;) Tack tack <3

kaniner ska ju i huvudsak ha hö och klarar sig utmärkt på bara det (fri tillgång).. jag kan ge mina typ 1 dl pellets var om dagen vissa dagar får de inget och ibland får de typ en grönsak eller någon frukt.
så kaninen din får absolut inte för lite!
visst om hon bara ska sova i den under natten så är det väl ok, även om jag inte gärna skulle stoppa in någon av mina i en sån bur.
spån kan du köpa på ett sågverk billigt eller hör med en snickarverkstad! det brukade vi göra till våra hästar, nu har vi en egen snickarbod så vi har allt hemma :)

1. Jag köper på granngården, en stor förpackning gjort för hästboxar. Kostar ca 60-80 kr.
2. Tycker inte att du ska ge knäckebröd varje dag! Ungefär en gång i veckan är lagom. Frukten kan du också ge en gång i veckan, grönsaker är bättre :) Hur många grönsaker är det & hur mkt foder?
3. Så du TA IN en utekanin? NEJNEJNEJ! Kan tyvärr inte se hur stora burarna är..

#12 Ska man bara ge frukt en gång i veckan :/ Min kanin äter typ inga grönsaker (bara sallad och tomat någon gång ibland). Men han brukar iaf få äpple varje dag…

#13 Frukt är inte så nyttigt. Äpplen ska man absolut inte ge varje dag, kan ge munsvamp.

#14 Någon som har nått förslag vad jag ska ge honom? Han äter typ ingenting (världens kräsnaste kanin).

#15 Har själv samma problem med en petig kanin ;P Lägg in en skål med blandade grönsaker, t.ex gurka, sallad, tomater, morötter, broccoli, paprika.. Ta bort pelletsen så att det bara finns väldigt lite kvar. Då kommer han "tvingas" att äta & då hittar han nog något som han gillar. Då ser du dagen efter vad han har ätit. Kan dock bli ett problem på vintern eftersom att maten fryser till is, om han bor ute förstås.

#16 Ok, tack :)