Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 358 ggr
Emeliek
0

klarar de temperaturskillnaden?

efter gårdagens chock så funderar jag på att flytta ut Belzebubb och Leopold till lekstugan så att beauty får vara själv i smådjursförådet med sina ungar.

förådet är tempererat och håller 18-20gradere medans det i lekstugan inte finns något element över huvudtaget. visst blir det nog inte lika kallt som ute men kallt kan det nog bli..

skulle det vara dumt att flytta dem från värmen till kylan sådär?

vågar inte riskera att nåon utav dem tar sig in till Beauty igen!

Frida
0

Just nu är det för stor skillnad i temperatur så du ska nog försöka komma på något annat än att flytta ut dem.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

kastanjen
0

Du kanske kan värma upp lekstugan på någotvis? Byggfläkt, element?

bara en tanke, vet inte om det är möjligt…

Emeliek
0

har funderat på det, ska ringa runt i em och höra om någon har ett bärbart element, vet inte om det finns utag i stugan men jag skulle kunna borra upp ett hål till sladden för det finns ett på utsidan..

just nu är leopold kvar ute i förådet och Belzebubb sitter i en sån där inomhusbur i källaren, men mina hundar skulle gärna äta kanin om de råka smita ner och min man är allergisk

Tejo
0

Skulle det inte vara lättare att bygga om burarna så att de inte kan ta sig in till varandra? Vet inte alls hur det ser ut nu, men borde väl inte vara så svårt att få dem säkrare och motverka påhälsning kaninerna emellan. Vill du lägga upp burbilder…?

Emeliek
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

de har inte burar de går lösa i ett föråd, som är avdelat med kompostgaller och valphage galler, när jag upptäckte att beauty skulle till att ha ungar tog jag isär honorna och satte upp en till skiljevägg som hon på något sätt kom förbi..

här är ena halvan innan jag byggde om, på den här bilden bodde polden på hela ytan ensam, till sommaren ska jag göra iordning hagen ute ordenligt och då ska de ha hagar där ist så det här är bara tillfälligt! hade ju kunnat sätta honorna i lekstugan från början då de kommer från en ladugård som är lika kall som lekstugan.. men det var jag så dum att jag inte gjorde!

Emeliek
0

jamen just det kan ju tillägga att jag inte kan sätta upp stora väggar heller mer än i mitten för jag har chinchilla burar på väggarna som ine går att öppna då..

Tejo
0

#5 Okej, ja då var det inte så lätt…